Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

:utakt skrev (45 minutter siden):

Vedkommende identifiserer seg som kvinne, og Bluesky er tydeligvis veldig strikt på dette med trans og hele den diskusjonen der.

Åpenbar "misgendering", eller å kalle noen et kjønn for å spotte dem, kan jeg leve med at de slår ned på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Thor. skrev (14 minutter siden):

zhy44km4l32e1.jpeg?auto=webp&s=f372e56c57a9e6c395f324d8ed0c62d81c834223

Tror ikke den der er reell. Nå brukte jeg ti minutter av livet mitt på å scrolle gjennom tweets fra Musk, men fant ikke den. Andre som viser til denne har også bare dette bildet, ingen tweet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (9 timer siden):

Åpenbar "misgendering", eller å kalle noen et kjønn for å spotte dem, kan jeg leve med at de slår ned på.

Enig. Det er bare på sin plass å slå ned på hatefulle innlegg, eller innlegg som bare er ment å være regelrett dritt mot grupper.

På X er det ikke en gang lov å skrive ordet «cisgender» (!) til sammenligning.

Liker Bluesky godt til nå, det minner veldig om Twitter for en del år siden da det fremdeles var mye god diskusjon og folk faktisk er greie med hverandre. Er noen temaer jeg følger hvor det virker som de fleste brukerne har flyttet over allerede. Savner heller ikke all reklamen, botsa og disse betalende brukerne på X som alltid havner øverst.

Liker også at man kan velge og tilpasse feedene sine helt selv. Sånn som det var på sosiale medier før i tida, før disse «for you»-feedene begynte å ta over og som er helt elendig på X.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar
jallajall skrev (35 minutter siden):

Hva mener du "straffen" bør være for å kalle Elon Musk dame eller kjerring? Bare posten slettet eller utestengelse?

Ingen "straff" for situasjonen du beskriver er ikke sammenlignbar. 

Endret av uname -i
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sitter med en følelse av at hver gang jeg er inne på twit/x og ser så er kloakk-nivået steget ennå noen hakk. Altså spinnville konspi-poster, hat på spesifikke grupper og russiske bots som prøver å tenne fyr på Europa og hevde at krigen mot Ukraina var en nødvendighet. Det er vanskeligere nå å finne fornuftige, saklige og faktabaserte kilder, hvor man drøfter ting fremfor å bare la dritt fra følelsesboksen få fullt utløp.

Og det er vel da man bare bør innse at den ballen er punktert, sønderskutt og verdiløs videre, og finne en ny?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (10 timer siden):

Liker Bluesky godt til nå, det minner veldig om Twitter for en del år siden da det fremdeles var mye god diskusjon og folk faktisk er greie med hverandre

Nå er jo Bluesky fylt med den samme ekko-kammer modereringen som var på gamle Twitter, eller idag på mange Reddits med samme type mods ute av kontroll. Så du liker vel så klart det, minner om gamle Twitter ;)

Bluesky Safety team posted Friday that it received 42,000 moderation reports in the preceding 24 hours (versus 360,000 in all of 2023).

Bare å bli vant til dette. De elsker å rapportere ting de ikke er enig i eller mener er "hateful". :)

Her ser du andel brukere av Twitter, som er registrert som dem/rep i USA: 

image.png.86e77b30658d9cbf3187318c1cccd7b6.png

Før var det veldig dem tungt, med hard moderering, som nok også gjorde at mange ikke orket å styre med det, hvis ikke du hadde alt enig politisk med de som frekventerte der mest. Ble jo bare bannet eller rapportert uansett. Mens nå er det mer balansert, og uten den harde modereringen. Da skriker den harde venstre gjengen, dette er ikke akseptabelt :) 

F.eks av nye dagsaktuelle saker fra R/movies: Noen kom med tilbakemeldinger om at de syntes det var skuffende at det var en non-white som var castet til hun viking jenta i how to train your dragon remake. Da klikket mod og bannet alle som nevnte noe om det (om det var et saklig innlegg hadde ingenting å si). For eksempel var det et veldig bra innlegg der, som da hadde par hundre likes ganske tidlig. Banned, of course. Og alt slettet. Mod meltdown. image.thumb.png.26eb5453d984414fee1b13658e888639.png

Dette er hva dere får med ekko-kammeret på BlueSky også. Skumle ord, nei det må vi rapportere så det blir silenced. Skal ikke være hvite karakterer lenger, selv om det gir mening ift. historien eller de eldre filmene. SNØHVIT er jo det mest latterlige eksempelet... "White as snow", faktisk kjerne-del av historien.. Neida vi sier off-white istedenfor, close enough. 

aj230gsoii3b1.jpg

Noen som stiller spørsmålstegn med pride agendaen? Eller kvinner på mannlige toaletter? Ikke tema som skal diskuteres, banned. 

Men men, nok om det. Så får de som vil bruke det kose seg der, så slipper vi styre med snøflakene på Twitter :)

Endret av Frode789
Lenke til kommentar
On 20.11.2024 at 2:55 PM, :utakt said:

men jeg syns det blir for dumt når folk opererer med ting som "blokklister". Jeg så flere tilfeller der det ble spredt informasjon om at den og den hadde registrert seg, og da var det bare å blokkere med en gang, håhå. 

Jeg var i mot blokklister, men det var før MAGA, cryptobros, Andrew Tate etc. Blokklister er helt fantastisk, man slipper rett og slett folk man ignorerer i virkeligheten. Bare fordi det er internet betyr ikke at ufordragelige folk har rett til å bli hørt av folk som ikke ønsker å høre. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Pop said:

Sitter med en følelse av at hver gang jeg er inne på twit/x og ser så er kloakk-nivået steget ennå noen hakk. Altså spinnville konspi-poster, hat på spesifikke grupper og russiske bots som prøver å tenne fyr på Europa og hevde at krigen mot Ukraina var en nødvendighet. Det er vanskeligere nå å finne fornuftige, saklige og faktabaserte kilder, hvor man drøfter ting fremfor å bare la dritt fra følelsesboksen få fullt utløp.

Og det er vel da man bare bør innse at den ballen er punktert, sønderskutt og verdiløs videre, og finne en ny?

Jeg logget meg på X en morgen, og det første jeg så i feeden var en konto med titusenvis av følgere, som hadde laget en tråd om hvordan jødene arbeider for å utrydde hvite mennesker etc etc. Dette dukket opp i feeden min fordi Musk pusher den type søppel på folk. Den hjerneråten som Musk og hans tilhengere representerer blir blokka over en lav sko på Bluesky, og det er fantastisk deilig. Det er som internettet var for 25 år siden, før alle idiotene hadde logget seg på. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (4 minutter siden):

Jeg logget meg på X en morgen, og det første jeg så i feeden var en konto med titusenvis av følgere, som hadde laget en tråd om hvordan jødene arbeider for å utrydde hvite mennesker etc etc. Dette dukket opp i feeden min fordi Musk pusher den type søppel på folk. Den hjerneråten som Musk og hans tilhengere representerer blir blokka over en lav sko på Bluesky, og det er fantastisk deilig. Det er som internettet var for 25 år siden, før alle idiotene hadde logget seg på. 

Du tror Musk pusher teorier om at jødene ønsker å utrydde hvite mennesker? 

Mange av dere er så jævlig virkelighetsfjerne. Også klager dere på at andre kommer med konspirasjonsteorier..

Endret av Mars2029
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mars2029 skrev (Akkurat nå):

Mange av dere er så jævlig virkelighetsfjerne.

Algoritmene hans pusher ekstremt innhold. Det er ikke jævlig virkelighetsfjernt å fastslå.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, Mars2029 said:

Mange av dere er så jævlig virkelighetsfjerne.

Selvfølgelig. Det er han som har gjort Twitter til hva det er. Og han pushet selv konspirasjonsteorier om England for noen måneder tilbake. Mannen er en forræder, og du er fan av han og hans ideologi. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

At twitter har blitt mer dominert av høyresiden trenger da ikke ha noe med algoritmer å gjøre, men at det har blitt et sted der det er blitt mer toleranse for ytterliggående meninger, derfor strømmer folk med disse meningene dit. Dette blir i tillegg amplifisert av at visse andre ikke vil være på slike plattformer og stikker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Mars2029 skrev (14 minutter siden):

Har du noen bevis på at han har algoritmer som pusher teorier som denne? 

Etter at Musk overtok blir man eksponert for innlegg fra folk man ikke følger. Og spesielt Musk sine innlegg sendes ut til omtrent alt og alle.

Har du ikke merket det? 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (1 minutt siden):

Etter at Musk overtok blir man eksponert for innlegg fra folk man ikke følger. Og spesielt Musk sine innlegg sendes ut til omtrent alt og alle.

Har du ikke merket det? 

Jeg har aldri hatt en twitter konto, men hvis jeg forstår rett så har det blitt lagt til en funksjon som kommer med forslag ala feeden på YouTube? 

Musk er vel den desidert største kontoen på twitter og aktiv som faen, så er vel ikke så rart at den dukker opp av og til.

Algoritmene trenger ikke være manipulert for at det skal skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...