Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Etter å ha lekt katt og mus med det amerikanske børstilsynet i snart to år, så møter Elon Musk til dag i avhør hvor han etterforskes for børssvindel i forbindelse med Twitter-oppkjøpet. Han har flere ganger avlyst og latt være å møte opp til avtalte intervjuer, men når han sist gang kansellerte 3 timer før så fikk retten nok og truet ham med straff.

Det er en grunn til at han nå sitter omtrent hele døgnet og poster desperate og sinnsyke meldinger som det her. Hele det råtne korthuset hans av svindel og kriminalitet vil falle sammen om ikke Trump vinner og gir ham immunitet.

image.png.97dd33ac97f30e26bc70e7debe91ee3c.png

Endret av uname -i
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Espen Hugaas Andersen skrev (11 minutter siden):

Ikke trenger han immunitet og ikke kunne Trump gi han immunitet. Det er en privatrettslig sak, ikke en kriminell sak.

Musks koko politiske meninger er helt urelatert til saken du nevner.

500 miliioner kroner per måned til Trumps valgkamp er urelatert til Elon Musks snøskred av pro-Trump koko-.meninger? OK.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (38 minutter siden):

Ikke trenger han immunitet og ikke kunne Trump gi han immunitet. Det er en privatrettslig sak, ikke en kriminell sak.

Musks koko politiske meninger er helt urelatert til saken du nevner.

Musk fremstår mer og mer fanatisk og panisk opptatt av at Trump må vinne. Det er nesten så jeg begynner å tro at det er noe på gang mot Musk, og den eneste redningen hans vil være hvis Trump blir president og kan beordre alt avsluttet.

På den annen side er det jo merkelig at Biden har beordret Starlink brukt i katastrofeområdet nå...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Just now, uname -i said:

500 miliioner kroner per måned til Trumps valgkamp er urelatert til Elon Musks snøskred av pro-Trump koko-.meninger? OK.

Det er jo ikke det jeg sa i det hele tatt. Aner ikke hvordan du kom til å snakke om pengestøtten til Trump.

Musk har gått full MAGA, jeg tror det har mest å gjøre med datteren, woke, og Covid-19 tiltakene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (37 minutter siden):

Det er jo ikke det jeg sa i det hele tatt. Aner ikke hvordan du kom til å snakke om pengestøtten til Trump.

Musk har gått full MAGA, jeg tror det har mest å gjøre med datteren, woke, og Covid-19 tiltakene.

Grunnen til at Musk har trenert denne børssvindelanklagen(som virker rimelig opplagt) i hele to år, er jo helt åpenbart for å komme forbi presidentvalget. Og om Trump vinner så vil han politisere FTC, SEC og en hel del andre myndighetsorganer til fordel for ham selv og sine styrtrike donorer. Hvor Elon Musk er klart størst.

Elon Musks eneste mål er å trekke mest mulig verdier ut av Tesla til sin egen lommebok og unngå rettsforfølgelse.  Han gir jamt beng i aksjonærer, ansatte, fortapte fanboys og alle andre enn ham selv.

Endret av uname -i
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (16 minutter siden):

Musk donerer mange ganger mer penger til Trump enn det er noen risiko for at han ville måtte betale i bøter til SEC, så kanskje årsaken til donasjonene ikke er den du tror.

Elon Musk er under etterforskning av DOJ(Department of Justice) og da snakker man om fengselsstraffer. Og SEC har myndighet til å nekte Elon Musk å være CEO eller i styret på et børsnotert selskap om de får ham dømt.

Jeg noterer forøvrig at ditt forsvar av Musk er tuftet på at han er spinn gal og ikke lenger klarer å ta rasjonelle avgjørelser. Det er i det minste et skritt fremover fra den ubetingede heltedyrkelsen du drev med tidligere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (7 minutter siden):

Jeg har aldri sett på Musk som en helt. Jeg er bare allergisk mot BS, og det har alltid blitt spredt mye BS om Musk.

2018: Et fotballag var innestengt i en oversvømmet hule i Thailand. En av heltene i det dramaet, Unsworth,  kritiserte Elon Musk for å drive PR-stunt med en hjemmesnekret ubåt som ikke ville virke(en 100% korrekt analyse) og Elon Musk svarte med å, uten noe som helst grunnlag overhodet, påstå at Unsworth var pedofil barnevoldtektsmann som hadde tatt en 12-årig brud i tvangsgitte.

Det er sånn han funker. Om det frynsete egoet til Elon Musk får seg en lite ripe av noen så skal vedkommende KNUSES til det ugjenkjennelige. I dette tilfellet en redningsarbeider på nærmere 60 med $30 000 i årsinntekt.

Og du tok nærmest en kule for Musk i de diskusjonene.

Espen Hugaas Andersen skrev (16 minutter siden):

Og Musk har vært under "etterforskning" av DOJ i mange år. Det er en kontinuerlig storm i et vannglass. Det er bare pressen som forsøker få mest mulig klikk ved å skrive store overskrifter med Musk.

DOJ vet dette er svært sensitivt. Mitt gjett er at de bruker den tiden de trenger på å bygge en vanntett sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, uname -i said:

2018: Et fotballag var innestengt i en oversvømmet hule i Thailand. En av heltene i det dramaet, Unsworth,  kritiserte Elon Musk for å drive PR-stunt med en hjemmesnekret ubåt som ikke ville virke(en 100% korrekt analyse) og Elon Musk svarte med å, uten noe som helst grunnlag overhodet, påstå at Unsworth var pedofil barnevoldtektsmann som hadde tatt en 12-årig brud i tvangsgitte.

Det er sånn han funker. Om det frynsete egoet til Elon Musk får seg en lite ripe av noen så skal vedkommende KNUSES til det ugjenkjennelige. I dette tilfellet en redningsarbeider på nærmere 60 med $30 000 i årsinntekt.

Og du tok nærmest en kule for Musk i de diskusjonene.

Jeg hadde rett. Det var stor ståhei om at det Musk gjorde var kriminelt og alt mulig annet. Det ble rettsak, og Musk vant saken. Musk oppførte seg ikke bra, men han ble provosert av Unsworth til den grad at retten mente handlingene hans var forståelige. Man kan ikke gå ut i mediene og angripe en person og så forvente at personen ikke responderer.

Jeg påsto ikke at Musk ikke hadde gjort noe galt. Men det er en forskjell på å gjøre noe galt og å gjøre noe straffbart.

Sånn er det med mye Musk gjør. Han gjør mye dumt, han gjør mange feil, og mange hater han for det. Men det betyr ikke at han har gjort noe straffbart. Så når folk som deg igjen og igjen kommer drassende med fantasier om at Musk er en storkriminell som skal havne i fengsel så kiler det definitivt BS-meteret mitt.

1 hour ago, uname -i said:

DOJ vet dette er svært sensitivt. Mitt gjett er at de bruker den tiden de trenger på å bygge en vanntett sak.

Som sagt, dette er ren fantasi og ønsketenkning. Du får vente på at dagen skal komme, men jeg tror du vil måtte vente ca like lenge som de som venter på at Jesus skal returnere til jorden.

(Med ett lite forbehold - inntil nå virker det ikke som Musk har gjort noe nevneverdig ulovlig, men Musk blir stadig mer ustabil. Det er åpenbart en risiko for at Musk kan havne i reellt trøbbel om han fortsetter i samme retning som nå.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 time siden):

Som sagt, dette er ren fantasi og ønsketenkning. Du får vente på at dagen skal komme, men jeg tror du vil måtte vente ca like lenge som de som venter på at Jesus skal returnere til jorden.

Jada, helt utenkelig at Musk har gjort noe som helst DOJ vil reagere på. Du ser ikke ironien i at samtidig som du skriver det så sitter Elon Musk i et rettslig avhør hos børstilsynet i en etterforskning om børssvindel?

Endret av uname -i
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (9 minutter siden):

Musk var for sen med noe papirarbeid. Man havner ikke i fengsel over det.

Se her hvordan heltedyrkingen din former din beskrivelse av det som har skjedd. Det var ikke sånn at han surret og glemte å sende inn varselet i tide. Elon Musk hadde som plan å kjøpe seg stort opp i Twitter uten at markedet skulle få snusen i det og sende kursen opp. Derfor varslet han om det altfor seint og fikk urettmessig aksjer på billigsalg.

Endret av uname -i
Lenke til kommentar
Elefantmesteren skrev (42 minutter siden):

Jeg bare bruser inn i diskusjonen her: hva er galt med dette? Høres fullstendig logisk ut. 

Ikke noe galt i å gjøre sitt beste for å skjule sine intensjoner, men når man kjøper seg opp i et selskap så er man lovpålagt å varsle markedet når man når en viss eierandel. 

Edit: Om man er interessert i oppkjøpet og hva som skjedde i forbindelse med Elon Musks overtagelse(og destruksjon) av Twitter så anbefaler jeg å lese den her.  Bra skrevet, interessant, lærerik og ikke minst får man et godt(og rystende) innblikk i hva slags menneske Elon Musk er.

image.png.c788c0a45a17acd9fb3b30e52017eb7c.png

Endret av uname -i
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...