Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mai 2022 Del Skrevet 6. mai 2022 Ser på https://www.lunar.app/no/privat. Gode betingelser, men det ser ut til at de har "kun" app, ikke nettbank. Noen som har erfaringer med denne banken? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 6. mai 2022 Del Skrevet 6. mai 2022 Samme som Revolute. Bare at Revolute er bedre. Lunar eies av Tencent som er tett knyttet til kinesiske myndigheter. Lunar stenger også kontoer kjapt - uten særlig god begrunnelse. Jeg forsøker personlig å unngå Kinesiske selskaper av prinsipp. Men allikevel..... har brukt Revolute siden 2018 med svært god erfaring. De har også en begrenset nettbank. Jeg opprettet allikevel en konto på Lunar etter å ha blitt lokket med en vervepremie på 200 kr,- Har ikke mottatt disse. Appen virker litt mer komplisert enn Revolute. Det var også et mylder av ting man måtte huke av på i Lunar. Der Revolute (etter mitt syn) er litt mer åpen og ærlig om deres t&c. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mai 2022 Del Skrevet 6. mai 2022 22 minutes ago, Milhouse85 said: Samme som Revolute. Bare at Revolute er bedre. .......Lunar eies av Tencent som er tett knyttet til kinesiske myndigheter. ......Jeg forsøker personlig å unngå Kinesiske selskaper av prinsipp. Takk, det var nyttig info. Da velger jeg å ikke gå for denne løsningen. Jeg er fornøyd med OBOS-banken som bruksbank, men ser alltid etter alternativer som kan være enda bedre. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 6. mai 2022 Del Skrevet 6. mai 2022 Slettet-fsaSP0zV skrev (14 minutter siden): Takk, det var nyttig info. Da velger jeg å ikke gå for denne løsningen. Jeg er fornøyd med OBOS-banken som bruksbank, men ser alltid etter alternativer som kan være enda bedre. Kan anbefale Revolute som en sekundærbank - siden den har noen særdeles gode fordeler. Her er noen: - Vanlige banker tar ca 2,70% i gebyr ved valutahandel (som er bakt inn i kursen). Hos Revolute veksler du gratis til en mengde valutaer (du betaler 1% i helgene og når handel for valuta normalt sett er stengt). Du kan opprette ulike kontoer i diverse valuta, samt overføre penger til kontoer i utlandet helt gratis. - Uttak i utlandet er også gratis innen 2000 kr,- (eller tilsvarende beløp i annen valuta). - Du kan opprette virtuelle visa/mastercard til engangsbruk, og du har en rekke valg for hvordan kortene skal brukes. Du kan blant annet sperre for bruk på nett, i minibank eller midlertidig låse kortet. Jeg reiser mye, så derfor bruker jeg Revolute mye. Men i tillegg til det; syns jeg det er greit å gi fra meg Revolute-kortet når hotell skal ha sikkerhet i et kortnummer, eller når jeg er ute på byen og lignende. Siden jeg må fylle på kortet med penger fra min norske konto, gir det meg mye bedre kontroll på forbruket mitt. Særlig i utlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå