vara Skrevet 9. mai 2022 Del Skrevet 9. mai 2022 Hei Jeg har en rar problem med netonnet som feilsendte meg en vare med verdi på ca 500 kr. De har i etterkant sent riktig vare til meg. Problemet oppstod når jeg skulle sende varen tilbake. Bedriften har ikke klart å sende over returetikett på etter flere måneder. Etter avtale med kundeservice så har jeg også prøvd å avlevere produkt til postnord (hvor de skulle fikse etikett) uten å lykkes. Nå sist har det blitt avtalt hjemmehenting i forrige uke uten at dette har skjedd. Mens alt dette har skjedd så har selskapet mast og prøvd å sende saken over til innkasso. Saken ble bestridt og vi er i hjemmehentingsfasen. Tickets opprettet hos selskapets kundeservice lukkes ofte etter 3-7 dager og det kommer ofte inn ny saksbehandler. Hvor mange forsøk på overlevering kan selskapet egentlig kreve? Etter avtale med selskapet så har jeg prøvd å levere produktet til postnord flere ganger uten å lykkes. Jeg lener nå mot å gi selskapet et ultimatum om hjemmehenting i løpet av en ukes tid og hvis dette ikke lykkes pga feil fra selskapets side så skal saken sendes over til forliksrådet. Jeg har ikke tenkt å betale over markedspris for en produkt jeg ikke har bedt om (faktura på ca 1000 kr). Produktet jeg egentlig bestilte er betalt for lenge siden. Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 9. mai 2022 Del Skrevet 9. mai 2022 Ikke strev så veldig, det er ikke din feil. gi beskjed til inkasso at det er en tvist og send over dokumentasjon Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 10. mai 2022 Del Skrevet 10. mai 2022 Ang inkasso, send epost-samtalen mellom deg og netonnet til inkassoselskapet som dokumentasjon og bestrid samtidig kravet. Dette er en nobrainer. Ang retur, så har netonnet "lagt igjen" et produkt hos deg, som ikke er ditt. Det er etisk riktig å si ifra, men det er heller ikke nødvendig at du skal bruke noe særlig tid på det. https://www.forbrukertilsynet.no/vi-jobber-med/netthandel/sporsmal-svar-netthandel Quote Det er forbudt for næringsdrivende å sende ut varer til personer som ikke har bestilt disse og kreve betaling for dette. Hvis du har mottatt en vare som du ikke har bestilt, er du ikke forpliktet til å betale for den. Du er heller ikke forpliktet til å returnere den. Lenke til kommentar
vara Skrevet 12. mai 2022 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2022 (endret) Fy faen netonnet er irriterende i denne saken. De vil at jeg skal mase på postnord pga problemer med postnord. Helt utrolig når jeg har ingen kundeforhold med netonnet. Skal kontakte innkassoselskapet på forhånd med dokumentasjon med beskjed om at dette blir forliksklage. Endret 12. mai 2022 av vara Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå