nita59 Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Jeg vet ikke om dette er rett side å spørre, men dere får bare henvise meg videre hvis ikke 😉 Jeg har problemer med at uansett hva jeg setter som skrivebordsbakgrunn, så blir bildet uklart. Uansett ellers, tekst, bilder( også de jeg velger til skrivebordsbakgrunn) og annet er som det skal være. Så og si alt jeg har lastet ned for å være skrivebordsbakgrunn, er beregnet til dette. Jeg har prøvd innstillinger - personalisering osv, men finner ikke ut hvordan jeg kan fikse det. Kan noen hjelpe meg? Har windows 10 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Vil tro at oppløsningen på bildet for lavt og windows kompenserer med å strekke ut bildet. Se om du finner noe med høyere oppløsning, men ikke for høyt. Lenke til kommentar
nita59 Skrevet 14. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2022 Jeg vet ikke hvordan jeg gjør det/ finner ut det Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Høyreklikk på skrivebordet ditt å velg nederste valg Da får du opp menyen for bakgrunn. Se hvilket valg du har satt her: Lenke til kommentar
nita59 Skrevet 14. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2022 Jeg har den øverste "fill", men ingen av disse forandrer oppløsningen på bakgrunnsbildet, bortsett fra "fit" og "center", men "fit" er fremdeles litt uklar og "center" blir jo bare et lite bilde midt på skjermen. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Se heller om du finner et bakgrunnsbilde med høyere oppløsning. F.eks https://wallhaven.cc/ 1 Lenke til kommentar
nita59 Skrevet 14. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2022 Takk for hjelpen, da ble det andre boller her ☺️ Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Høyreklikk på skrivebordbakgrunnen din og velg 'skjerminnstillinger'. Scroll litt ned så vil du se en dropdown meny med "skjerm oppløsning". Det vil stå eksempelvis "1920 x 1080 (anbefalt)" Da vet du hvilken oppløsning du trenger på bakgrunnsbildene du laster ned, altså 1920x1080 om det er dette som står på din skjerm, så blir det riktig hver gang. Jeg har mitt på engelsk, men det vil se slik ut: Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. mai 2022 Del Skrevet 15. mai 2022 18 hours ago, nita59 said: "center" blir jo bare et lite bilde midt på skjermen. Der ser du hvor lite bildet er. Når du da skal strekke det over hele skjermen blir det naturligvis uklårt. Har du ett bilde som er stort nok blir det ikke uklart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå