Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
The Very End skrev (6 minutter siden):

Hva er greia med at Musk er så hårsår? Uansett, bra dette kommer frem og beviser at Musk ikke er den mannen han utgir seg for å være.

Nei det kan du spørre! For meg er han en åpenbart dårlig oppdratt drittunge som ikke kan oppføre seg. Han er vant til å få alt servert på et gullfat. 

Det har vel vært en del teorier om at han vokste opp fattig i Sør-Afrika.. Det er jo direkte løgn. Hans familie driver diamantgruver og er veldig velstående. 

Mulig han er slik han er grunnet sin far som skal være en skikkelig drittsekk og. 

Etter at han forlot den samtalen der så slo han faktisk av Twitter Spaces slik at samtalen ble avbrutt og slo ikke på funksjonen før dagen etterpå etter kritikk.. Dette minner veldig om sensur og han er åpenbart ikke en person som verdsetter ytringsfrighet overhode. Han er en dårlig vits. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Crooked Cracker skrev (1 minutt siden):

Ja nei det får nettavisen selvsagt bare mene. Men selvsagt har det mye verdi at han får kritikk rettet mot seg. Han lever ikke i en boble. Han må ta konsekvensene av sine handlinger. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Crooked Cracker skrev (19 minutter siden):

Flott, da vet du nå hvordan andre har følt det om gamle Twitter.

Tror du at jeg likte Twitter før Musk kjøpte det opp? Jeg synes også det var et vepsebol uten like men da var det ihvertfall moderert. Ting er ikke svart og hvitt. 

Eneste grunnen til at jeg personlig brukte Twitter tidligere var fordi jeg ville følge med på ting som skjedde og interessante folk. Men etter Musk ble det rett og slett for mye tull. Jeg stoler ikke på at han vil bruke dataene mine på en forsvarlig måte. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Ja nei det får nettavisen selvsagt bare mene. Men selvsagt har det mye verdi at han får kritikk rettet mot seg. Han lever ikke i en boble. Han må ta konsekvensene av sine handlinger. 

Synes også den artikkel var mer opptatt av å gi folk og meninger merkelapper, for å forenkle problematikken. Alt er liksom konservativt vs liberalt, hvertfall ifølge artikkelen. Den går heller ikke i detalj hvorfor innhold ble fjernet tidligere (des- misinformasjon etc.), men hevder at det kun handler om forskjellige meninger. Skulle ønsket man kunne gjort en grundigere jobb her, f.eks å benyttet faglitteraturen for å gjøre den mer faglig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
The Very End skrev (5 minutter siden):

Synes også den artikkel var mer opptatt av å gi folk og meninger merkelapper, for å forenkle problematikken. Alt er liksom konservativt vs liberalt, hvertfall ifølge artikkelen. Den går heller ikke i detalj hvorfor innhold ble fjernet tidligere (des- misinformasjon etc.), men hevder at det kun handler om forskjellige meninger. Skulle ønsket man kunne gjort en grundigere jobb her, f.eks å benyttet faglitteraturen for å gjøre den mer faglig.

Har fått inntrykket av det jeg og. 

Jeg har lest Nettavisen en del tidligere men har sluttet da de har en så rar vinkling på sakene sine. 

Jeg synes forresten det er trist at det er blitt en nærmest krig om hvem som har rett eller galt om alt dette som skjer med twitter. Jeg tror de fleste ønsker et fritt og åpent medium. Men det må være grenser for hva man skal kunne si ellers vil ikke twitter overleve. Det er ingen annonsører som vil ha sin reklame rett ved en rasistisk post. 

Så kan man mene om hva den gamle twitter ledelsen gjorde mot de konservative men jeg er uenig i at de ble sensurert. Flere konservative personer har blitt utestengt fordi de har brutt retningslinjene. Om ikke brukerne følger retningslinjene så får de faktisk bare ha det så godt. 

Må si meg helt enig i innlegget ditt The Very End. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Crooked Cracker skrev (2 minutter siden):

Så hva er det du egentlig klager over?

Unnskyld, jeg forstår ikke spørsmålet? Hva jeg klager over? 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (26 minutter siden):

Om ikke brukerne følger retningslinjene så får de faktisk bare ha det så godt. 

Vi klarer sikkert å tenke oss retningslinjer som fremstår urimelige. «Ingen menstruerende kvinner får lov til å poste på twitter» ville f.eks være nokså hårreisende.

Hvis det står i retningslinjene at «det å oppgi personlig info om et menneske som gjør det lettere for en galning å angripe dem, eller å like innlegg som gjør slikt, gir 7 dagers utestengelse» så er det vel greit at profilerte NYT journalister ble utestengt for å like MuskJet  eller hva nå den tracking greia het?

Hvis Musk plutselig har opprettet en slik regel med tilbakevirkende kraft og ad-hoc anvender den bare i saker som angår seg selv så strider det med rettsprinsipper for stater men er fremdeles innenfor det en privat aktør har lov til?

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
knutinh skrev (1 minutt siden):

Hvis det står i retningslinjene at «det å oppgi personlig info om et menneske som gjør det lettere for en galning å angripe dem, eller å like innlegg som gjør slikt, gir 7 dagers utestengelse» så er det vel greit at profilerte NYT journalister ble utestengt for å like MuskJet  eller hva nå den tracking greia het?

Hvor har jeg egentlig kritisert Musk for å banne MuskJet egentlig? Jeg lurer fært på det. Akkurat når det kommer til det er jeg overrasket over at det ikke skjedde dagen han tok over selskapet og jeg mener det er legitimt. Men å banne journalister som skrev artikler om det? 

Men dataene "MuskJet" leverte var etter det jeg forsto offentlige data, så uavhengig av denne bot'en så kunne man finne informasjonen. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (1 minutt siden):

Hvor har jeg egentlig kritisert Musk for å banne MuskJet egentlig? Jeg lurer fært på det.

Beklager, dette var rettet mer generelt ut og ikke til deg spesifikt. Det burde jeg ha vist.

Sitat

Men å banne journalister som skrev artikler om det? 

Hvis det er forbudt i retningslinjene så må de vel bare takke seg selv? Eller hva mener du her?

-k

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Crooked Cracker skrev (11 minutter siden):

Jeg forstår det oppriktig talt ikke når du eller andre skriver "om ikke brukerne følger retningslinjene så får de faktisk bare ha det så godt" for å så legge Musk for intenst hat når han praktiserer akkurat dette.

Jeg har ikke noe intenst hat mot Musk? Jeg tror du legger en del ord i munnen min som jeg overhode ikke har tatt til orde for. Dette gjelder også når du skrev tidligere "Flott, da vet du nå hvordan andre har følt det om gamle Twitter." hvor har jeg skrevet at jeg har likt twitter i det hele tatt egentlig? 

Måten Musk driver twitter på er veldig kritikkverdig. Jeg har på ingen måte sagt at twitter før Musk var bra eller på noen måte sagt at de gjorde alt rett men de drev ihvertfall og modererte forumet og fjernet hatfulle ytringer.. Forstår det slik at man f.eks kan bruke n-ordet på twitter igjen nå uten konsekvenser.. Og konspirasjonsteorier og meisinformasjon om covid er også tillat igjen. 

Musk praktiserer jo ikke sitt eget regelverk når han driver og hiver journalister som kun gjør jobben sin ut av twitter? 

Jeg synes også det er litt spesielt å mene at jeg klager. Det jeg gjør er å diskutere. Det er vel hele poenget med denne tråden? 

knutinh skrev (6 minutter siden):

Hvis det er forbudt i retningslinjene så må de vel bare takke seg selv? Eller hva mener du her?

Nei fordi de delte kun offentlig tilgjengelig informasjon etter det jeg har lest. 

knutinh skrev (6 minutter siden):

Beklager, dette var rettet mer generelt ut og ikke til deg spesifikt. Det burde jeg ha vist.

Alt i orden. Går fort i svingene for meg også i blant :) 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår fremdeles ikke spørsmålet eller hva du vil fram til. 

Det jeg ville frem til at dere setter en heller pinlig dobbeltstandard etter hvem eier fandenskapet.

Det er flere som reagerer med avsky på at Musk utestengte journalister med begrunnelse i sikkerhetsrisiko.

Kan dere med hånden på hjertet si at dere reagererte med samme følelser da Twitter utestengte Trump med begrunnelse i sikkerhetsrisiko?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Crooked Cracker skrev (Akkurat nå):

Kan dere med hånden på hjertet si at dere reagererte med samme følelser da Twitter utestengte Trump med begrunnelse i sikkerhetsrisiko?

Når det kommer til utestengelsen av Trump så var det åpenbart at noe måtte gjøres. Han oppfordret til vold og opprør. Jeg har diskutert det ganske mye i denne tråden samt i tråden om 6. januar. 

Crooked Cracker skrev (1 minutt siden):

Det er flere som reagerer med avsky på at Musk utestengte journalister med begrunnelse i sikkerhetsrisiko.

Jeg ser hvor du vil hen nå. Takk for at du gjør det klarere. 

Jeg forstår hva du mener men jeg er i utgangspunktet uenig i at det disse journalistene delte var en sikkerhetsrisiko for Musk. Om de postet noe som var av sikkerhetsrisiko hvorfor ikke fjerne tweetsene istedenfor å banne? Dette var det twitter gjorde flere ganger mot f.eks Trump før han endelig fikk en utestengelse. Men om journalistene delte noe som faktisk var en sikkerhetsrisiko for Musk så er jeg helt for at de kan fjerne innholdet, men ikke banne kontoen det blir for useriøst spesielt mot journalister som kun gjør jobben sin. 

Jeg har forståelse for at du føler at det er hyklersk av oss som kritiserer Musk for å drive på slik han gjør. Du skal selvsagt få mene det, men det å kalle denne kritikken for hat f.eks som du har gjort tidligere synes jeg blir feil. Kritikk må han faktisk bare leve med uavhengig om du mener noe er hyklersk eller ikke. 

Lenke til kommentar
Crooked Cracker skrev (4 minutter siden):

Det er flere som reagerer med avsky på at Musk utestengte journalister med begrunnelse i sikkerhetsrisiko.

Kan dere med hånden på hjertet si at dere reagererte med samme følelser da Twitter utestengte Trump med begrunnelse i sikkerhetsrisiko?

Jeg reagerer med avsky når jeg hører stemmen til Trump. Likevel synes jeg det var betenkelig å stenge Presidenten ute, og påfallende at man gjorde det på tampen av perioden, etter å ha «melket» ham maksimalt for seere, annonsekroner og kulturell relevans for platformen.

Jeg har ikke satt meg så godt inn i den flysaken men det høres vel litt ut som om Musk bare ikke liker fokuset på egne flyturer, og benyttet seg av spakene i sitt nye leketøy twitter?

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...