Kestrel Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Hei, jeg fikk noen tilbake mld sist jeg spurte, men siden jeg glemte litt info så fikk jeg ikke akkurat svaret jeg trengte... Jeg skrev; Finnes det bevegelse sensor som starter opptak. Jeg har et canon mv 550i kamera. Jeg skal filme på fugle kasser, og trenger kun å filme når fuglen kommer med mat. Finnes det noen form for sensor som kan aktivisere kameraet og evnt slå det av etter en gitt tid? Tillegs info: Filmingen skal foregå ute i skogen, hvor det ikke er tilgang til strøm eller PC (programvare). Det idielle ville vært en enkel sensor som aktiverte kameraet mitt. Lenke til kommentar
Murty Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 hmm.. kan ikke si jeg har hørt om noe slikt.. men det høres interesant ut.. si ifra hvis du finner noe da Lenke til kommentar
Acurus Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Har sett det til webkamera. Da var det et pc program som styrte det mener eg. hugser ikke hva det hette eller noe. Så det er vel ikke mye hjelp i det... Lenke til kommentar
Murty Skrevet 28. januar 2004 Del Skrevet 28. januar 2004 Til webcamera er det noe som heter hidden camera control.. men her snakker vi om uten bruk av datamaskin ikke sant Lenke til kommentar
Kestrel Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2004 Ja, siden det er ute i skogen så er det vannskelig med metoder som krever mye strøm. Takker for tilbake mld. Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hvis du har litt teknisk innsikt kan du bygge noe selv da. Du har sikkert en fjernkontroll til kameraet med en rec-knapp. Du kan skru denne fra hverandre å bruke en sensor til å styre denne knappen, så kan du montere fjermkontrollen og sensoren på fugle kassa. Du må kanskje ta av bryteren å få sensoren til å styre et rele som kortslutter kontaktene under bryteren. Hadde en prosjekt oppgave her på skolen hvor det skulle overvåkes fuglekasser, der skulle det registeres hver gang en fugl fløy ut å inn av kassa med klokkeslett. Her var det ikke snakk om filming, men kan sikkert bruke lignende utstyr til å starte kamera. Kanskje litt mye styr for å få til dette, men morsomt når en får slike ting til å fungere. Kan sikkert også ordnes en mekanisk bryter ved hullet i kassa som du kobler til fjernkontroll ved hjelp av ledninger. Lenke til kommentar
Kestrel Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2004 Takk for tilbake mld. Jeg har tror det kan være en løsning å mekke en form for bryter selv. Et lite problem er at kamerat mitt slår seg av etter 5 min når den står i pause modus klar for filming..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå