Gå til innhold

Anmeldelse: Dorfromantik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte spillet godt, selv om jeg kjenner godt igjen følelsen av økende trykk og at man fort begynner å stresse og nærmest blir sendt i en analysis-paralysis loop når brikkene begynner å bli mangelvare.

.

Har personlig vanskelig for å forstå hva artikkelforfatteren ville vært tilfredsstilt med. Kan man kalle det for kritikk når man ikke vet spesifikt hva man vil eller klarer å komme med forslag? Det er ikke et zen-spill selv om det i begynnelsen kan fremstå som slikt. Det er heller et konkurransespill med et klart mål og en spillerscoretabell, hvilket for så vidt gjenspeiler forfatterens forventninger om mål (igjen Creative mode for chillingslystne er der). Det er randomiseringen av brikkene som kan fremstå som urettferdig, men er for min del det nødvendige kaotiske elementet da man har ubegrenset med tid; ref. til kabalspill og for så vidt Carcasonne (?). Tar man fram f.eks. tetris da kan brikkene der fremstå som forhåndsplanlagte av spillet, ja vel men hva er konkurranseelementet da; jo det er hastighet som stadig øker og til slutt utfordrer spillerens evner.

Så poenget er at zen ikke kan ha et mål, hehe. Og zen i spillet er bare et skinn, selv om det gir en ekstremt behagelig stemning. Men husk at mål i spill er ekvivalent med utfordring. Og den kan ta ulike former. Og det er den som er en smakssak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...