Gå til innhold

Motion sensor....?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk noen tilbake mld sist jeg spurte, men siden jeg glemte litt info så fikk jeg ikke akkurat svaret jeg trengte... :ermm:

Jeg skrev; Finnes det bevegelse sensor som starter opptak. Jeg har et canon mv 550i kamera. Jeg skal filme på fugle kasser, og trenger kun å filme når fuglen kommer med mat. Finnes det noen form for sensor som kan aktivisere kameraet og evnt slå det av etter en gitt tid?

Tillegs info: Filmingen skal foregå ute i skogen, hvor det ikke er tilgang til strøm eller PC (programvare). Det idielle ville vært en enkel sensor som aktiverte kameraet mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hvis du har litt teknisk innsikt kan du bygge noe selv da.

Du har sikkert en fjernkontroll til kameraet med en rec-knapp.

Du kan skru denne fra hverandre å bruke en sensor til å styre denne knappen, så kan du montere fjermkontrollen og sensoren på fugle kassa.

Du må kanskje ta av bryteren å få sensoren til å styre et rele som kortslutter kontaktene under bryteren.

Hadde en prosjekt oppgave her på skolen hvor det skulle overvåkes fuglekasser, der skulle det registeres hver gang en fugl fløy ut å inn av kassa med klokkeslett. Her var det ikke snakk om filming, men kan sikkert bruke lignende utstyr til å starte kamera.

Kanskje litt mye styr for å få til dette, men morsomt når en får slike ting til å fungere.

Kan sikkert også ordnes en mekanisk bryter ved hullet i kassa som du kobler til fjernkontroll ved hjelp av ledninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...