Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Elon har valgt å fjerne all inntjening fra ads for den kjente streameren Destiny etter han hadde en debatt med 10 andre konservative om January 6th/insurrection og Trump på Twitter Spaces.

Elon som er en absolutist free speech og skal gå til sak mot advertisers som ikke vil reklamere på Twitter. Verdiene er så overfladiske som man kan få.

Legger til debatten under. Finner ikke spoiler knappen på mobil, så dere får bare tåle at den ikke er gjemt bort. En anelse sterk ordbruk til advarsel.

RDT_20240715_1428298291391482330001039.jpg

 

Endret av shockorshot
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Evil-Duck skrev (På 13.7.2024 den 1:12 PM):

Bloomberg: Elon Musk donerer penger til Trump-valgkampen (vg.no) 

Sentristen Elon Musk slår til igjen :p 

Det er mange spekulasjoner på hvorfor Elon Musk ønsker Trump som president. Trump er anti-EV og vil fjerne føderale subsidier som Tesla er så avhengige av. Når han var president så prøvde han også å overstyre Californias subsidieprogram, men tapte i retten. Har Musk bare blitt helt gal etter å ha vært i et anti-woke, koko-.høyre ekkokammer litt for lenge? Eller er det noe annet?

En teori er at Musk prøver å unngå fengsel. Fru Justitia jobber sakte, men nettet ser ut til å snøre seg sammen. En støttespiller til Trumps bananrepublikk kan være utveien der. 

Uansdett så er motivet høyst personlig. Tesla med ansatte og andre aksjonærer tror jeg han bryr seg null om nå for tiden annet enn å grabbe til seg mest mulig før han stikker.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (32 minutter siden):

Det er mange spekulasjoner på hvorfor Elon Musk ønsker Trump som president. Trump er anti-EV og vil fjerne føderale subsidier som Tesla er så avhengige av. Når han var president så prøvde han også å overstyre Californias subsidieprogram, men tapte i retten. Har Musk bare blitt helt gal etter å ha vært i et anti-woke, koko-.høyre ekkokammer litt for lenge? Eller er det noe annet?

En teori er at Musk prøver å unngå fengsel. Fru Justitia jobber sakte, men nettet ser ut til å snøre seg sammen. En støttespiller til Trumps bananrepublikk kan være utveien der. 

Uansdett så er motivet høyst personlig. Tesla med ansatte og andre aksjonærer tror jeg han bryr seg null om nå for tiden annet enn å grabbe til seg mest mulig før han stikker.

Det er jo ganske tydlig at ko-ko høyre ekkokammeret han har funnet seg selv i har påvirket han i negativ forstand, han har gått fra å være en talsperson for en bærekraftig energifremtid og henholdsvis prøve å fasilitere for skifte fra ikke bærekraftig energi (fosilt) til bærekraftig energi. Nå har det bikket helt for han og har forpliktet seg til å donere 45 millioner dollar i måneden til en presidentkandidat og en visepresident som tror global oppvarming er en hoax og ønsker å kutte subsider for bærekraftig transport og istedenfor gi de til ikke bærekraftig transport. Så det hele er komplett uforståelig for meg, og vanskelig å forklare på noen annen måte enn at det omsider har komplett bikket for Musk. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (22 timer siden):

Elon har valgt å fjerne all inntjening fra ads for den kjente streameren Destiny etter han hadde en debatt med 10 andre konservative om January 6th/insurrection og Trump på Twitter Spaces.

Elon som er en absolutist free speech og skal gå til sak mot advertisers som ikke vil reklamere på Twitter. Verdiene er så overfladiske som man kan få.

Legger til debatten under. Finner ikke spoiler knappen på mobil, så dere får bare tåle at den ikke er gjemt bort. En anelse sterk ordbruk til advarsel.

RDT_20240715_1428298291391482330001039.jpg

 

Det du skriver er ikke riktig, innlegget til Musk viser til at ting brukeren Destiny har skrevet på X og ikke debatten du lenker til.

Uansett så kan brukeren Destiny fortsette å spre eder og galle mot døde mennesker på X, han kan bare ikke tjene penger på det. Jeg har aldri sett noe fra Destiny før men han fremstår som et usympatisk rasshøl, selv om det kanskje er en slik "edgy" personlighet han går for. Er nok ikke i målgruppen hans uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hedonism skrev (17 minutter siden):

Uansett så kan brukeren Destiny fortsette å spre eder og galle mot døde mennesker på X, han kan bare ikke tjene penger på det.

Han får heldigvis lov på Youtube fortsatt. I denne videoen diskuterte han blant annet Elon Musk med en "random fyr" i går (på Twitter).

 

Endret av frohmage
  • Liker 2
Lenke til kommentar
frohmage skrev (7 minutter siden):

Han får heldigvis lov på Youtube fortsatt. I denne videoen diskuterte han blant annet Elon Musk med en "random fyr" i går (på Twitter).

 

Jeg skrev at Destiny står fritt til å bruke X så mye han vil fortsatt. Så jeg forstår ikke poenget ditt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hedonism skrev (7 timer siden):

Uansett så kan brukeren Destiny fortsette å spre eder og galle mot døde mennesker på X, han kan bare ikke tjene penger på det. Jeg har aldri sett noe fra Destiny før men han fremstår som et usympatisk rasshøl, selv om det kanskje er en slik "edgy" personlighet han går for. Er nok ikke i målgruppen hans uansett.

Men det er jo hele greia her. Elon sa tidligere "fuck you" til reklamekunder som trakk seg på grunn av stygge tweets. Elon sa da at han ikke ville la kundene tvinge ham til noe. Nå har han plutselig snudd helt rundt, og når det er en person han er ideologisk uenig med så er det greit å la reklamekunder styre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Markiii skrev (53 minutter siden):

Men det er jo hele greia her. Elon sa tidligere "fuck you" til reklamekunder som trakk seg på grunn av stygge tweets. Elon sa da at han ikke ville la kundene tvinge ham til noe. Nå har han plutselig snudd helt rundt, og når det er en person han er ideologisk uenig med så er det greit å la reklamekunder styre.

Elon har vel fortsatt ikke noe problem med at folk poster søppel på X som denne Destiny-figuren men skriver at det ikke nødvendigvis er reklame-vennlig og dermed ikke ønsker at vedkommende skal tjene penger på det.

Reklamekundene har ikke styrt noe som du prøver å påstå siden innholdet fortsatt ligger på X, det Elon har snakket om tidligere er at han ikke vil la seg påvirke til å fjerne/sensurere lovlig innhold etter krav fra de som kjøper reklame. 

Så lenge han lar innholdet ligge på X videre så ser jeg ikke at påstanden din om at "nå har han plutselig snudd helt" stemmer, det har alltid vært innhold på X man ikke har kunnet tjene reklamepenger på som bruker og personer som ikke får lov til å delta i annonseprogrammet. 

Lenke til kommentar

Selv om innholdet ikke blir sletta er det jo selvfølgelig MULIG å bedrive en form for sensur ved å stoppe utbetalinger til enkelte brukere, eller å la færre få se postene deres i feeden sin. Jeg vet ikke sikkert hvilken begrunnelse Elon har i dette tilfellet, men det virker jo åpenbart at han og "Destiny" står langt fra hverandre politisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Quote

Elon Musk sier han flytter X og SpaceX-hovedkvarterene til Texas på grunn av lov om kjønnsidentitet


https://www.digi.no/artikler/elon-musk-sier-han-flytter-x-og-spacex-hovedkvarterene-til-texas-pa-grunn-av-lov-om-kjonnsidentitet/548988

Siden tråden har utviklet seg mer til å bli en tråd om denne speedfreaken (RR sin definisjon av junkies) sine kromspring, så passer denne inn her.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Hedonism skrev (På 16.7.2024 den 10:46 PM):

Elon har vel fortsatt ikke noe problem med at folk poster søppel på X som denne Destiny-figuren men skriver at det ikke nødvendigvis er reklame-vennlig og dermed ikke ønsker at vedkommende skal tjene penger på det.

Reklamekundene har ikke styrt noe som du prøver å påstå siden innholdet fortsatt ligger på X, det Elon har snakket om tidligere er at han ikke vil la seg påvirke til å fjerne/sensurere lovlig innhold etter krav fra de som kjøper reklame. 

Så lenge han lar innholdet ligge på X videre så ser jeg ikke at påstanden din om at "nå har han plutselig snudd helt" stemmer, det har alltid vært innhold på X man ikke har kunnet tjene reklamepenger på som bruker og personer som ikke får lov til å delta i annonseprogrammet. 

Igjen: Det var nettopp dette Elon Musk sa "fuck you" til reklameselskapene for. At de trakk reklame på grunn av innhold de ikke likte. Men når det er innhold Elon Musk ikke liker så er det plutselig helt greit! Ekstrem dobbeltmoral.

Og det å "debooste" er definitivt en form for sensur. Hvis folk i praksis ikke ser innholdet ditt så er du i praksis sensurert.

Elon elsker sensur. Særlig hvis det er de autoritære vennene hans:

https://english.elpais.com/international/2023-05-24/under-elon-musk-twitter-has-approved-83-of-censorship-requests-by-authoritarian-governments.html

Endret av Markiii
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (På 17.7.2024 den 7:48 AM):

https://www.digi.no/artikler/elon-musk-sier-han-flytter-x-og-spacex-hovedkvarterene-til-texas-pa-grunn-av-lov-om-kjonnsidentitet/548988

Siden tråden har utviklet seg mer til å bli en tråd om denne speedfreaken (RR sin definisjon av junkies) sine kromspring, så passer denne inn her.

Igjen driter Elon Musk seg ut. Loven eksisterer for å beskytte barn som ellers ville blitt utsatt for vold og overgrep hjemme. Det handler vel bare om at lærere ikke lenger er tvunget til å rapportere kjønnsidentitet til foreldrene. Det vil si at hvis en lærer vet at barnet vil utsettes for vold eller overgrep som følge av sin kjønnsidentitet så kan læreren nå la være å si noe til foreldrene.

Et barn som har forståelsesfulle foreldre som ikke banker dritten av det hvis det er noe de ikke liker, vil selv være åpen mot foreldrene sine

Uansett, dette er bare enda et eksempel på at Elon Musk hater barn og ønsker at de skal bli banket opp. Han vil fjerne all beskyttelse for uskyldige barn, og la foreldre gjøre hva faen de vil med barna sine.

Endret av Markiii
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Markiii skrev (1 time siden):

Uansett, dette er bare enda et eksempel på at Elon Musk hater barn og ønsker at de skal bli banket opp. Han vil fjerne all beskyttelse for uskyldige barn, og la foreldre gjøre hva faen de vil med barna sine.

En slik konklusjon er alt for drøy. Det kan vi ikke med sikkerhet konkludere. 

Gubben har store problemer med folk som definerer seg noe annerledes enn main-stream, men at han direkte hater alle barn, blir søkt. 

Nuvel, tror ikke jeg gidder å poste videre på denne spin-offen. Jeg er på generelt grunnlag lite lysten til å forsvare Elon Musk, nå som han jo fremstår mer eller mindre helt rabiat... 🤪

  • Liker 3
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (24 minutter siden):

En slik konklusjon er alt for drøy. Det kan vi ikke med sikkerhet konkludere. 

Gubben har store problemer med folk som definerer seg noe annerledes enn main-stream, men at han direkte hater alle barn, blir søkt. 

Nuvel, tror ikke jeg gidder å poste videre på denne spin-offen. Jeg er på generelt grunnlag lite lysten til å forsvare Elon Musk, nå som han jo fremstår mer eller mindre helt rabiat... 🤪

Jeg overdrev litt bevisst der for å illustrere hvordan Elon selv holder på. Han hater antakelig ikke barn, men han har åpenbart ikke noen problemer med å ofre barn på ideologiens alter. Han driter i menneskerettigheter og folks velvære.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...