Populært innlegg uname -i Skrevet 3. oktober Populært innlegg Del Skrevet 3. oktober (endret) Espen Hugaas Andersen skrev (1 time siden): Sånn er det med mye Musk gjør. Han gjør mye dumt, han gjør mange feil, og mange hater han for det. Ja, igjen så fremstiller du det som Musk tuller og tøyser og tar narkotika og så glapp det ut av ham på Twitter at denne redningshelten var "pedo" og det var veldig dumt gjort. Men det er jo ikke sant i det hele tatt for etter den tweeten så fulgte han senere opp med at han var helt sikker i sin sak. Og så hyrte han en privatdetektiv(som viste seg å være en svindler) til å grave opp møkk om Unsworth og når det ikke førte til noe så prøvde han å plante en historie i pressen om at Unsworth hadde voldtatt barn og tvangsgiftet en 12 år gammel jente. Dette er ikke noen "tabbe" man har gjort i fylla. Det er ren ondskap. Endret 3. oktober av uname -i 10 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober Det at han leide inn en privatetterforsker peker jo i den retning at han trodde på det selv. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober 7 hours ago, uname -i said: Se her hvordan heltedyrkingen din former din beskrivelse av det som har skjedd. Det var ikke sånn at han surret og glemte å sende inn varselet i tide. Elon Musk hadde som plan å kjøpe seg stort opp i Twitter uten at markedet skulle få snusen i det og sende kursen opp. Derfor varslet han om det altfor seint og fikk urettmessig aksjer på billigsalg. Jeg sier ikke at det han gjorde var bra. Han burde overholde alle reglene. Men historisk sett har det å sende inn papirarbeidet for sent blitt straffet med en bot på omkring $100k. Det er heller ikke bevist at Musk tjente på å være sen med papirarbeidet, men det er nok sannsynlig. 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober Espen Hugaas Andersen skrev (11 timer siden): Jeg har aldri sett på Musk som en helt. Jeg er bare allergisk mot BS, og det har alltid blitt spredt mye BS om Musk. Og Musk har vært under "etterforskning" av DOJ i mange år. Det er en kontinuerlig storm i et vannglass. Det er bare pressen som forsøker få mest mulig klikk ved å skrive store overskrifter med Musk. Jeg er enig i at det er mye søppel som skrives om Musk, og du har sikkert sett at jeg har rettet på noe av det som blant annet har kommet frem her. Men når han virker stadig mer panisk på denne måten så begynner man jo å mistenke at det ligger noe bak. Uttalelsene hans er helt virkelighetsfjerne, og det oser desperasjon. Jeg registrerer også at de store ordene han bruker om "det beste for menneskeheten" ikke følges opp i praksis. For eksempel støtter han egentlig ikke ytringsfrihet generelt, kun når det gagner ham. Så jeg begynner i større og større grad å få den oppfatningen at det eneste som betyr noe for Musk er han selv. Tidligere kunne jeg tro at han faktisk ønsket å gjøre noe for menneskeheten, men han følger jo ikke dette opp i handlinger slik han holder på nå. Så når man kombinerer dette, så er det en rimelig grunn til å tro at han er redd for at det kan komme konsekvenser for et eller annet for ham personlig, hvis Trump ikke vinner og kan benåde ham eller lignende. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober (endret) uname -i skrev (11 timer siden): 2018: Et fotballag var innestengt i en oversvømmet hule i Thailand. En av heltene i det dramaet, Unsworth, kritiserte Elon Musk for å drive PR-stunt med en hjemmesnekret ubåt som ikke ville virke(en 100% korrekt analyse) og Elon Musk svarte med å, uten noe som helst grunnlag overhodet, påstå at Unsworth var pedofil barnevoldtektsmann som hadde tatt en 12-årig brud i tvangsgitte. Det er sånn han funker. Om det frynsete egoet til Elon Musk får seg en lite ripe av noen så skal vedkommende KNUSES til det ugjenkjennelige. I dette tilfellet en redningsarbeider på nærmere 60 med $30 000 i årsinntekt. Jeg er enig i at denne saken vitner om Musks velutviklede hevnlyst, men du må få med alle fakta og ikke bare omtale saken og samtidig utelate viktig informasjon og kontekst. Unsworth var ikke en del av redningsteamet. Han drev med utforskning av grotter, og hans rolle i det hele var at han viste redningsteamet et sted de kunne lede, der de også fant guttene. Han deltok ikke i selve redningsaksjonen, men han hjalp redningsteamet med å identifisere stedet der de fant guttene. Musk ble bedt av lederen for redningsteamet å lage u-båten for å ha en backup-plan. Grunnen til at Musk angrep Unsworth, var at Unsworth gikk til grove personangrep på TV. En overreaksjon? Definitivt. Men det var ikke ut av det blå. Noe annet man kan merke seg, for å vise at her er det to drittsekker som slenger dritt til hverandre, er at i saken mot Musk, fremkom det chatlogger der Unsworth skriver til en annen at han ønsker at dykkerne (de som faktisk gjennomførte redningsaksjonen) skulle lide, fordi de ikke hadde gitt ham æren han mente han fortjente. Dette hadde han tapt penger på. Så igjen, her er det to drittsekker som har røket i tottene på hverandre. Det var forkastelig av Unsworth å lyve om Musk på TV og komme med falske anklager (samt å hate redningsteamet fordi de stjal oppmerksomhet fra ham), og det var forkastelig av Musk å kalle Unsworth pedofil og bruke mye tid og penger på å prøve å sverte ham. Forresten så ser jeg at Espen er i stand til å kritisere Musk, men jeg ser aldri gjøre noe annet enn å kritisere Musk? Hvem er mest ensidig? Endret 4. oktober av Markiii 3 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober (endret) 10 minutes ago, Markiii said: Jeg er enig i at det er mye søppel som skrives om Musk, og du har sikkert sett at jeg har rettet på noe av det som blant annet har kommet frem her. Men når han virker stadig mer panisk på denne måten så begynner man jo å mistenke at det ligger noe bak. Uttalelsene hans er helt virkelighetsfjerne, og det oser desperasjon. Jeg registrerer også at de store ordene han bruker om "det beste for menneskeheten" ikke følges opp i praksis. For eksempel støtter han egentlig ikke ytringsfrihet generelt, kun når det gagner ham. Så jeg begynner i større og større grad å få den oppfatningen at det eneste som betyr noe for Musk er han selv. Tidligere kunne jeg tro at han faktisk ønsket å gjøre noe for menneskeheten, men han følger jo ikke dette opp i handlinger slik han holder på nå. Så når man kombinerer dette, så er det en rimelig grunn til å tro at han er redd for at det kan komme konsekvenser for et eller annet for ham personlig, hvis Trump ikke vinner og kan benåde ham eller lignende. Jeg ser ingen grunn til å finne på en historie i hodet sitt om at Musk er en storkriminell som forsøker unngå å bli straffet. Det er nok så enkelt som det ser ut - Musk tror woke og demokratene er en trussel mot demokratiet og verdensstrukturen. (Jeg skjønner at det er vanskelig å akseptere at folk *virkelig* tror på dette, og kanskje heller tro at det er noe folk bare sier for å skjule en annen grunn - men det er faktisk slik at en del folk tror dette.) I mitt syn er det ganske åpenbart at Musk har blitt radikalisert av å oppholde seg alt for mye på Twitter. Samtidig som det ligger noen reelle beef-er med demokratene i fortiden. Endret 4. oktober av Espen Hugaas Andersen 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober (endret) Nå har jeg klart å vikle meg inn i dette igjen. Markiii skrev (2 timer siden): Unsworth var ikke en del av redningsteamet. Han drev med utforskning av grotter, og hans rolle i det hele var at han viste redningsteamet et sted de kunne lede, der de også fant guttene. Han deltok ikke i selve redningsaksjonen, men han hjalp redningsteamet med å identifisere stedet der de fant guttene. Du er nå en av de som prøver å nulle Unsworths rolle for å forsvare Musk. Han kjente hulesystemet, tegnet et kart av det og kunne peke på hvor guttene sannsynligvis fantes. Han visste også hvordan man skulle få de ut og hvilke dykkere som var ekspert på akkurat det. Han kontaktet guvernøren som fikk iverksatt planen med det resultat at samtlige ble reddet ut. Unsworths rolle var helt kritisk og han fikk også medaljen Member of British Empire for det. Han var selvfølgelig med på redningsaksjonen fordi av de mange som bidro så var det ikke alle som tok på seg dykkermaske. Men det som man kan bli helt forundret over er at kulten rundt Musk på en eller annen måe innbiller seg at det å rakke ned på Unsowrths rolle i redningsarbeidet på noen som helst forsvarer det å grunnløst kalle noen pedofil. Helt koko. Markiii skrev (2 timer siden): Grunnen til at Musk angrep Unsworth, var at Unsworth gikk til grove personangrep på TV. En overreaksjon? Definitivt. Men det var ikke ut av det blå. Å si at Musk kan putte den ubrukelige ubåten "der sola ikke skinner" er ikke et grovt personangrep, er du tuilete? Sitat Så igjen, her er det to drittsekker som har røket i tottene på hverandre. En kom med 100% korrekt kritikk av Musks ubåt og PR-stunt og en prøvde å plante en historie i mediene om at den andre var en barnevoldtektsmann. At du setter likhetstegn mellom disse, forteller veldig mye. Endret 4. oktober av uname -i 8 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober (endret) uname -i skrev (1 time siden): Du er nå en av de som prøver å nulle Unsworths rolle for å forsvare Musk. Han kjente hulesystemet, tegnet et kart av det og kunne peke på hvor guttene sannsynligvis fantes. Han visste også hvordan man skulle få de ut og hvilke dykkere som var ekspert på akkurat det. Han kontaktet guvernøren som fikk iverksatt planen med det resultat at samtlige ble reddet ut. Unsworths rolle var helt kritisk og han fikk også medaljen Member of British Empire for det. Han var selvfølgelig med på redningsaksjonen fordi av de mange som bidro så var det ikke alle som tok på seg dykkermaske. Men det som man kan bli helt forundret over er at kulten rundt Musk på en eller annen måe innbiller seg at det å rakke ned på Unsowrths rolle i redningsarbeidet på noen som helst forsvarer det å grunnløst kalle noen pedofil. Helt koko. Nei, det er for å påpeke at Unsworths rolle i redningen overdrives, og å påpeke hva slags person han er. Han er ikke noe uskyldig offer. Sitat Å si at Musk kan putte den ubrukelige ubåten "der sola ikke skinner" er ikke et grovt personangrep, er du tuilete? Han sa også flere ting. Og han gjorde det på TV. Sitat En kom med 100% korrekt kritikk av Musks ubåt og PR-stunt og en prøvde å plante en historie i mediene om at den andre var en barnevoldtektsmann. Musk ble bedt av lederen for redningsteamet å gjøre u-båten ferdig som en backup-løsning. Unsworth hatet redningsteamet fordi han mener de stjal æren hans. Endret 4. oktober av Markiii 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober (endret) Markiii skrev (1 time siden): Han sa også flere ting. Og han gjorde det på TV. La oss sammenligne med det som foregår her på diskusjon.no. Man har en opphetet diskusjon og man kaller den andre en idiot som er et personangrep. Så reagerer den andre med å ta kontakt med en journalist i VG for å prøve å plante en historie om at motdebattanten er pedofil barnevoldtektsmann. Absolutt alle anstendige personer vil si at reaksjonen er på en helt annen planet og at man må tvers i gjennom være et avskyelig søppelmenneske for å gjøre noe sånt, men du og Espen prøver gang på gang å fremstille disse to tingene som ekvivalente. "Den ene sa noe og den andre sa noe tilbake. 1-1 i dårlig oppførsel." Jeg ser det som bevis for at det å være litt for lenge i en personkult fører til permanente kognitive endringer. Endret 4. oktober av uname -i 5 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober Det er allerede avgjort av en domstol at disse utsagnene var mer eller mindre ekvivalente. 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober Espen Hugaas Andersen skrev (Akkurat nå): Det er allerede avgjort av en domstol at disse utsagnene var mer eller mindre ekvivalente. Ehh, nei, det er det ikke. 4 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober Just now, uname -i said: Ehh, nei, det er det ikke. Jo, Unsworth hadde ingen sak på den basisen, så Musk vant. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober Siden det fremstår som en nyhet for enkelte her inne så tapte altså Unsworh rettssaken: Jury Clears Elon Musk In Defamation Suit Over 'Pedo Guy' Tweet : NPR Jury foreman Joshua Jones said Unsworth's team spent too much time on emotional aspects of the case and not enough on the hard evidence. Hjelper ikke å kjøre på med mye føleri om Musk om man mangler bevis. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober (endret) Espen Hugaas Andersen skrev (12 minutter siden): Jo, Unsworth hadde ingen sak på den basisen, så Musk vant. Du får vise til hvor i dommen det står at å kalle folk for idiot og pedofil barnevoldtektsmann er ekvivalent. Men det absolutt mest interessante her er at DU mener det. Igjen en rystende konsekvens av 10 år med blind idoldyrkelse. Endret 4. oktober av uname -i 9 Lenke til kommentar
Vintersko Skrevet 4. oktober Del Skrevet 4. oktober La oss se fremover : Musk havner trolig som dop "offer" - tipper det ikke går så mange årene til vi ser han falle sammen og miste helt kontrollen på livet sitt. Hva som da skjer er jo spennende...hva med Tesla, hva med X osv. Lenke til kommentar
Populært innlegg JK22 Skrevet 6. oktober Populært innlegg Del Skrevet 6. oktober Han er gal. Det er nå meget tydelig for alle - spesielt for disse som går til det ytterst for å forsvare ham - at det har helt rablet for Musk, som har blitt en MAGA. Alle norske Teslabrukere burde sende tilbake deres kjøretøyer og få dem erstatte med europeiske elbiler. Vi vet at han ønsker å gjøre arbeidere rettsløs. Vi vet at han drev åpen propaganda med en skamløshet og en tendens for rasistisk hets. Vi vet at han er meget dobbeltmoralsk omkring "ytringsfrihet". Vi vet at han har en tendens for å tro på hans påstander inntil det absurde. Og; vi vet nå at for ham er "demokrati", "frihet" og "ytring" bare hans egne skjønnsdefinisjon. Han sier åpent at hvis Trump ikke vinne, vil demokratene sørget for at det ikke bli flere "frie valg". Dette er løgn, løgn og atter løgn i sanne Goebbels-ånd. "I am Dark MAGA." Sammenlignet han seg med Darth Vader?!! 10 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 6. oktober Del Skrevet 6. oktober uname -i skrev (På 4.10.2024 den 10:59 AM): La oss sammenligne med det som foregår her på diskusjon.no. Man har en opphetet diskusjon og man kaller den andre en idiot som er et personangrep. Så reagerer den andre med å ta kontakt med en journalist i VG for å prøve å plante en historie om at motdebattanten er pedofil barnevoldtektsmann. Absolutt alle anstendige personer vil si at reaksjonen er på en helt annen planet og at man må tvers i gjennom være et avskyelig søppelmenneske for å gjøre noe sånt, men du og Espen prøver gang på gang å fremstille disse to tingene som ekvivalente. "Den ene sa noe og den andre sa noe tilbake. 1-1 i dårlig oppførsel." Jeg ser det som bevis for at det å være litt for lenge i en personkult fører til permanente kognitive endringer. Jeg har ikke sagt at det Musk sa og gjorde var riktig. Jeg har kommet med hva som skjedde slik at man er klar over konteksten rundt det hele. Det er ingen tvil om at Musk er et søppelmenneske, men det er åpenbart den andre parten også. 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 6. oktober Del Skrevet 6. oktober (endret) Markiii skrev (27 minutter siden): Det er ingen tvil om at Musk er et søppelmenneske, men det er åpenbart den andre parten også. Igjen så setter du likhetstegn mellom det Musk gjorde og det Unsworth gjorde. Jeg tror ditt iherdige forsvar av Musk i denne saker er at du tilbake i 2018 var svoren Musk-fan og senere ikke klarer å innrømme at du ble lurt trill rundt. Mange som sliter med det for tiden så du er ikke alene. Endret 6. oktober av uname -i 4 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 6. oktober Del Skrevet 6. oktober (endret) Husker den gang da når Musk gikk hardt ut om at Twitter måtte stå politisk uavhengig for å bevare demokratiet og at dette var grunnen til at han måtte kjøpe det. Nå noe tid etter han har kjøpt det har plattformen blitt ett høyrevridd ekko kammer og stadig flere og flere flytter over til andre plattformer som Threads som jeg selv har begynt å bruke i mye større grad. Musk selv har nå gått over til å være marionett for trump og det republikanske parti og bruker sin "politiske uavhengige" plattform for alt det er verdt for å hjelpe republikanerne å vinne valget. At jeg noen gang beundret dette mennesket skammer jeg meg nesten over. Endret 6. oktober av Evil-Duck 7 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå