Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

"frist" for selger å signere avtale?

Gjest 137cd...b86

Anbefalte innlegg

Gjest 137cd...b86

Har signert kjøp av bil en uke siden. 

Selger har enda ikke signert. Dog var del av avtalen rask overlevering. Nå får jeg kalde føtter. 

Er det noe frist for selger å signere samme kontrakt for at jeg evt ikke lenger er bundet av den? 

Anonymous poster hash: 137cd...b86

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skyter litt i blinde her men det er vel ikke nødvendigvis noen frist i så måte. Men selv om kontrakten ikke er signert fysisk så kan dere ha inngått en muntlig avtale allerede? Da er den uansett bindene.

Snakker vi om bruktbil eller nybil? Og hva sier selger når du purrer?

Fruen kjøpte ny bil fra forhandler for ca 2 måneder siden. Og vi la vekt på rask levering. Den fikk hun levert rett før påske. Papirene ble signert rett før levering, men bilen ble fysisk reservert og bestilt til forhandler før de var signert. Jeg kjøpte ny bruktbil for to uker siden, og jeg fikk den på dagen. Men det var og en del av betingelsene mine for kjøp. Så det er en del forhold som kan spille inn.

Lenke til kommentar

Avtaleutkastet fra forhandler godtok du i det du skrev under. Skjedde det på salgssted har du som hovedregel ingen angrerett, "kalde føtter" er ikke grunn for å trekke seg fra en avtale. Den har bundet både deg og selger. Kravet om rask levering kan dog være problematisk i disse tider, ville da gått i dialog med selger om du eventuelt kan trekke deg fra avtale. Eventuelt får du være på mtp. leveringsfrist.

Gratulerer med eventuelt ny bil

Lenke til kommentar
Gjest 137cd...b86
KVTL skrev (På 9.5.2022 den 14.42):

Avtaleutkastet fra forhandler godtok du i det du skrev under. Skjedde det på salgssted har du som hovedregel ingen angrerett, "kalde føtter" er ikke grunn for å trekke seg fra en avtale. Den har bundet både deg og selger. Kravet om rask levering kan dog være problematisk i disse tider, ville da gått i dialog med selger om du eventuelt kan trekke deg fra avtale. Eventuelt får du være på mtp. leveringsfrist.

Gratulerer med eventuelt ny bil

Neida, er jo klar over bundet avtale sånn sett. 

Men skal sies jeg følte meg litt pushet etter flere dager med purringer og "hvis du vil ha bilen må du signere" når jeg i utgangspunktet var usikker. Ble sendt digitalt flere ganger mens den utløp hvor jeg til slutt etter mye usikkerhet i stresset signerte. 

Anonymous poster hash: 137cd...b86

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Høres ut som du har et anfall av "buyers remorse". Du gjorde nok dine valg før du signerte, så bare slapp av nå 🙂 Gled deg til ny bil!

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...