Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Cloudflare og reCaptcha

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå i en stund slitt med en del tjenester på nettet. Dette skjedde etter den ene dagen hvor det ble rapportert at cloudflare hadde et stort og massivt angrep på en kunde av dem.

Etter det har jeg blitt møtt av Challenge sider med 5xx feilmeldinger på mer eller mindre hele nettet. Dette er ikke bare på rene nettsider, men også på API tjenester, som Riot Client, Ring dørklokke, Bullguard antivirus og vpn login, og en del andre ting.

En ting er å bli møtt av stadige utfordringer fra Cloudflare sider når en surfer. Men enkelte sider blir rimelig ødelagte da det ofte idag brukes content delivery network (cdn) tjenester som krever seperate besøk med nettleseren først for å gjøre challengen. Dette er jo ikke noe normalt å måtte gjøre til vanlig, men av en eller annen grunn virker det som ip adressen min er flagget som ett eller annet. 

Har sjekket på honepoy project, spamhouse osv uten å finne noen oppføringer på ip adressen min. Har i flere år hatt fast IP, men vurderer nå å få ny IP for å komme bort fra dette problemet.

IP-Address: 92.220.141.98

Noen som har tips til hva jeg kan sjekke?

Har forsøkt community.cloudflare men får til svar at det er eiere av nettsidene som må ha lagt inn noe som gjør at jeg ikke får direkte tilgang og må gjennomføre challenge.

Cloudflare er flott, men gu hvor stort det har blitt. Finnes nesten ikke sider som ikke benytter seg av dette lenger 😭

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...