Gå til innhold

Nikon d100 eller cannon 300d?

Anbefalte innlegg

Hvilket kamera er best av disse to? Jeg vet Nikon d100 er en god del dyrere enn cannon 300d, men jeg har et gammelt objektiv fra et nikon f60 kamera(speilrefleks, ikke digitalt), det er et Nikon AF nikkor 28-80mm objektiv, lurer på om dette objektivet kan brukes på Nikon d100 til jeg får råd til å kjøpe et bedre et. Jeg ønsker først og fremst et raskt kamera som har en flom med manuelle innstillinger og som tar skarpe bilder:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nikon D100 er et betydelig bedre kamera enn 300D, D100 konkurrerer mot Canon EOS-10D.

Og ja; jeg du kan bruke ditt gamle AF-objektiv.

Nikon lanserer en konkurrent til 300D nå til våren, så har du en begrenset pengebruk er det kanskje ikke så dumt å vente på dette (hvor du i likhet med D100 kan bruke ditt gamle objektiv).

Lenke til kommentar

Byggekvaliteten på D100 er bedre. D100 har også ørlite bedre seriebildefunksjon.

På andre områder er nok 300D fullt ut sammenliknbar med D100, om ikke bedre. Bildekvaliteten til 300D er den samme som på 10D, og 10D har kommet noe bedre ut enn 100D i tester. Men stor forskjell er det neppe.

Hvis det er god bildekvalitet du vil ha, er det nok en bedre løsning med 300D + et godt objektiv, enn D100 med et middels objektiv. Det du sparer på å kjøpe 300D i stedet for D100 kan du bruke til optikk med høy kvalitet.

Siden du er vant til Nikon fra før, vil det kanskje være lettere å venne seg til D100 enn 300D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...