Gå til innhold

Trøbbel med midi-keyboard (Terratec TMS3 )

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med et Terratec TMS3 midi-keyboard som jeg ikke får noe lyd ut fra.. Jeg har installert det som var av software i pakken, men ting går ikke som de skal :/ I manualen står det at når jeg har installert software, skal jeg velge Terratec MPU - driveren for output i programmet.. problemet mitt er imidlertid at jeg bare finner Microsoft GS Wavetable.. Jeg har googla lenge og langt etter drivere til det keyboardet, i tilfelle de som var der allerede ikke skulle funke, men jeg har ikke funnet noe :/

Har prøvd å få lyd utav dingsen både i cubase sx, reason 2.5 og steinberg musicstation, men ingenting går..

Er det noen som har vært ute for dette tidligere?

Keyboardet kobles til via spillport med medfølgende kabel, hvis det skulle hjelpe noe.. Peiling anyone? Jeg vil spille! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et terratec midikeyboard, er ikke sikker på om det er det samme som du har, men det er sikkert ikke helt forskjellig. Tror ikke du trenger noen drivere, er bare å plugge i, så skal det virke. Det er ikke lyderi keyboardet, så du må velge wavetablesynthen som er på lydkortet, med mindre du kjører softsynter i cubase f eks. Tror også at det fins et valg i cubase der du kan sjekke at det kommer midisignaler inn. Mulig du må velge gameporten som input device, er ikke sikker på om den er valgt som standard. Håper dette hjelper... jo forresten, sjekk at du har kobla keyboardet i riktig kontakt, på min midikabel er den en in og en out(runde plugger) , keyboardet skal kobles i midi in

Jacob

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...