Jnymoen Skrevet 27. april 2022 Del Skrevet 27. april 2022 Hei. Håper noen her kan hjelpe meg. Jeg har klart å bruke kniv (ja, jeg vet...) for å bare skrape av noen is som var i veien i fryseren min. Det ble ikke noe stort rift, men dog. Jeg legger ved bildet. Er det slik at dette kan repareres, eller den nå ødelagt? Mvh, Jonathan Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet 27. april 2022 Del Skrevet 27. april 2022 Sårene i veggen på høyre side av bildet? Hvis du ikke har stukket hull på kjølerør/slanger har dette ikke så mye å si. Er vel normalt litt isolasjon mellom veggene. Se om du kan sjekke hullet litt bedre og sett på en sterk tape for å isolere luft. Er bedre å gi det bedre tid for å tine. Man kan sette innhold ut på balkongen en kald vinterdag. Kan tine is litt hurtigere med å sette kjele(r) med kokene vann på noe som tåler varme, og skifte når de er kalde. Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 27. april 2022 Del Skrevet 27. april 2022 Til en annen gang: kjøp deg en deigskraper i metall. De er ikke så skarpt blad på. Funket meget bra til å skrape i min, og ingen riper. Et annet alternativ er de svarte stekespadene fra Ikea. Jeg tok en industristøvsuger jeg hadde stående fra oppussing uten pose og støvsugde mens jeg skrapte vekk isen. Førte til at jeg bare kunne tømme frysens innhold på gulvet, skrape mens jeg støvsugde slik at alt falt rett i støvsugeren. Tok så bare støvsugeren ut på plenen, snudde opp ned og tømte. Lenke til kommentar
Jnymoen Skrevet 27. april 2022 Forfatter Del Skrevet 27. april 2022 Ahh flott. Takk for svar. Så dere mener at det kanskje ikke er noe skade på fryseren? Hvem er best å spørre om de kan sjekke sånt? Håper jeg ikke har ødelagt den. Neste skal jeg ikke forhaste meg, og tine den skikkelig:). Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 27. april 2022 Del Skrevet 27. april 2022 Kanskje det blir kostende 2 kroner mer i strøm per år. Ikke noen stor betydning. Kanskje være litt forsiktig med å få fukt inn i der, men alt i fryseren er jo stort sett frosset så ikke store bekymringen der heller. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. april 2022 Del Skrevet 27. april 2022 Du kan tørke det godt og tette igjen med noe epoxy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 27. april 2022 Del Skrevet 27. april 2022 sedsberg skrev (2 minutter siden): Du kan tørke det godt og tette igjen med noe epoxy. Enig. TS:Det får du kjøpt på biltema bl.a. Det er tokompnetslim du får på tuber og blander sammen, påføres over sprekken. Bare vær sikker på at du ikke har punktert noen rør eller slanger. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. april 2022 Del Skrevet 27. april 2022 Dra litt pussepapir over sprekken også. Så henger limet bedre. Lenke til kommentar
Jnymoen Skrevet 27. april 2022 Forfatter Del Skrevet 27. april 2022 Supre tips. Dette er en fryser/kjøleskap-kombi, så får ikke dratt den ut på noen balkong. Ser heller ikke noe bryter for å skru av fryseren, så usikker på om jeg får skrudd den av. Denne er integrert i skapene. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 28. april 2022 Del Skrevet 28. april 2022 Lettere å bare sette noen kjeler med kokende vann/damp i. Da slipper du å ga bananas med kniv. Rask metode. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. april 2022 Del Skrevet 28. april 2022 Jnymoen skrev (22 timer siden): Ser heller ikke noe bryter for å skru av fryseren, så usikker på om jeg får skrudd den av. Må stoppe hele skapet. Trekk ut strømledningen, eller avhengig av modell; skru termostaten til 0 (av) hvis det er mekanisk termostat ellers har elektronisk styrte skap ofte en av/på-knapp. Lenke til kommentar
Gjest Baardsen Skrevet 29. april 2022 Del Skrevet 29. april 2022 On 4/27/2022 at 9:59 PM, Bugle said: Enig. TS:Det får du kjøpt på biltema bl.a. Det er tokompnetslim du får på tuber og blander sammen, påføres over sprekken. Bare vær sikker på at du ikke har punktert noen rør eller slanger. Om det er hull så er ikke epoksy en god ide. Det hjelper nok litt å pusse ned men bare litt. Epoksy blir altfor sprøtt etter at det herder og kleber dårlig mot plast så her er beste å bruke en silikonbasert lim...om det da er snakk om noe hull. Ellers så er det bare å ikke bry seg om dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå