dan83 Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 På kort tid har jeg klart å få to ganske tydelige riper i frontruta og ett par små på ene sideruta. De er så dype at de så vidt kan kjennes med fingeren, så syntes derfor veldig godt under viss belysning. Utrolig irriterende, ingen anelse om hvordan jeg har klart det, da jeg er veldig forsiktig ved vask av rutene osv. Ikke hatt noe problemer med riper ellers i lakken, så veldig merkelig syntes jeg! Glass er jo ganske hardt. Ser nesten ut som at man har tatt en liten stein å dratt den hardt over ruta, for å få lagd slike riper. Så noe galt må jeg jo ha gjort under vask. Er ikke is skrapa, da de har oppstått nå etter noen bilvask. Uansett, finnes det noe som helst måte å kunne maskere disse ripene litt? Får jo ikke slikt på forsikring og er jo ganske dyrt å skifte rute(12000 kr ++) Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 Det blir nok litt mindre synlig hvis du bruker Rain-x eller tilsvarende. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 26. april 2022 Forfatter Del Skrevet 26. april 2022 (endret) Mag ne skrev (3 minutter siden): Det blir nok litt mindre synlig hvis du bruker Rain-x eller tilsvarende. Rain x? Hva er det og hvor får man kjøpt det? Det beste produktet for slikt mener du? Finnes jo uendelig med slike bil produkter Endret 26. april 2022 av dan83 Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 Bytte av frontrute er ofte dekket av forsikring hvis det er plutselige skader. Er det veldig sjenerende kan du fint sjekke med et bilglassverksted som forsikringsselskapet ditt samarbeider med, og få et estimat. De er ofte glad i arbeid, spesielt når et forsikringselskap betaler. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 26. april 2022 Forfatter Del Skrevet 26. april 2022 MailMan13 skrev (2 minutter siden): Bytte av frontrute er ofte dekket av forsikring hvis det er plutselige skader. Er det veldig sjenerende kan du fint sjekke med et bilglassverksted som forsikringsselskapet ditt samarbeider med, og få et estimat. De er ofte glad i arbeid, spesielt når et forsikringselskap betaler. Ja, er vell verdt ett forsøk, men har ikke helt trua. Men frontruta har også mye bitte små stein sprut og er ikke akkurat en fryd å se igjennom under visse forhold. Så er vell kanskje ett lite håp.... Hvis ikke, så er det nesten slik at jeg vurderer å dekke det selv, men mye penger. Kan ikke fordra stygge ruter, dessverre! Riper i lakken takler jeg, mye kan jo poleres vekk, men i rutene er noe annet. Snakk om uflaks! Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 (endret) Hadde en bil tidligere hvor jeg løftet opp viskerne på, når jeg la de ned igjen så lå det en bitte liten stein der som jeg la visker oppå noe som resulterte i riper på frontvindu, jeg fikk tak i sånn glass slipe utstyr (pads og skipepasta) det ble litt bedre men ikke helt borte, man må være utrolig forsiktig når man sliper en rute da bare litt for mye varme kan føre til at den sprekker, så jeg vågde rett og slett ikke å være for hardhendt med den. Når det gjelder rutebytte på forsikring så er det visse kriterier som skal være tilstede, og det er så og så stor steinsprutskade midt i synsfeltet som gjelder for å få det dekket på forsikring, husker ikke helt størrelse på skade sånn i farten, men det finner man ho Riis bilglass eller noe sånn. Riper tror jeg ikke blir dekket. Endret 26. april 2022 av Dragonlove Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 26. april 2022 Del Skrevet 26. april 2022 Haha, jeg skulle demonstrere hvor mye en frontrute tåler en gang så jeg slo på den med knyttet neve og ‘undersiden’ (dvs. parallelt med lillefingeren) og jammen sprakk ruten. Den var hverken gammel eller spesielt slitt men tipper at jeg traff en svekkelse i ruten siden den sprakk. —> uten at jeg vil oppfordre noen til å fabrikere en feil (forsikringssvindel): om du har rutebytte i forsikringen din kan du jo ‘sjekke’ om den likevel er ‘sprekkferdig’ ved å kakke litt på den med noe som ikke lager merke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå