z44 Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Link: Kodak EasyShare CX6330 Fujifilm FinePix A210 Zoom (EU) Har tenkt meg å kjøpe et billig digitalkamera for under 2000,- man får vel det man betaler for. Noen av de ovenfor som kan anbefales eller ikke anbefales? Skal brukes til å ta bilder Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Hadde samme kritirer som deg, og bestillte meg ett Canon A60 jeg Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 De ser jo veldig flotte ut! Også spesifikasjonene ser veldig bra ut. Men ikke glem at en treg og unøyaktig autofokus vil ødelegge kameraene helt. Og det er MANGE små kamera som sliter med akkurat dette. Husk å sjekke dette på akam.no's hurtighetstabell før du kjøper. Olympus C-150 kan vel kanskje være et alternativ? Koster bare ca 1200, men med litt ekstrautstyr havner du vel på om lag 1600-1700. Dette kameraet har ikke optisk zoom heller, så fokus vil (i teorien) være hurtigere og mer presis. lykke til Lenke til kommentar
z44 Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Takk for hjelpen! Men jeg kan nå faktisk gå opp litt i pris. Hva med en Olympus Mju 300 til 2600,- eller finns det bedre til den prisen? Lenke til kommentar
Ursa Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg personlig elsker mju-kameraene... Men jeg har aldri EID et da.... Så jeg veit ikke nøyaktig HVOR bra det er. Men fra de gangene jeg har klart å rive det fra hun jeg kjenner som eier har jeg lagt merke til: -superkjapp autofokus og oppstart (VELDIG viktig, men desverre veit jeg ikke hvor nøyaktig autofokusen er) -robust -fabelaktig design (om enn litt "overkill" med gull på sølv) -lite nok -"veldig gode bilder" så langt har jeg ikke funnet noe negativt, men jeg kan tenke meg det er de vanlige Olympus-småtingene: -smått ubrukervennlige menyer -innstillinger forsvinner når batteriet har vært ute i mer enn 5-20 timer men i den prisklassen du nevner har du langt flere muligheter ja... Du får gjøre deg opp en mening, det er det verste... Du blir jo VOLDSOMT fornøyd uansett hvilket kamera du kjøper i dag uansett så lykke til. Lenke til kommentar
z44 Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Takk for hjelpen Har nå bestilt et Olympus Mju 300 kamera og en MP3-spiller fra mpx.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå