BadCat Skrevet 11. mai 2022 Del Skrevet 11. mai 2022 42 minutes ago, Outlier616 said: Carl Gustav granat: 29.000 kroner Russisk T-90M: 43,6 millioner kroner Ukrainsk frihet: Priceless Jeg tror du mener nasjonal suverenitet. Individuell frihet eksisterer ikke i noen nasjon. Folk prater hele tiden om frihet, men det er ikke frihet de prater om, kun et ord hvis betydning de ikke kjenner. Frihet er frihet, ikke en slags frihet eller det folk tror er frihet. I samtlige land lever individer under trusler om vold. Lenke til kommentar
Outlier616 Skrevet 11. mai 2022 Del Skrevet 11. mai 2022 1 hour ago, BadCat said: Jeg tror du mener nasjonal suverenitet. Individuell frihet eksisterer ikke i noen nasjon. Folk prater hele tiden om frihet, men det er ikke frihet de prater om, kun et ord hvis betydning de ikke kjenner. Frihet er frihet, ikke en slags frihet eller det folk tror er frihet. I samtlige land lever individer under trusler om vold. Individuell frihet anser jeg som frihet der ens egne rettigheter ender hvor andres begynner. Det er ofte en fin linje, ja. Men total frihet, slik du formulerer det, er anarki, og det ender alltid på samme måte: i kollaps og tyranni. 6 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 11. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2022 (endret) 55 minutes ago, Outlier616 said: Individuell frihet anser jeg som frihet der ens egne rettigheter ender hvor andres begynner. Det er ofte en fin linje, ja. Men total frihet, slik du formulerer det, er anarki, og det ender alltid på samme måte: i kollaps og tyranni. Quote Governments and bureaucracies are bigger and more controlling than ever. A citizen's own ability to control his or her own life has never been less than it has today. How did we get to this point? Originally published: 1999 Author: James Bovard Genre: Non-fiction Hvis du absolutt skal ha staten, NATO, EU, osv? Hvor store skal de få vokse og hvor mange direktiver skal de få tre ned over skuldrene dine før du begynner å betvile at du er fri? Endret 11. mai 2022 av BadCat Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 11. mai 2022 Del Skrevet 11. mai 2022 (endret) 4 hours ago, Outlier616 said: Individuell frihet anser jeg som frihet der ens egne rettigheter ender hvor andres begynner. Det er ofte en fin linje, ja. Men total frihet, slik du formulerer det, er anarki, og det ender alltid på samme måte: i kollaps og tyranni. Tror Badcat er nærmere en ancap enn en vanlig anarkist. Har mye mer respekt og forståelse for anarkister, deres samarbeidsmodell har i det minste blitt vist til å fungere i mindre områder noen ganger i moderne historie, i motsetning til ancaps hvor deres drømmeverden er hva Russland var på starten av 90 tallet. Endret 11. mai 2022 av shockorshot 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 11. mai 2022 Del Skrevet 11. mai 2022 Hvordan gjør et voksende NATO meg mer ufri? -k Lenke til kommentar
anon_83104 Skrevet 11. mai 2022 Del Skrevet 11. mai 2022 (endret) knutinh skrev (35 minutter siden): Hvordan gjør et voksende NATO meg mer ufri? -k Kanskje ikke akkurat du legger merke til så mye. Men ethvert maktapparat kan misbrukes. FN har gjort en del bra, men også en del dårlig. Og det gode har i hovedsak gagnet vetoland, på bekostning av andre i mindre mektige land. Det mer en bolstrer makt til en enkelt punkt, desto mindre blir det hos alle andre. Makt bør spres mest mulig om vi skal være så fri som overhodet mulig. Vi kan gjøre et tankeeksperiment. FN og NATO eksisterer ikke, og USA ble aldri en militærmakt. Forestill deg at Kina, India, Filippinene, Saudi Arabia og deres naboland, Russland, Nord Korea, Iran, Pakistan, og tilsvarende har opprettet slike apparat. Deres interesser er da stokket opp imot våre, og de sanker mer og mer fordeler på bekostning av oss; de saboterer vår politikk, induserer borgerkriger, har program som gir de mulighet til å hente ressurser fra oss, men uten å gi stort tilbake — bare noe til fordel for deres egen PR på hjemmebane. Slik har vesten lenge drevet med. Sør Amerika er ødelagt pga. USA, og Afrika i hovedsak pga. europeere. Det er snakk om å integrere NATO med FN, og med historikken vesten har, så er det mange land som ikke liker det. Sør Amerika og Afrika har sympatien med Russland i den pågående krigen fordi de forstår hva som litt for ofte egentlig skjer bak kulissene. Endret 11. mai 2022 av .,. Presisering Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 12. mai 2022 Del Skrevet 12. mai 2022 (endret) .,. skrev (6 timer siden): Kanskje ikke akkurat du legger merke til så mye. Men ethvert maktapparat kan misbrukes. FN har gjort en del bra, men også en del dårlig. Og det gode har i hovedsak gagnet vetoland, på bekostning av andre i mindre mektige land. Det mer en bolstrer makt til en enkelt punkt, desto mindre blir det hos alle andre. Makt bør spres mest mulig om vi skal være så fri som overhodet mulig. Spørsmålet mitt var i kontekst til trådstarter: Sitat Hvis du absolutt skal ha staten, NATO, EU, osv? Hvor store skal de få vokse og hvor mange direktiver skal de få tre ned over skuldrene dine før du begynner å betvile at du er fri? Og: Sitat Individuell frihet eksisterer ikke i noen nasjon… I samtlige land lever individer under trusler om vold. Endret 12. mai 2022 av knutinh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå