Gjest 68b95...66b Skrevet 9. mai 2022 Del Skrevet 9. mai 2022 Hei! "Mulig denne skal under "Juss", men da bes mod om å flytte den dit) Finner litt ulikt om dette på nett. Er innenfor en prøvetid på 6 måneder, og vil forhåpentligvis kunne si opp min stilling før prøvetiden er utgått. I min kontrakt fremgår det at oppsigelsesfrister følger statsansatteloven § 22. Her kommer det frem at: "(2) Dersom den ansatte sier opp sin stilling er oppsigelsesfristen a. én måned hvis ansettelsestiden er ett år eller mindre b. tre måneder hvis ansettelsestiden er mer enn ett år." Da tenker jeg at jeg vil ha en måned oppsigelsestid. Finner likevel dette inne på Norsk psykolog forening (random side): "I staten er reglene for oppsigelsesfrister hjemlet i tjenestemannsloven. I tilfeller der tjenestemannen sier opp stilingen, gjelder følgende frister: I prøvetiden 3 uker, om tjenestetiden er ett år eller mindre: en måned, om tjenestetiden er mer enn ett år: tre måneder.". Noen som vet om det er 3 uker eller en måneds oppsigelsestid under prøvetid i statlig sektor? Anonymous poster hash: 68b95...66b Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 9. mai 2022 Del Skrevet 9. mai 2022 Om du ser litt nærmere på det du har funnet hos psykologforeningen så henvises det til tjenestemannsloven og tjenestemannsloven opererte riktignok med tre uker oppsigelsesfrist i prøvetid. Men tjenestemannsloven ble erstattet av statsansatteloven i 2017, så det er nå en måned fra dato til dato som gjelder. Også i prøvetid. Dette er også beskrevet i statens personalhåndbok punkt 2.6.4 (oppsigelsesfrister). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå