ltdata Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Hei. Ørene mine kan ikke fordra propper. Så jeg ønsker noen trådløse hodetelefoner uten propper til styrketrening. Altså heller ikke heldekkende hodetelefoner med klaffer. Er det noe spesielt navn på hodetelefoner uten propper? Etter endel leting har jeg funnet 2 stk. https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/hodetelefoner-og-tilbehor/hodetelefoner/sudio-nio-helt-tradlose-in-ear-hodetelefoner-sand/220399 https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/hodetelefoner-og-tilbehor/hodetelefoner/apple-airpods-2019-tradlose-hodetelefoner-med-etui/26172?scid=SEM6282&gclid=Cj0KCQjwpv2TBhDoARIsALBnVnmPAjDmiqEJ7es68yYypq73Kj1sdtzqW7JJPV4SbxWlKJRxjY5_zeEaArEnEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Vet dere om flere av samme type som jeg har funnet her og eventuelt noen anbefalinger? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Om du har apple, så fungerer disse flott sammen med telefon. Lyden skal også være ganske god Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Har noe Oneplus Buds (ikke siste utgave, de har propper). Fikk dem av madammen da de fulgte med telefonen henens og hun ikke trengte dem, men har sett de har kostet under 300kr. Lyden er veldig god og jeg har timesvis med telefonsamtaler i dem og de har fungert utmerket. https://www.prisjakt.no/product.php?p=5441601#reviews Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Synes problemet med denne type er at de ikke sitter særlig godt fast i øret og lett faller ut. Setter en dem i silikonkapsler som sitter bedre i øret så de bedre. https://www.kjell.com/no/varemerker/roxcore/lyd-og-bilde/hodetelefoner-og-hodesett/tilbehor-for-hodetelefoner-og-hodesett/roxcore-orekroker-for-airpods-3-pk.-p23756 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 14. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2022 vidor skrev (17 minutter siden): Synes problemet med denne type er at de ikke sitter særlig godt fast i øret og lett faller ut. Setter en dem i silikonkapsler som sitter bedre i øret så de bedre. https://www.kjell.com/no/varemerker/roxcore/lyd-og-bilde/hodetelefoner-og-hodesett/tilbehor-for-hodetelefoner-og-hodesett/roxcore-orekroker-for-airpods-3-pk.-p23756 Problemet er mer at jeg får av en eller annen grunn vondt i det ene øret etter en tids bruk med propper, samt at de faller ut etter en kort stund når jeg trener styrke Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 14. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2022 xClaymanx skrev (1 time siden): Om du har apple, så fungerer disse flott sammen med telefon. Lyden skal også være ganske god Har Android, funker det bra allikevel? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 ltdata skrev (23 minutter siden): Har Android, funker det bra allikevel? Funker gjør de jo, men ikke optimalt. https://www.macrumors.com/guide/airpods-android/ Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 37 minutes ago, ltdata said: Problemet er mer at jeg får av en eller annen grunn vondt i det ene øret etter en tids bruk med propper, samt at de faller ut etter en kort stund når jeg trener styrke Du trenger jo ikke bruke vanlige propper hvis du bruker de du har plukket ut og setter på ekstra silikonhylser som gjør at de sitter bedre. Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 (endret) ltdata skrev (46 minutter siden): Har Android, funker det bra allikevel? Airpods funker veldig bra med Androidtelefon. Jeg benytter Airpods 2 med en Huawei P30 Pro og det funker helt topp. Endret 14. mai 2022 av Sharpings Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 ltdata skrev (49 minutter siden): Har Android, funker det bra allikevel? Har både iPhone og Android med airpods, fungerer helt topp. Om du savner batteriindikator kan du sjekke AssistantTrigger på Gstore. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Jeg ville vel kalle dette propper også, men.. Jeg løper med Adidas rpt etter ett dyrt og mislykket forsøk med Jabra elite active. Kan jo ikke drive å bruke treningstid på å lete etter Jabra i lyngen. Adidas rpt tåler svette, regn,kulde og sitter som støpt. Lenke til kommentar
minim Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Sampson skrev (58 minutter siden): Har både iPhone og Android med airpods, fungerer helt topp. Om du savner batteriindikator kan du sjekke AssistantTrigger på Gstore. Samme her. Litt irriterende å ikke få endret knappefunksjon uten å ha iPhone også siden jeg innimellom vekslet funksjon alt etter hva jeg holdt på med. Og savner batteri status. Om jeg hadde android telefon ville jeg nok heller kjøpt noen som hadde full funksjonalitet mot telefon som f. Eks Samsung sine "egg" som ikke har propper og har full støtte mot android. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 15. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2022 vidor skrev (15 timer siden): Du trenger jo ikke bruke vanlige propper hvis du bruker de du har plukket ut og setter på ekstra silikonhylser som gjør at de sitter bedre. Ok,.så disse silikon hylsene er mer snille mot øregangen? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. mai 2022 Del Skrevet 15. mai 2022 1 minute ago, ltdata said: Ok,.så disse silikon hylsene er mer snille mot øregangen? Alt kommer jo an på anatomien i øret, men om du har høvelig normale øreganger og ytterøre så vil jeg anta at de fungerer etter hensikten og lager bedre feste uten at det blir noe nevneverdig ukomfortabelt. Mine kan jeg i alle fall bruke i timesvis uten at det er noe plagsomt. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 20. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2022 vidor skrev (På 15.5.2022 den 14.16): Alt kommer jo an på anatomien i øret, men om du har høvelig normale øreganger og ytterøre så vil jeg anta at de fungerer etter hensikten og lager bedre feste uten at det blir noe nevneverdig ukomfortabelt. Mine kan jeg i alle fall bruke i timesvis uten at det er noe plagsomt. De du linket til er faktisk propper som går inn i selve øregangen? Men de er av silikon så de er mer komfortable enn det som vanligvis følger med som propper? Er det du mener er bedre er disse "vingene" som gjør at proppene sitter bedre fast i øret? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 Er vel en kombinasjon av at silikonen ikke er så glatt som hardplasten er, slik at det sitter mer p.g.a det i tillegg til at det at det får mer feste og blir holdt mer på plass p.g.a utstikkeren som passer anatomisk i øret. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 20. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2022 vidor skrev (18 minutter siden): Er vel en kombinasjon av at silikonen ikke er så glatt som hardplasten er, slik at det sitter mer p.g.a det i tillegg til at det at det får mer feste og blir holdt mer på plass p.g.a utstikkeren som passer anatomisk i øret. Sorry at jeg maser men ønsker å få klarhet. Vanligvis er propper til hodetelefoner av hardplast og ikke silikon? Silikon er bedre? Dette kan altså settes på f.eks apple airpods første versjon (uten propper)? Dette for at de skal sitte bedre. Antar at du mener at silikonen vil være mer skånsomt for øregangen min? Jeg har altså alltid fått vondt i øret av propper. Vet ikke om jeg har brukt hardplast propper eller silikonpropper. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. mai 2022 Del Skrevet 20. mai 2022 (endret) Silikon er mye mer myk og mindre glatt enn hardplast som lettere sklir ut av øret. Jeg bruker dem på første designet av de medfølgende Apple-proppene som ligner veldig designmessig på Airpods (og som derfor sikkert passer de samme silikonhylsene) Kan ikke garantere at de vil oppleves mer skånsomt for deg, men de aller fleste opplever det vel som bedre. De er såpass tynne så om proppene passer høvelig greit i utgangspunktet så blir de ikke så mye større med silikonhylsene. Produktet er i alle fall sånn jeg vurderer det verdt prisen i forhold til nytteverdi. Det kommer tre ulike utgaver i den pakken jeg snakker om så en av de passer vel godt nok. Endret 20. mai 2022 av vidor Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 21. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2022 vidor skrev (20 timer siden): Silikon er mye mer myk og mindre glatt enn hardplast som lettere sklir ut av øret. Jeg bruker dem på første designet av de medfølgende Apple-proppene som ligner veldig designmessig på Airpods (og som derfor sikkert passer de samme silikonhylsene) Kan ikke garantere at de vil oppleves mer skånsomt for deg, men de aller fleste opplever det vel som bedre. De er såpass tynne så om proppene passer høvelig greit i utgangspunktet så blir de ikke så mye større med silikonhylsene. Produktet er i alle fall sånn jeg vurderer det verdt prisen i forhold til nytteverdi. Det kommer tre ulike utgaver i den pakken jeg snakker om så en av de passer vel godt nok. Så disse silikon hylsene passer til disse? https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/hodetelefoner-og-tilbehor/hodetelefoner/apple-airpods-2019-tradlose-hodetelefoner-med-etui/26172?scid=SEM6282&gclid=Cj0KCQjwpv2TBhDoARIsALBnVnmPAjDmiqEJ7es68yYypq73Kj1sdtzqW7JJPV4SbxWlKJRxjY5_zeEaArEnEALw_wcB&gclsrc=aw.ds I verste fall kan jeg leve med at de sitter litt løst når jeg trener styrke. ( Hvis de silikonhylsene ikke passer) Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. mai 2022 Del Skrevet 21. mai 2022 (endret) Airpods 1 og "2" er visuelt identiske, så det ikke noe grunn til at hylser som sier de støtter Airpods ikke skal virke med 2019-modellen Endret 30. mai 2022 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå