Bandidos-Pelle Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Vel, laget en film på et og et halvt minutt, og valgte "create AVI" i Pinnacle. Det som derimot forundrer meg, er at filen blir 240 MB. Ja, du leste riktig: 240 MB. Hva må jeg gjøre for å rett og slett få denne utrolig mye mindre? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Da må du velge et annet komrimeringsformat enn AVI. Fila di er nemlig helt normal etter formatet, for 1 time vil ta ca. 13 GB. Bruk MPeg-2, -1, eller divx eller noe annet. Prøv deg fram og finn ut hva som gir deg et tilfredstillende kompromiss mellom kvalitet og filstørrelse. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Da må du velge et annet komrimeringsformat enn AVI. Fila di er nemlig helt normal etter formatet, for 1 time vil ta ca. 13 GB. Bruk MPeg-2, -1, eller divx eller noe annet. Prøv deg fram og finn ut hva som gir deg et tilfredstillende kompromiss mellom kvalitet og filstørrelse. Kan du gi meg noe tips? Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Du kan f.eks lagre det som en *.wma film (windows media player) 1 minutt med video er ca 250 mb udecoda, kjenner ikke studio 8 så alt formye men tror det er noe "SAVE TO WEB" Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 hmm.. studio 8, vet ikke hvorfor jeg sa det men prøv canopus pro coder!! Er sinnsykt bra decode program, der kan du velge alt du vil, m2p, wma, avi +++ Lenke til kommentar
arielfaaland Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 hmm.. studio 8, vet ikke hvorfor jeg sa det men prøv canopus pro coder!! Er sinnsykt bra decode program, der kan du velge alt du vil, m2p, wma, avi +++ Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Prøv f.eks Dr.Div X, Da vil en DV fil på ca 300 Mb (Litt under 2 min film) bli komprimert til ca 6 Mb med brukbart resultat for visning på PC. Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 min film på 4 min ble 1,5 GB Lenke til kommentar
MagneH Skrevet 27. januar 2004 Del Skrevet 27. januar 2004 (endret) Det finnes flere ulike avi-formater. Hvis dere går inn på Settings når dere er i Make AVI, så kan dere velge noe annet en DV. Det gir mye mindre filer. Endret 27. januar 2004 av MagneH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå