Gjest bd046...3f2 Skrevet 5. mai 2022 Del Skrevet 5. mai 2022 Hei. Er det flere en meg som får sånn.. nytt kapittel følelse?... Første gang jeg fikk det var når jeg flytte hjemme ifra for VGS.. Igjen når jeg flytte for å begynne lærling tid. Å nå når jeg har fått bestått fagbreven i dag. Itillegg til jobb. Vær gang så blir alt plutselig stille i hode. Man lurer på hva man skal tenke på. Og det dukker opp flashback fra tidligere overgang i fasen av live. Samtlige tenker man på tilbake på venner man har hatt. Og hvor mye man savner tilbake på den tiden. Det føles som en stille sommer natt. Jeg føler meg full av glede, savn og mye spørsmål om hva nå?? Jeg har jo tenkt å gå fagskole å bli ingeniør. Og føler at jeg nermer meg måle som er lagt for ish 6 år siden. Men så tenker jeg hva som skjer etter det? Ikke misforstå meg. Jeg trives i yrken min. Å har en kjære som jeg elsker høyt. Og alt er bra som generelt. Det er bare at den føles av en ny kapittel.. er det bra? Burde jeg snakke med en psykolog? Hvorfor føles det så tomt, når jeg har alt som en vanlig person kan ønske seg. Mvh M20 Anonymous poster hash: bd046...3f2 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 5. mai 2022 Del Skrevet 5. mai 2022 (endret) Tror ikke du trenger psykolog Alle føler det slikt i livet i ny og ne. Man har mange nye kapitler i livet, og det er alltid spennende og litt skummelt med noe nytt. Har selv opplevde mange av dem selv, og vet at flere kommer! Nyt det nye og husk det gamle med gode minner Endret 5. mai 2022 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 5. mai 2022 Del Skrevet 5. mai 2022 Det du beskriver blir sterkere jo eldre man blir; for da har man desto flere kapitler i livet å bla tilbake på. Man vil se tilbake på gamle kapitler med nostalgi, litt flauhet, kanskje litt stolthet - og et mylder av følelser. Det er bare en del av livet. Livet består av uendelig mange faser og overganger. Til syvende og sist gir hvert nye epoke nye erfaringer - som gjør deg mer reflektert, moden og trygg. Det er en grunn til at man lytter litt ekstra godt på de som er eldre. Du er kun 20 år. Så dette er bare begynnelsen på voksenlivet. Jeg mener det bare er sunt. Nei; du trenger ikke psykolog. 😜 1 Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 5. mai 2022 Del Skrevet 5. mai 2022 Greia er vel å lage seg nye mål. Du har nådd et mål, og da kan det føles tomt - selv om det burde føles som en gedigen seier. Men lager du deg nye, så har du noe å jobbe mot. Og med stadige nye mål, så er det lettere å feire delmålene også. Istedet for at man føler seg tom. Er teorien i alle fall. Er ikke noe flink til det selv, da jeg har et liv som er tilnærmet håpløst å planlegge. Men det høres jo fint ut dette med planer, da. 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 6. mai 2022 Del Skrevet 6. mai 2022 Flyttet fra "Helse" til "OT-baren". Tilbakemeldinger tas i de vanlige kanalene. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå