Nautica Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 The Very End skrev (1 time siden): Du kom med et innlegg som avsporer med å forsøke å forenkle hele tråden til venstre vs høyre. Når andre påpeker dette anklager du andre for å være usaklige. Hvem som drar ned nivået får være opp til andre å bedømme. Overhode ikke avsporing, det er bare du som ser styggedom i alt som du ikke er enig i. Men forstår ikke hvorfor du overhode vil belemre deg med å svare meg når jeg ligge så under din verdighet, det enkleste er for deg å bare overse de innleggene du ikke synes er verdige nok for deg. 1 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Nautica skrev (9 minutter siden): toreae skrev (1 time siden): Solgt, som i nye signeringer eller solgt som i å ha mottatt bilen? Registrerte biler i desember 2022 Så Musk's overtakelse av twitter er etter signeringer på salg biler i Norge. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 toreae skrev (1 minutt siden): Så Musk's overtakelse av twitter er etter signeringer på salg biler i Norge. Det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Jeg kunne ha sverget på at jeg leste noen poster her om at "Teslas salg kommer til å stupe da Musks nye fanbase er pickup-eiende, elbilhatende folk som bor på landet og har dårlig økonomi". Men i virkeligheten så slår altså salget rekorder. Hmm.. 🙄 1 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Nautica skrev (17 minutter siden): Nei, symptomet er det samme som i 1969, dvs statelig avgifter som er pådriver for økt salg, statusen er at tesla fortsatt selger bra selv om Musk blir mer og mer uspiselig. Det som snakkes om her er Teslas askjeverdi, ikke antall biler levert i Norge i Desember. Det føler jeg skaper et dårlig bilde av aksjeutviklingen å se på isolerte nyregistreringer i et lite marked. Men, du har rett i at Tweetene ikke speiler seg i 2022 salget. Det er ikke Twitter grunn alene til, men en del av et større negativt regnestykke. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 debattklovn skrev (1 minutt siden): Jeg kunne ha sverget på at jeg leste noen poster her om at "Teslas salg kommer til å stupe da Musks nye fanbase er pickup-eiende, elbilhatende folk som bor på landet og har dårlig økonomi". Men i virkeligheten så slår altså salget rekorder. Hmm.. 🙄 Tesla's salg 'kommer til å stupe' har blitt sagt siden 2008 når de startet å selge sine første biler. Ekspertene har tatt feil i 14 år og kommer nok til å gjøre det de neste 14 også. 1 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Jeg tror flertallet av norske bilkjøpere ikke kunne brydd seg mindre om Musk sitt oppkjøp av Twitter og at det er svært få som følger denne sagaen med særlig interesse av den gjengse nordmann. Utenom noen kolleger på jobben som har fulgt Twitter-sagaen i lys av at de er systemutviklere og det var fokus på hans ymse håndtering i relasjon til dette like etter overtakelsen, har jeg ikke hørt et ord om Musk i julehelgen hvor politiske tema har dukket opp støtt og stadig i selskap med familie og venner. Tema som kom opp var krigen i Ukraina, Putin og Zelenskyj, norske politikere sin håndtering av strøm- og boligpriser, inflasjon med mer. Hva en hyper-riking gjør med kjøpet sitt av et sosialt medium virker ikke å fenge den gjengse person sin interesse virker det som. De jeg kjenner som nylig kjøpte seg en Model Y og 3 gjorde det ut i fra behovene sine, ikke hva lederen av selskapet mener om ting eller eierskapet til vedkommende i andre selskap. Samme for vår del, når vi kjøpte Audi e-Tron i fjor og hadde en Model 3 på lån en stund for å se om den var en grei nummer to-bil, så var ikke Markus Duesmann eller Elon Musk sine affærer noe vi tenkte over i det hele tatt i relasjon til om det var biler vi ville ha i vår eie eller ikke. Om Tesla-aksjon stuper videre er heller ikke noe annet enn de som er mer enn snittet interessert i biler, aksjer og/eller Tesla og Twitter bryr seg så mye om heller. Musk trollet vel i vei på Twitter like mye før kjøpet sitt som nå, bare at alt han foretar seg blir amplifisert med ti-gangen nå enn tidligere. 1 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 debattklovn skrev (16 minutter siden): Jeg kunne ha sverget på at jeg leste noen poster her om at "Teslas salg kommer til å stupe da Musks nye fanbase er pickup-eiende, elbilhatende folk som bor på landet og har dårlig økonomi". Men i virkeligheten så slår altså salget rekorder. Hmm.. 🙄 Siste tall fra Kina viser at salget kollapser. Man skulle tro det fikk et løft på slutten av dete året siden incentivene reduseres i 2023. Men altså omvendt. 2 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 uname -i skrev (2 minutter siden): Siste tall fra Kina viser at salget kollapser. Man skulle tro det fikk et løft på slutten av dete året siden incentivene reduseres i 2023. Men altså omvendt. De har ikke Twitter i Kina så denne kollapsen har vel lite til ingenting med Musk sitt opp kjøp av tjenesten å gjøre, eller? 2 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 debattklovn skrev (2 timer siden): Når fakta kommer på bordet så minner det meg på hvor crappy Twitter var pre-Musk. Hva syntes du var dårlig den gangen som er bedre nå? Mistenker at du ikke var noe særlig der før Musk. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Hedonism skrev (12 minutter siden): Musk trollet vel i vei på Twitter like mye før kjøpet sitt som nå, bare at alt han foretar seg blir amplifisert med ti-gangen nå enn tidligere. Før oppkjøpet var han vel oftest mere forsiktig med å flagge politisk slagside. 2 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 (endret) 1 hour ago, Fustasjeopphengsforkobling said: Se deg selv i speilet, og ikke snakk om å kaste stein i glasshus, eller det å diskutere person. Det var jo nettopp det du gjorde. Moderator bør fjerne dine innlegg her (samt tilsvar, inkl mitt) ihht retningslinjer. Jeg påpekte at sort / hvitt (som venstre / høyre er siden dette var en konkret sammmenlikning som ble gjort) var en avsporing og som ikke bidro til noe utover å lage steile fronter. Diskusjonen bærer så videre med at nevnte aktør anklager et par debattanter for å dra ned nivået på diskusjonen. Igjen påpekes dette at om man anklager andre for å dra ned diskusjonen så hjelper det ikke å svare usaklig tilbake, eller stein i glasshus som ble sammenligningen. Såpass diskusjon må dere faktisk tåle uten at dere blir fornærmet og kaller det personangrep. 1 hour ago, Nautica said: Overhode ikke avsporing, det er bare du som ser styggedom i alt som du ikke er enig i. Men forstår ikke hvorfor du overhode vil belemre deg med å svare meg når jeg ligge så under din verdighet, det enkleste er for deg å bare overse de innleggene du ikke synes er verdige nok for deg. At vi diskuterer og er uenige betyr ikke at jeg er hevet over deg. For øvrig; Hva ønsket du i så fall å oppnå med originale post? Var det en mening som ikke var åpen for diskusjon eller noe annet? Endret 27. desember 2022 av The Very End 4 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Hedonism skrev (3 minutter siden): De har ikke Twitter i Kina så denne kollapsen har vel lite til ingenting med Musk sitt opp kjøp av tjenesten å gjøre, eller? Kanskje. Jeg vet ikke hva de får med seg der borte. Nedgangen til Tesla skydes mange ting. Generell nedgang i økonomien som gjør at spesielt dyre biler blir rammet, hefitg konkurranse mot de aldende modellene til Tesla. Og til slutt at folk ikke vil assosiere seg med den fyren. Bruktboblen for Teslaer i USA er i ferd med å sprekke. Det er et signal om fallende etterspørsel av nye biler. Tesla used car price bubble pops, weighs on new car demand 2 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 (endret) Kina er i covid-krise nå og har hatt 250+ millioner syke iløpet av desember. Syke folk som sliter løper ikke ut og kjøper luksusbiler som det første de gjør. Folk som blir sveiset inne i sine egne leiligheter for å ikke spre sykdom kjøper antageligvis heller ikke biler. Tror man slike tilstander stimulerer til nybilkjøp må man tenke seg om en gang til. Endret 27. desember 2022 av debattklovn 1 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 (endret) Salvesen. skrev (1 time siden): Tesla's salg 'kommer til å stupe' har blitt sagt siden 2008 når de startet å selge sine første biler. Ekspertene har tatt feil i 14 år og kommer nok til å gjøre det de neste 14 også. Tesla er som Apple her. Og merkevarer hvis produkter er fundert på merkevarenavnet burde i utgangspunktet være sensitive for akkurat denne typen støy, på sikt. Men så igjen, det må være konkurranse i klassen for at noen andre skal passere Tesla, og jeg vet ikke om noen andre som har hevdet seg i segmentet. Endret 27. desember 2022 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Red Frostraven skrev (13 minutter siden): Tesla er som Apple her. Og merkevarer hvis produkter er fundert på merkevarenavnet burde i utgangspunktet være sensitive for akkurat denne typen støy, på sikt. Men så igjen, det må være konkurranse i klassen for at noen andre skal passere Tesla, og jeg vet ikke om noen andre som har hevdet seg i segmentet. Aldri likt sammenligningen apple/tesla. Men fan basen er nok lik med at de er veldig trofaste. 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 (endret) Angående Tesla-verdien, så er jo det et sammensatt bilde. Det er flere årsaker, og Musks oppførsel er én av de tingene som påvirker prisen. To ganske store ting har skjedd i dag: - Tesla har annonsert at de stenger ned fabrikker i Kina, årsaken er at etterspørselen er flat og synkende. - Teslas CEO har spredt russisk propaganda/desinformasjon til hundrevis av millioner mennesker ved å interagere med Medvedevs vanvittige tweet to ganger Begge disse tingene har negativ påvirkning på Teslas aksjepris. Den er forventet å falle ytterligere nå. Endret 27. desember 2022 av Snikpellik 1 4 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Prisingen er fortsatt temmelig høy. Selskapet er verdsatt til $355 billion. Det er relativt mye for et selskap med $50 billion revenue siste året. 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Ny dag og ny kræsj for Tesla-aksjen. Fortvilte småinvestorer ser verdiene forsvinne. De satset familieformuen på deres helt Elon Musk og hva driver han med for tiden? Gjør han det han kan for å gjenvinne tilliten til Tesla som investeringsobjekt? Neida. Elon Musk velger heller å sitte fultid på Twitter og shit-poste kursen ytterligere ned. Det er helt tragisk og verre kommer det til å bli før denne historien tar slutt. 4 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 27. desember 2022 Del Skrevet 27. desember 2022 Noen av oss har prøvd å advare for hva slags type Elon Musk er i flere år. 8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå