Kristofferramb Skrevet 11. mai 2022 Del Skrevet 11. mai 2022 Hei. Kisbee 50cc scooteren sperrer på 20 Km/t. Det skjedde etter jeg fylte diesel med ett uhell. Tømte tanken og forgasseren. Men etter jeg fylte diesel så går den ikke fortere enn 20 km/t. Har renset forgasseren. Vaska tanken. Har tømt vakumpompa. Har bytta tennplugg. Hva kan feilen være? Hmm Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 11. mai 2022 Del Skrevet 11. mai 2022 Kan det være en feilkode i ecu eller noe sånt? hvis det er det, så er det bare å koble av batteriet og holde hornet inne til det slutter å tute for å tømme systemet for strøm så den resetter seg til fabrikk. Lenke til kommentar
Kristofferramb Skrevet 11. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2022 Det har vært ett forsøk:). Men om jeg hopper på scooteren litt så funker den som normalt i 2 minutter før den sakker ned til 20 km/t igjen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mai 2022 Del Skrevet 11. mai 2022 Hva vaska du tanken med? Det var helt unødvendig siden bensin løser opp diesel veldig effektivt. Eventuelle rester blir bare med og blir forbrent. Prøvd å ta av potta og tømme den, og evt. bytte tennplugg? Lenke til kommentar
Kristofferramb Skrevet 11. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2022 Tømte bare bensin i tanken å rista på den og deretter tømte ut all bensinen igjen. Har byttet tennplugg. Kan ta av potta å se om det kanskje kan være feilen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mai 2022 Del Skrevet 11. mai 2022 Du kan også se om den sviver bedre uten potte. Dog helst ikke midt på natta eller i søndagsroen. 😛 Lenke til kommentar
Kristofferramb Skrevet 11. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2022 Haha. Bør nok ikke gjøres på natta😂 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. mai 2022 Del Skrevet 11. mai 2022 Kan muligens også være at det har samla seg diesel i veivhuset. Lenke til kommentar
Kristofferramb Skrevet 12. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2022 Nå har jeg byttet coil. Renset forgasseren. Renset bensinpumpa. Prøvde å kjøre uten batteri. Den går fortsatt ikke mere enn 20 km/t. Det virker som om den ikke har nokk kraft til å bytte gir på en måte. For scooter girer på ett vis. Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 12. mai 2022 Del Skrevet 12. mai 2022 Hvordan er motorlyd og lukta av eksosen, noe endring ifra normalen? Lenke til kommentar
Kristofferramb Skrevet 12. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2022 Fikk fikset den nå. Var bare å skru å teste med forskjellige deler i 3 timer så til slutt funka den😂👍 Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 12. mai 2022 Del Skrevet 12. mai 2022 4 minutes ago, Kristofferramb said: Fikk fikset den nå. Var bare å skru å teste med forskjellige deler i 3 timer så til slutt funka den😂👍 Kult! Flott at du fikk det til. Hva mistenker du var feil? ble nysgjerrig hehe Lenke til kommentar
Kristofferramb Skrevet 12. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2022 Fenrisúlfr skrev (23 minutter siden): Kult! Flott at du fikk det til. Hva mistenker du var feil? ble nysgjerrig hehe Er nesten vanskelig å si😅. Husker bare noe av alt jeg gjorde. Det siste jeg gjorde før den funket var å rense vakumpumpa/bensinpumpa. Renset også alle slangene som det gikk bensin i. Brukte startgass før jeg startet for å få ordentlig gnell i motoren. Alt jeg gjorde totalt på de dagene. renset forgasseren 3 ganger byttet coil byttet plugg byttet insug (da det andre hadde knekt) Rengjort alle slangene renset vakumpumpa/bensinpumpa 2 ganger renset eksopotta renset tanken gikk masse tid til feilsøking å prøve forskjellige ting og deler😂 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå