strike_ Skrevet 29. april 2022 Del Skrevet 29. april 2022 (endret) Har vannbåren varme på alle rom i leiligheten. Men har skrudd ned alle termostatene helt på alle rom bortsett fra badet siden slutten av mars da det ikke har vært særlig behov for varme. Kan jeg slå av hele anlegget nå på vår/sommer uten at det oppstår mugg og sopp på badet raskere? Jeg dusjer da rett på flisene og tenker da at det kansje vil danne seg raskere mugg og sopp dersom varmen er slått av helt, da tar det jo lenger tid å tørke. Men det vil kansje tørke raskere hvis jeg lar døra til badet stå oppe etter dusjing for å få mer luft inn? Kunne godt tenke meg å slå av hele vannbåren varme anlegget for å spare strøm. Endret 30. april 2022 av strike_ leif Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 29. april 2022 Del Skrevet 29. april 2022 strike_ skrev (5 minutter siden): Har vannbåren varme på alle rom i leiligheten. Men har skrudd ned alle termostatene helt på alle rom bortsatt fra badet siden slutten av mars da det ikke har vært særlig behov for varme. Kan jeg slå av hele anlegget nå på vår/sommer uten at det oppstår mugg og sopp på badet raskere? Jeg dusjer da rett på fisene og tenker da at det kansje vil danne seg raskere mugg og sopp dersom varmen er slått av helt, da tar det jo lenger tid å tørke. Men det vil kansje tørke raskere hvis jeg lar døra til badet stå oppe etter dusjing for å få mer luft inn? Kunne godt tenke meg å slå av hele vannbåren varme anlegget for å spare strøm. Kommer an på hvor bra ventilasjon du har. Blir det dugg, er det for kaldt eller dårlig ventilasjon Lenke til kommentar
strike_ Skrevet 29. april 2022 Forfatter Del Skrevet 29. april 2022 Det blir bittelitt dugg på speilet etter 10 min dusjing, men det er ikke veldig mye dugg. Dekker bare en bitteliten del av det øvre speilet. Og det forsvinner rimelig fort etter dusjen er slått av. Så tror ventilasjonen er grei nok. Kan jo så klart åpne døra for å lufte ut mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå