Harald Brombach (digi.no) Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Minister: Russland må ty til mikrobrikker fra hvitevarer i landets stridsvogner Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Russland virker å slite veldig med alt om dagen, er vell ett perfekt tidspunkt å invadere og fjerne Kreml... just saying... Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 12 minutes ago, Salvesen. said: Russland virker å slite veldig med alt om dagen, er vell ett perfekt tidspunkt å invadere og fjerne Kreml... just saying... Enn hvor fristende det hadde vært foretrekker jeg å ikke få 2000 atomstridshoder i trynet. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 The Very End skrev (34 minutter siden): Enn hvor fristende det hadde vært foretrekker jeg å ikke få 2000 atomstridshoder i trynet. Dette tror jeg dessverre er uunngåelig om en ikke får tatt ut putin på en eller annen måte. Han nærmer seg enden og kommer til å fyre av om han får fortsette. Det er iallefall min bekymring. 2 Lenke til kommentar
geirha Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Media skrev tidligere om russiske pilotenes egne gps'er i flyene... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Er det noe ting elektronikk for vaskemaskiner burde tåle, er det varme, fuktighet og vibrasjoner... 2 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Bruker brikker og komponenter som ikke er testet for bruken. Hmm, hvor har vi nå sett dette tidligere.... Lenke til kommentar
koko koko Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 er ikke dette bare en usaprovokasjon fra ende til annen? 1 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Hvorfor i all verden skal russerne bytte halvledere på en haug med eksisterende stridsvogner? Dette gir ingen mening. Det er vel ikke slik at Russland produserer stridsvogner fortløpende ved behov og at samtlige i Ukraina er bygget etter februar i år ... 3 Lenke til kommentar
CXSUB4BA Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Det er ikke lett å være kommandør på ei russisk stridsvogn hvor displayet i cockpit gir ham valgene...Ull, syntetisk, kortprogram. Med og uten skyllemiddel....Utsatt start... Han bør i hvertfall sette sentrifugehastighet til null. Kun tømming... 3 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 (endret) Trenger de virkelig mikroprosessoren fra en vaskemaskin for stridsvognene sine? Jeg tviler. Hver modell har forskjellig kretskort med forskjellig prosessor, så det ville føre til enorme mengder arbeid å tilpasse kode som disse skal kjøre. Det er sære og spesialiserte greier. Mer logisk å bruke PC-deler, da. Hvorfor har de ikke tilgang til svartebørsen? Putin har masse støttespillere i vesten, som kan kjøpe deler og sende dem østover. Håper de kobler det riktig, ellers får de ikke opp døra før kokevask og sentrifugering er ferdig. Endret 13. mai 2022 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
CXSUB4BA Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Tror jeg også har en brikke fra miele i PC'en min....For her ble det mange kopier gitt... 1 Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 (endret) Quote Selv om mikrobrikker og annen elektronikk fra for eksempel oppvaskmaskiner nok i en del tilfeller kan dekke enklere behov i en stridsvogn, er ikke disse komponentene «røgga» (fra engelsk «rugged»), det vil si spesialprodusert for de ekstreme omgivelsene som militært utstyrt ofte utsettes for i form av blant annet temperaturer, fuktighet og bevegelser. Med bakgrunn i produksjon av satellitter så synes jeg at dette er litt av en overdrivelse. Man trenger ikke spesialbrikker for å tåle temperaturer og litt bevegelse. Hadde det vært iskaldt ute så kunne man kanskje begynt å snakke om at det er relevant, men så lenge det er varmere enn minus 20 grader så er vel ikke dette så veldig relevant. Kommersielle brikker tåler da fort 60-80 grader, og det skal vel litt til før det er såpass varmt inni stridsvognene? Det er jo ikke hetebølge eller ørken heller... Endret 13. mai 2022 av Ernie Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Salvesen. skrev (5 timer siden): Dette tror jeg dessverre er uunngåelig om en ikke får tatt ut putin på en eller annen måte. Han nærmer seg enden og kommer til å fyre av om han får fortsette. Det er iallefall min bekymring. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Kan bli et problem ift reservedeler etterhvert. Ellers ser vi at Ukrainerne gjør det bra med både egenproduserte og DJI droner. Men DJI som er kinesisk har visstnok gitt Russerne muligheten for å lokalisere DJI dronene med DJI Aeroscope (https://www.dji.com/no/aeroscope ), så mer forsiktighet må utvises... 1 Lenke til kommentar
Helm Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 2 hours ago, (not the real) Dr. Bombay said: Hvorfor i all verden skal russerne bytte halvledere på en haug med eksisterende stridsvogner? Dette gir ingen mening. Det er vel ikke slik at Russland produserer stridsvogner fortløpende ved behov og at samtlige i Ukraina er bygget etter februar i år ... Jeg tenkte det samme. Sanksjonene er nye så hvordan kan dette allerede ha blitt et problem for dem? Russland hadde enorme antall pansrede kjøretøyer før krigen. 2 Lenke til kommentar
2N1711 Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Helm skrev (2 timer siden): Jeg tenkte det samme. Sanksjonene er nye så hvordan kan dette allerede ha blitt et problem for dem? Russland hadde enorme antall pansrede kjøretøyer før krigen. Russland er en smule korrupt. En eller annen fikk mye penger for å kjøpe militær elektronikk. Vedkommende hadde lyst på egen yacht, og kjøpte noe annet og mye billigere pluss en kjekk liten fritidsbåt. 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Vet ikke om det er nevnt tidligere, men det begynner å bli ganske åpenbart at Putin ikke ønsker falne soldater tilbake... da sparer de kompensasjon til gjenlevende... Ukraina har 7000 soldater på fryselager som Russland ikke ønsker å hente... https://youtu.be/GLgzh1_mJw0?t=493 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 (endret) Ernie skrev (10 timer siden): Med bakgrunn i produksjon av satellitter så synes jeg at dette er litt av en overdrivelse. Man trenger ikke spesialbrikker for å tåle temperaturer og litt bevegelse. Hadde det vært iskaldt ute så kunne man kanskje begynt å snakke om at det er relevant, men så lenge det er varmere enn minus 20 grader så er vel ikke dette så veldig relevant. Kommersielle brikker tåler da fort 60-80 grader, og det skal vel litt til før det er såpass varmt inni stridsvognene? Det er jo ikke hetebølge eller ørken heller... Det ville vel være litt uheldig om en EMP gjorde at alle Russiske tanks på slagmarken ble ute av stand til å rotere tårnet fordi en liten føler til et par kroner involvert i styringen var følsomt for sånt. -k Endret 14. mai 2022 av knutinh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå