Gå til innhold

har 2 spørsmål angående Windows 2000

wil

Anbefalte innlegg

1. her om dagen måtte jeg reinstallere Windows 2000 på hovedpc`en min. det gikk så passe greit, fikk no lagt det inn å greier. men en ting jeg ikke likte å det var at når jeg starter Windows 2000 så kommer det en hvit strek som går bortover og det står starter Windows. denne kom rett etter at jeg installerte Windows. jeg har prøvd flere ganger å reinstallert, men den streken ville ikke bort. den er litt irriterende for det tar litt mer tid å starte Windows når den kommer.

noen som vet hvordan jeg får bort denne streken? denne streken kom så plutselig, etter reinstallasjon.

2. dette har vel også egentlig litt med Win 2000 å gjøre og Norton. alle disse problemene begynte når jeg fant ut at Norton hadde tullet med datoene etter nytt år. dvs. den hadde ikke skifte til 2005 selv. dette skulle jeg gjøre noe med. det var bare et problem som gjenstod, å det var at når jeg reinstallerte Norton igjen så klikka Live Update. tror det har noe med Service Pack å gjøre, men jeg synes at det er veldig rart at det skjer.

noen som vet hvorfor?

PS: disse problemene kommer bare i Windows 2000

noen som vet hvordan jeg kan reinstallere Norton i Windows 2000 uten at Live Update Krasjer?

håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nja problemet begynte jo når jeg skulle prøve å installere NIS på nytt da. noen som vet om det går an å fornye lisensen på NIS, dvs. få det til å bli at den går ut i 2005 istede for 2004? kunne vært kjekt å vite.

for hvis det går an å setter jeg heller tilbake til et nyinstallert Image før det tulle begynte med den streken.

Lenke til kommentar

nei, men hvis du har installert NIS en gang selv så vet du at man har en lisens tid på 1 år. men jaja finner vel på en ting etterhvert. jeg får vel sikkert beskjed når lisensen går ut. men det var denne streken i Windows 2000 som jeg synes var irriterende.

noen som vet hvordan jeg får bort denne?

Lenke til kommentar

Hvis du mener den prikkete linja som blir til en hvit strek helt i starten, like etter at bios er ferdig. Så har vel den alltid vært der på alle Windows 2000 versjoner.

Hvis du har hatt en eller annen form for modifisering av oppstartfilene så kan dette kanskje ha vært annerledes, vet man kan gjøre modifiseringer på Win XP, så det kan helt sikkert gjøres på Win 2000 også.

Men hvis du ikke husker å ha gjort det selv, eller at du har en ferdig innstallert PC fra en eller annen leverandør som IBM el. som har gjort dette, så har du nok alltid hatt den der.

Uannsett så tror jeg nok at Windows laster like raskt for det, med eller uten modifisering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...