Gå til innhold

Digital river, positive erfaringer?


Anbefalte innlegg

Er på leting etter ny laptop, og kom over et bra tilbud hos Lenovo.com/no.

Ser at distributøren Lenovo.com bruker er Digital river, Irland, noe som gir en umiddelbar skepsis (spesielt etter å ha googlet litt). Nå er riktignok volumet av negative omtaler moderat såvidt jeg kan se, og firmaet virker som en stor internasjonal aktør.

Er det grunn til å tro at de som har negative erfaringer veldig gjerne vil kommunisere dette, mens de fornøyde kundene bare er er fornøyd uten å sette seg bak tastaturet av den grunn? Har naturligvis ikke lyst til at en netthandel skal ende opp i en limbo av frustrasjon og slitsom korrespondanse. 

Er det noen som har erfaringer å dele (gjerne positive - om de finnes)?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digital River er (en av, eller hvertfall var) Microsoft sine nedlastingtjenester. Ingenting å bekymre seg for. Kort fortalt. Har brukt siden både privat og profesjonelt, selvom det riktignok er lenge siden.

Endret av BioNor
Lenke til kommentar

Ser ikke på det som noen veldig stor uting. Mye av Lenovo som kommer inn for rep til hos oss er kjøpt gjennom hos Lenovo.no (Digital river). Basert på at kunden har fått sendt inn maskinen, så er det hvert fall ett bevis på at de har fått den. 

Lenke til kommentar

Leser i salgsbetingelsene hos digital river om 14 dagers fri retur og 2(5) års garanti. Forventer ikke norske forbrukerrettigheter, men hvis dette stemmer virker det jo greit (forutsatt at disse vilkårene fungerer i praksis).

Noen som vet om tollgebyr kommer på toppen av oppgitte priser, eller er inkludert?

Lenke til kommentar
snqmann95 skrev (9 minutter siden):

Ser ikke på det som noen veldig stor uting. Mye av Lenovo som kommer inn for rep til hos oss er kjøpt gjennom hos Lenovo.no (Digital river). Basert på at kunden har fått sendt inn maskinen, så er det hvert fall ett bevis på at de har fått den. 

Vet du om Lenovo.no selv håndterer kundekontakt ifm reklamasjoner/returer etc? Eller går dette via digital river?

Lenke til kommentar
Rudil skrev (11 minutter siden):

Vet du om Lenovo.no selv håndterer kundekontakt ifm reklamasjoner/returer etc? Eller går dette via digital river?

Tja, det er jeg ikke sikker på. Slik vi ser det fungerer er. Kunde har ett problem med en maskin -> kontakter Lenovo kundeservice-> de oppretter sak hos oss -> kunde får fraktlapp og sender inn maskinen. 

 

De gangene delen er end of life, ikke tilgjengelig osv så krediterer Lenovo maskinen ved at vi sender den tilbake til Lenovo. Digital River kontaker så kunden og ordner tilbakebetaling. Har gått greit slik jeg har forstått det.

 

Lenke til kommentar
RRhoads skrev (18 timer siden):

Nvidia bruker også Digital River. Det var en på dette forumet som kjøpte seg skjermkort, og fikk tilsendt toner til printer. Tok veldig lang tid å få byttet til rett vare, om han noen gang fikk det. 

 

Jeg ville styrt unna

Jeg fikk aldri rett vare og aldri tilbakebetalt de 8499,- kronene jeg betalte. Pengene var det Danske Bank på forsikring som tilbakebetalte.
Selv etter jeg fikk tilbakebetalt på forsikring prøvde jeg få dem til å ordne opp for seg, men de er mestere i trenering og løgner, og jeg gav til slutt opp. 
Det er bare å google «digital river customer service» så ser en hvordan folk på hele kloden er blitt behandlet av dette søppelfirmaet som jeg ikke kan forstå at Nvidia vil bruke. Har holdt meg til norske nettbutikker etter den opplevelsen. 
Pakken med lasertoneren jeg returnerte ble ikke engang hentet, selv om jeg gjorde NØYAKTIG som de beskrev både på mail og telefon. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Teodor1979 skrev (18 timer siden):

Jeg fikk aldri rett vare og aldri tilbakebetalt de 8499,- kronene jeg betalte. Pengene var det Danske Bank på forsikring som tilbakebetalte.
Selv etter jeg fikk tilbakebetalt på forsikring prøvde jeg få dem til å ordne opp for seg, men de er mestere i trenering og løgner, og jeg gav til slutt opp. 
Det er bare å google «digital river customer service» så ser en hvordan folk på hele kloden er blitt behandlet av dette søppelfirmaet som jeg ikke kan forstå at Nvidia vil bruke. Har holdt meg til norske nettbutikker etter den opplevelsen. 
Pakken med lasertoneren jeg returnerte ble ikke engang hentet, selv om jeg gjorde NØYAKTIG som de beskrev både på mail og telefon. 
 

Det blir ingen penger i retning lenovo.no / digital river fra meg. Etter å ha lest en del på nettet om alle negative erfaringer var det ingen vanskelig konklusjon å komme til. 
Må si at det er sterkt forunderlig at store aktører som lenovo og nvidia (blant annet) bruker digital river, når det tilsynelatende fungerer så dårlig. Jeg kan ikke skjønne at det er gunstig for omdømmet deres. De lager jo gode produkter, men med en relativt høy prisklasse. Det siste man som kunde ønsker er å ende opp på samme måte som for eksempel du har gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vanskelig og vite hvor stor prosentandel av kunder som er fornøyd. Generelt er det jo slik at de som skriver noe om en leverandør / tjeneste / whatever er de som er misfornøyd; majoriteten av fornøyde kunder bruker ikke tid på å skrive noe som helst.

Dette gjør det ikke lett å bruke reviews / tilbakemeldinger når man leter etter noe nytt.

(Har ingen erfaring med Digital River, så kan ikke mene noe om dem)

Lenke til kommentar
tingo skrev (1 time siden):

Det er vanskelig og vite hvor stor prosentandel av kunder som er fornøyd. Generelt er det jo slik at de som skriver noe om en leverandør / tjeneste / whatever er de som er misfornøyd; majoriteten av fornøyde kunder bruker ikke tid på å skrive noe som helst.

Dette gjør det ikke lett å bruke reviews / tilbakemeldinger når man leter etter noe nytt.

(Har ingen erfaring med Digital River, så kan ikke mene noe om dem)

Du har et meget godt poeng 👍🏻 Jeg kan bare snakke av egen erfaring, som var en lite hyggelig opplevelse.
Så kan det jo sikkert diskuteres hvor rett det var av meg å legge det ut i en egen tråd, men jeg har ihvertfall god samvittighet for det jeg delte, for det var nøyaktig slik det foregikk, hverken mer eller mindre. 
Og intensjonen var aldri noe annet enn å oppfordre folk til å holde seg til norske nettbutikker når man skal bruke relativt store summer, noe jeg fortsatt står for. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min erfaring er noe mer positiv: Jeg fikk nøyaktig det jeg skulle ha, og passe kjapt.

I den grad jeg kan klage på noe var det sporingen. Et par oppdateringer som var helt usannsynlige, altså pakker som krysset halve Europa på et kvarter, deretter var det helt stille en stund, før den ene pakken plutselig lå i postkassen. En liten stund senere dukket det opp ny sporing, hvor de tydeligvis hadde lastet den allerede mottatte pakken opp for utkjøring i Oslo, som er ganske mange timer (i praksis en flytur) kjøring unna min postkasse. Sporingsmessig fikk den aldri status "levert". Lignende rot gjentok seg med øvrige kolli, men som sagt, alt kom frem, og ikke noe tregere enn forventet.

For min del var besparelsen såpass omfattende vs norske butikker at jeg tok sjansen, jeg handlet for et 5-sifret beløp og sparte mange tusen sammenlignet med norske butikker. Hadde det vært snakk om å spare hundrelapper hadde jeg klart valgt en norsk butikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen ganger hender det at en vare ikke kommer frem, eller at det har skjedd noe og man får feil vare. Det kan skje hos alle man handler varer hos. Det er ikke det som er problemet til Digital River. Problemet til DR er at de er komplett uvillige til å ordne opp for seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er glad @Teodor1979 lagde tråden sin fordi det har fått meg til å være enda mer forsiktig med hvor jeg handler.. Jeg kjøpte nylig et 3070Ti kort fra komplett og dersom jeg hadde endt opp i samme knipe som Teodor så kunne jeg mistet over 10.000 kr noe som er ekstremt sure penger når du gleder deg til å game med nytt grafikkort. 

Er viktig å minimere risiko tenker jeg når man bestiller fra nettet og da er det som regel Komplett jeg går til fordi jeg vet at de har en support som er god og som fokuserer på å gjøre det fornøyd. 

Men det kan også være som Penny skriver at det kan være en minoritet som opplever slike utfordringer med Digital River.. Men når det er en del som skriver på nettet om et selskap som rett og slett ikke gidder å hjelpe kundene når det blir feil så kan man jo spørre seg hvor seriøst er egentlig dette selskapet. Og jeg er svært overrasket over at selskaper som nettopp Nvidia har det blant sine kunder. Håper i grunnen på en større sak med f.eks en Youtuber eller lignnede som kan eksponere dette selskapet. 

Vet ikke om dere har hørt om saken med Newegg som minner litt om det Tehodor opplevde. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...