Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"No Signal" etter oppgradering til 5800X CPU

Anbefalte innlegg

Har forsøkt å bytte CPU fra Ryzen 3300X til 5800X på et Asus PRIME B550 M-A hovedkort, men får "No Signal" når jeg starter opp maskinen. Byttet tilbake til 3300X og alt fungerer som normalt igjen.

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? Hovedkortet skal støtte 5000 series CPU ifølge produktomtalen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror hovedkortet støtter CPU-en(står i listen over støttede CPU-er), men du må oppdatere til siste bios.
Det enkleste er å sette den gamle CPU-en tilbake og oppdatere bios, og så bytte tilbake.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldinger.

Sjekket litt rundt på forhånd, og dette er det jeg regnet med var tilfelle. Jeg skal forsøke å flashe BIOS. Det jeg stusser litt over er at så vidt jeg kan se så hadde dette hovedkortet release etter 5800X, så man skulle tro at en BIOS flash ikke var nødvendig. Men det er godt mulig jeg tar feil. Dette er min første erfaring med AMD prosessor oppgradering, så det er godt mulig jeg bare ikke skjønner hvordan ting skal gjøres.

Lenke til kommentar

Flasha BIOS og ting er oppe og går med ny CPU. Takk igjen for hjelpen.

Eneste jeg irriterer meg over er at menyvalgene hopper to skritt på ett tastetrykk i GRUB2 (Linux/Windows boot menu) nå. Men jeg har ikke tenkt å kødde med GRUB i kveld hvertfall. Måtte også gjennom en Trusted Platform Module dialog rett etter boot, som føltes litt effent. Men, jaja, maskinen funker hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...