Zheritel Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 har man lov til å dele CDkeys her eller? hvis det er lov hadde det vært hyggelig om jeg kunne fått CDkeyen til IGI2 av noen... Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Du har tydeligvis ikke lest retningslinjene, der står det hva som er lov og hva som ikke er lov. De leste du når du registrerte deg, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du spør om det i det hele tatt? Lenke til kommentar
Zheritel Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Du pleier med andre ord å bruke masse tid på å lese sånne ting når man registrerer seg her og der... det gidder ikke jeg... jeg bare bruker sunn fornuft og folkeskikk og er det noe jeg lurer på så spør jeg heller om det er lov i stedet for å regne med det. så vennligst ikke tråkk på meg bare fordi jeg ikke lever etter dine rutiner!!! Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 nei.. leser ikke retningslinjene jeg heller nei.. Det tror jeg faktisk de aller aller færreste gjør. En bruker bare common sense. Når det gjaldt topic, tviler jeg sterkt på at det er lov å dele cd-keyer her Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) For å svare på spørsmålet, det er ikke lov å gi cd-keyen sin til andre. Det står bl.a. i meldinga du alltid trykker "Accept" på når du installerer spillet. Da kan man i praksis ta så mange kopier man orker av spillet man har kjøpt, og selge dem til lav pris m/ din cdkey, og dermed drive piratkopiering helt lovlig. Du bryter copyright med en gang du gir keyen din til noen andre som har en brent kopi av spillet. Pluss hvis du vil spille online kan keyen bli bannet hvis den brukes fra flere maskiner samtidig online. Det var mange som deg som ringte kundeservice på Telenor Mobil og ropte og klaget på at kontantkortene deres var gått ut på dato. De hadde ikke sett noensteds at det sto når kortet ble deaktivert. Men det står i avtalen man signerer i butikken bl.a., og i papirene som følger med tlf. Men de hadde "ikke orka å lese så mye", og da står de HELT uten en sak. Samme med PC-spill, når du trykker på ACCEPT på den lange copyright/EULA meldinga, "signerer" du på at du faktisk har lest teksten, og du har ingenting du skulle sagt hvis de går til sak, bare fordi du ikke orka å lese. Men man kan jo også si "who cares". Sjansen er vel minimal for at man blir tatt. Er egentlig bare et moralsk spørsmål. Blir du kicka fra forumet for brudd på retningslinjer, og ikke har lest dem, har du ikke mye å klage på til moderator heller. Endret 11. januar 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 (endret) det gidder ikke jeg... jeg bare bruker sunn fornuft og folkeskikk og er det noe jeg lurer på så spør jeg heller om det er lov i stedet for å regne med det. Du har jo ikke akkurat utvist "common sense" når du spør om utveksling av CDKeys..............alle vet at det ikke er lov, hverken her eller generelt. Det du spør om får du heller gjøre på et Warez- forum......... Endret 11. januar 2004 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Om man KJØPER spillet så får man cd-key Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Du har jo ikke akkurat utvist "common sense" når du spør om utveksling av CDKeys jo. Det motsatte ville å la være og spurt, og bare gå rett på sak.. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 LES RETNINGSLINJENE. Vær glad du slapp med en advarsel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg