Gå til innhold

Pcen klikker

Anbefalte innlegg

PC-en min sviver fint en stund. Men den klikker etter en stund. Hvor lenge den holder ut varierer etter hva jeg holder på med. Som mp3 spiller holder den ut i mange timer, men under pakking i FlaskMPEG klikker den av og til før pakkingen begynner, eller holder ut i maks 1 time. Alt fryser, men jeg kan bevege musen. Jeg kan ikke trykke på noe og det er meget irriterende. Ps-data har skrudd sammen dritten, så den burde vel funke. Temperaturene er litt i høyeste laget, men den klikker selv om jeg kjører cabriolet mode med en stor vifte rett på, så temperaturene har ikke så mye å si.

Idle i windows.

Cpu: 58 C

Chassis 46 C

Jeg har følgende:

*HQ08D-AQUA MARINE BLUE kabinett

*Msi K7T-266-PRO-R hovedkort

*AMD T-BIRD 1.4 266

*EP5-6I11 Fan For Socket A/FCPGA 1.4GHz

*256MB PC-266 Memory 256MB PC-266 DDR Original PC2100

*VGA-Card Geforce 2MX400 64MB AGP TV-Out Retail

*Harddisk 61GB IDE 7200RPM Deskstar 60GXP UDMA100

*DVD-ROM 16X/48X ATAPI Internal Retail Tray-in

+ et Unex nettverkskort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser umiddelbart ut som om PC'en din er altfor varm. Jeg ville skaffet meg mere kjøling. 46 grader inni case har jeg aldri sett før. Og 58 på CPU ville jeg tro var altfor høyt. Hvis du har disse temperaturer nå som du leser dette ville jeg slått av PC'en med en gang.

Symptomene du har er de samme jeg har når jeg overklokker. (Men det var en PIII fra 450 til 621). Da opererte jeg med max (!) 30 grader i case. Det hadde vært synd om en så god PC som du har skulle gå til he....te. :smile:

send gjerne mail.

Trygve

Lenke til kommentar

For det første, 58 grader på en AMD 1,4 GHz er ikke noe spess varmt. Det blir litt fåfengt å sammenligne med Pentium III prosessorer egentlig.. Husk på en annen viktig ting også: Det er forskjell på måtene å måle temperaturen på. Mange som er fornøyd med 30 grader på sin 1,4 @ 1,8GHz AMD, men tenker ikke på at tempsensoren ikke er i NÆRHETEN av cpu'en engang...

Men nok om det. Min 1,33 GHz hadde rundt 60 grader i snitt med coolermaster vifte og valgene jeg hadde var å kjøpe ny vifte eller lage et blowhole i kassa. Laget blowhole, tok en stillegående 12dB papstvifte jeg hadde og satte den til å blåse mot cpu'en. Resultat: 48 grader under stress på cpu.

Tomas

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn alle programmene som lå på cden som fulgte med hovedkortet. skal bestille noen vifter snart. Laster ned ny 4 in 1 nå. har dx8a. Har ikke gjort noe med biosen. Jeg får håpe 4in1 drivene hjelper. Hvis jeg lager et blowhole, ryker da garantien på hele PC-en, eller bare kabinettet?

[ Denne Melding var redigert av: Frodo på 2001-10-30 13:31 ]

Lenke til kommentar

Cabriolet m/vifte og blowhole gir samme effekt. Vil ikke gjøre no fra eller til. Virker software-relatert. Drivere som følger et produkt er sjelden siste versjon. PS har neppe satt RAM på annet enn godkjente instillinger.. Prøvd å slå av alt av acpi/strømspare-funkjsoner ? Evt. teste HW med noe som heter CPUstabtest (tror jeg) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...