nomore Skrevet 4. mai 2022 Del Skrevet 4. mai 2022 Hei! Vi har kommet over ei tomt på et sted vi veldig gjerne vil flytte til og bygge hus noe frem i tid (1-3 år). Men dette er ei naturtomt/grovtomt så den er ikke byggeklar. Hva bør vi tenke på i denne prosessen før vi evnt legger inn bud? Tomta er relativt jevn men er ei skråtomt. Det er ingen trær på tomta men noe busker, høyt gress og lignende vegetasjon som må fjernes. Ellers er det grusvei på to av sidene (tomta er trekantformet) med sjøutsikt og en nabo på den siden som ikke har vei, samt tre naboer over veien på andre siden. Størrelsen er på ca ett mål. For noen år siden ble det bygget et hus på nabotomta (litt lengre ned ene veien) så jeg antar det er grei skuring, men tomta er i et NFLR område og jeg er litt usikker på om nabohusene da utgjør nok bebyggelse slik at området er "mettet". Hvordan finner jeg evnt ut av dette? Vårt hus vil jo bli et rent bolighus og er ikke knyttet til landbruk eller reindrift eller lignende. Og mtp boligene i umiddelbar nærhet så antar jeg det bør være mulig å få koblet opp vanntilførsel, strøm og fiber. Bør jeg evnt sjekke med kraftselskap og vannverk om det er kapasitet først? Vi er som dere sikkert forstår veldig nye på dette Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 6. mai 2022 Del Skrevet 6. mai 2022 Forhåndskonferanse med kommunen løser mye. Ditt lokale E-verk/nettselskap sier noe om fremføring av strøm, fiber er det greit å spørre hva naboen bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå