M.K.E.A. Skrevet 1. mai 2022 Del Skrevet 1. mai 2022 Hei, noen som vet om man kan lade batteriet til lekeelbil med denne bilbatteriladeren eller blir den for kraftig? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. mai 2022 Del Skrevet 1. mai 2022 Den er litt for kraftig. Du bør lade på rundt 1/4 av batterikapasiteten, som i dette tilfellet er 7Ah/4 = 1,75A. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. mai 2022 Del Skrevet 1. mai 2022 Er ikke den laderen ganske avansert og har flere innstillinger? Jeg ser ikke hvorfor ikke det skulle gå bra, men jeg er ikke ekspert, og bildet av innstillingene på laderen er uskarpt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1. mai 2022 Del Skrevet 1. mai 2022 (endret) Klarte å få frem skarpt bilde. Den ser ikke ut til å ha svak modus, bare veldig kraftig. Helt unik min. Endret 1. mai 2022 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. mai 2022 Del Skrevet 1. mai 2022 Hva med å sette den på "Repair" som lader ved 1,5 A? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. mai 2022 Del Skrevet 1. mai 2022 Jeg vet ikke om denne laderen på en eller annen måte kan regulere strøm selv, men jeg tror ikke de kan det. Et blysyrebatteri vil dessverre ta imot så mye strøm som du gir det, uavhengig av om den klarer det eller ikke. Biltema selger en billig lader med 1A ladestrøm for motorsykkelbatterier av samme type som det TS skal lade https://www.biltema.no/en-no/car---mc/car-batteries/battery-chargers/battery-charger-for-lead-acid-and-lfp-batteries-2000040498 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 1. mai 2022 Del Skrevet 1. mai 2022 (endret) Bør bruke en lader som er beregnet for slike batterier. Passelig med en som lader med 1A når den er i motorsykkelbatteri modus som den over. Endret 1. mai 2022 av Svein M 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå