Redaksjonen. Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 Ønsker å fjerne halv pris for elbiler i bomringen Lenke til kommentar
per-ola normann Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 Perfekt, da får jeg kanskje overtalt meg selv til å bytte ut min Tesla Model 3 med en eldre Audi S8 V10 6 1 Lenke til kommentar
DHMMXE2L Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 Det er faktisk noen som ikke orker å sykle 10 mil eller har kollektiv tilbud. Da er det bedre å forby beboere innenfor ring 3 å eie bil. Slik får man vekk biler og en stor økning av kollektivreiser. 3 Lenke til kommentar
Socraton Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 Helt greit å fjerne elbilfordelene nå. Det viktigste fremover blir å kutte ned på bilandelen, de veldig få som enda kjøper bensin/diesel er av mindre betydning i det store bildet. Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 (endret) 3 minutes ago, DHMMXE2L said: Det er faktisk noen som ikke orker å sykle 10 mil eller har kollektiv tilbud. Da er det bedre å forby beboere innenfor ring 3 å eie bil. Slik får man vekk biler og en stor økning av kollektivreiser. Så folk innenfor ring 3 har ikke behov for bil? Hva hvis man har hytte på fjellet? Skal man leie bil hver helg da? Da er det bedre å bare forby alle privat biler innenfor ring 1 som jeg tipper mdg vil. Endret 26. april 2022 av onkel_jon Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 26. april 2022 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2022 Dette forslaget er helt vanvittig! Et slag i trynet mot nullutsippstrategien. At elbilhaterne i Senterpartiet fikk med seg Avgiftspartiet på dette er kanskje ikke overraskende selv om de har vidt forskjellige motiver for å bremse det grønne skiftet. 13 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Bengt Who Skrevet 26. april 2022 Populært innlegg Del Skrevet 26. april 2022 Tydeligvis lykkedagen for alle misunnelige dette. Helt utrolig hvordan taxfree er det helligste som finnes i dette landet, men når alle får muligheten til taxfree på bilen så blir det sutring. 14 2 1 Lenke til kommentar
daha Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 Det passer perfekt for å få bort fattigfolkene fra trafikken nå som kommunistene struper veibyggingen 🍾🥂 7 2 Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 Tar fortsatt utgangspunkt i at folk kjører bil for morro skyld 🙄 6 Lenke til kommentar
OlavEH Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 (endret) Feilpost....... Endret 26. april 2022 av OlavEH Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 (endret) Tenker at det skal være insentiver for å velge grønt, slik at det blir litt gulrot og litt pisk. Derfor: sett opp elbilsatsen 50%, men det samme gjøres for fossilbiler. Å ikke gi insentiver til grønnere valg vil bare nok en gang vise at Senterpartiet er et parti posisjonert for et samfunn som skal stå på stedet hvil. Endret 26. april 2022 av The Very End 5 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 Skulle vært forskjell på veier som fører inn til bysentrum og de som går utenom. I dag er det de samme satsene uansett hvilken vei man kjører, og da har ikke bommene noen miljøeffekt. 3 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 Dette med 50% pris for elbiler er nå godt etablert, det er vel greit nok å fortsette med det, Så får de heller øke takstene litt for alle. En annen gruppe som kommer dårlig ut er de som akkurat "sneier" innom bompengeringen på vei til og fra jobb. Det virker litt urimelig at de skal betale dobbelt så mye som de som jobber i sentrum. 4 Lenke til kommentar
trikola Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 6 minutes ago, The Very End said: Tenker at det skal være insentiver for å velge grønt, slik at det blir litt gulrot og litt pisk. Det går da ikke an: gulrot er utgifter, pisk er inntekter for offentlige kasser 3 minutes ago, J-Å said: En annen gruppe som kommer dårlig ut er de som akkurat "sneier" innom bompengeringen på vei til og fra jobb. Det virker litt urimelig at de skal betale dobbelt så mye som de som jobber i sentrum. Vet ikke hvilken by du mener, men er det ikke nå 3 'konsentriske' ringer i Oslo? De som sneier passerer bare den ene ringen, de til sentrum passerer alle 3. Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 3 minutes ago, trikola said: Vet ikke hvilken by du mener, men er det ikke nå 3 'konsentriske' ringer i Oslo? De som sneier passerer bare den ene ringen, de til sentrum passerer alle 3. Jeg er litt usikker på løsningen i Oslo, men i Bergen er det en timeregel, og det betales bare på vei inn, så det spiller ingen rolle hvor mange ringer som passeres på vei til jobb i sentrum. Men de som også har en "inn" passering på vei fra jobb må betale dobbelt. 3 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 Dette er helt greit. Det er ikke Norge som produserer biler, så at bruken av veiene er likt fordelt uansett hvilken bil man har, er helt rimelig. Det blir ikke mye 6 liters V8 å finne i nybilsalget fremover uansett. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 2 minutes ago, FrihetensRegn said: Dette er helt greit. Det er ikke Norge som produserer biler, så at bruken av veiene er likt fordelt uansett hvilken bil man har, er helt rimelig. Det blir ikke mye 6 liters V8 å finne i nybilsalget fremover uansett. Men bruken av luften er ulik fordelt. 4 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 trikola skrev (2 minutter siden): Men bruken av luften er ulik fordelt. Det er sant, elbiler bør betale mer da de er tyngre og produserer mer svevestøv og partikler. 2 Lenke til kommentar
Herr Akkar Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 Så samferdselsministeren er anti-bil. Akkurat som MDG. Da kan vi forvente oss fine tiltak fremover... Tiltak som gjør det jævligst mulig å være bileier... Jeg bare gjetter: Slutt på bygging av firefelt, reduserte fartsgrenser, høyere bompenger og parkeringsavgifter, akselerert fjerning av pendlerparkeringer (som BaneNoe er godt i gang med, kan jo ikke la folk som kjører bil ta toget...), ytterligere fjerning av parkeringsplasser, beskatning av gratis parkering på jobb, tvungen parkeringsavgift på handlesentre, etc. 2 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 trikola skrev (1 time siden): Vet ikke hvilken by du mener, men er det ikke nå 3 'konsentriske' ringer i Oslo? De som sneier passerer bare den ene ringen, de til sentrum passerer alle 3. Det er ikke tre ringer i Oslo. Det er en strek mellom Oslo og Bærum og så er det masse passeringer i sentrum. De i sentrum kan en passere så mye en vil innen en time og kun betale 1 gang. De er vel tildels organisert som tre ringer men er vel mer et nett eller system. Fra vest betaler en uansett først inn i Oslo og så én gang i de neste, ved mindre en bruker så mye tid at det går over en time. Fra de andre retningene betaler en kun de i Oslo. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå