Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Markiii skrev (17 timer siden):

......

Nei, skillet går på hva man mener er personlig frihet. Er en person som er født uten armer og bein like mye i stand til å ta vare på seg som alle andre? Eller kan det være at vedkommende trenger et støtteapparat for å leve livet sitt til det fulle - og ha den friheten vedkommende ønsker for å nettopp kunne leve et godt liv? Hva er høyresidens svar? Venstresidens svar er at det er samfunnets ansvar å legge til rette for at også denne personen har et godt liv og ikke hemmes unødig. At han ikke skal måtte lide bare fordi han har et dårligere utgangspunkt enn andre. Personen har ikke reell frihet hvis han ikke får hjelp.

Her er jeg helt uenig. Jeg kjenner ingen på (den normale) høyresiden i Norge som ikke ønsker at de som har reelle behov ikke skal få dekket de, men heller at det er forskjeller i hvordan de skal få dekket behovene.
Jeg opplever at det på høyresiden er mye mer rom for individuelle tilpasninger og at man i større grad fokuserer på enkeltpersonens behov. 

Dette er også grunnen til at jeg med mitt funksjonshemmede barn ikke kommer til å stemme på venstresiden.
Jeg har i det siste personlig opplevd at det har blitt vanskeligere å få gehør for behov mitt barn har etter at Oslo ble rødgrønt. Jeg opplever en mye mindre politisk forståelse for at folk har ulike behov. En slags større arroganse, og at "dette er løsningen vi har valgt, så den løsningen er den dere får" uavhengig om den "treffer" på vårt og mitt barn sitt behov.

Også fra regjeringshold opplever jeg at fokuset i det siste har blitt mindre, og at arbeid rundt dette var lettere før.
Tilbudet til gruppen mitt barn tilhører blir stadig mindre, og det er mindre rom for individuell vurdering og mer press på at alle skal bruke det samme tilbudet. Dette mener jeg er skadelig for nettopp de svakeste som trenger at man ser enkeltmennesket.

Endret av KalleKanin
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
KalleKanin skrev (23 timer siden):

Her er jeg helt uenig. Jeg kjenner ingen på (den normale) høyresiden i Norge som ikke ønsker at de som har reelle behov ikke skal få dekket de, men heller at det er forskjeller i hvordan de skal få dekket behovene.
Jeg opplever at det på høyresiden er mye mer rom for individuelle tilpasninger og at man i større grad fokuserer på enkeltpersonens behov. 

Dette er også grunnen til at jeg med mitt funksjonshemmede barn ikke kommer til å stemme på venstresiden.
Jeg har i det siste personlig opplevd at det har blitt vanskeligere å få gehør for behov mitt barn har etter at Oslo ble rødgrønt. Jeg opplever en mye mindre politisk forståelse for at folk har ulike behov. En slags større arroganse, og at "dette er løsningen vi har valgt, så den løsningen er den dere får" uavhengig om den "treffer" på vårt og mitt barn sitt behov.

Også fra regjeringshold opplever jeg at fokuset i det siste har blitt mindre, og at arbeid rundt dette var lettere før.
Tilbudet til gruppen mitt barn tilhører blir stadig mindre, og det er mindre rom for individuell vurdering og mer press på at alle skal bruke det samme tilbudet. Dette mener jeg er skadelig for nettopp de svakeste som trenger at man ser enkeltmennesket.

Jeg har ikke kjennskap til skjalting og valting i Oslo, når det kommer til politikken du snakker om, men på generelt grunnlag vil jeg tippe det ikke er noen land hvor det å ha et utviklingshemmet barn utløser så mye støtteordninger som i Norge.  Tvert imot regner jeg med at dette vil påføre stor økonomisk belastning for foreldrene gjennom hele livet i de fleste land, på grunn av høyrepolitikk.

At venstresiden i Norge er i ferd med å degenerere til en gjeng med selv-identifiserende fjols som i USA er nå en ting. Men å jobbe for mindre sosialisme i din situasjon ville jeg tenkt er å sage over den greina man sitter på.

Nå kan det jo hende at du sitter såpass godt i det økonomisk at du uansett har råd til å betale selv for hva du måtte ønske for ditt barn. Det er jo bra, men det er du vel ikke forhindret fra nå heller? Utdyp gjerne.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (På 10.8.2023 den 0.32):

Men kan dere ikke bare være medmennesker da?

Medmennesker med mennesker som oppfører seg som bøller? Jeg tror ikke det.

Markiii skrev (På 10.8.2023 den 0.32):

Kan dere ikke bare godta at andre er den de er, i stedet for å tilsynelatende bevisst gå inn for å. få dem til å føle seg dårlig?

De har rett til sitt privatliv, men det er alt de burde ha. Så å spankulerere rundt i en parade som ser ut til å prøve å appelere til barn og verve flere "trans"personer DET BURDE DE IKKE HA RETT TIL. Ligge unna barn er hva de bør gjøre.

Markiii skrev (På 10.8.2023 den 0.32):

Det er problemet. Terapi hjelper ikke nødvendigvis. Akkurat som det ikke går an å "kurere" homofili. Er man homofil, så er man homofil. I dag vet vi at det er ondskapsfullt og mishandling å prøve å "kurere" homofili. Den samme konklusjonen har man etter hvert nådd med transpersoner også.

Nå har ikke transpersoner en og samme diagnose, det finnes faktiskt underliggende diagnoser hos noen som kan gi forklaring på oppførselen, som f.eks OCD og autisme. Så diagnosere dette og behandle deretter vil hjelpe pasienten i fra å gjøre idiotiske valg. Så ikke plaser dette i den samme gruppen som å "kurere" homofili.

Markiii skrev (På 10.8.2023 den 0.32):

Så du vet bedre enn leger og andre fagpersoner?

Den personen som greier å transformere en mann til en kvinne ville være en veldig sterk kandidat for Nobels pris i medisin, om ikke den garanterte vinneren av nevnte pris. Det eneste man greier i dag er kosmetisk kirurgi og hormonbehandling, som er LANGT ifra nok til å skifte ett kjønn.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Intervju med CEO Linda Yaccarino:

https://www.cnbc.com/video/2023/08/10/x-corp-ceo-linda-yaccarino-says-she-has-autonomy-under-elon-musk.html

Jeg... vet ikke en gang hva jeg skal si. Noen av svarene hennes er jo nesten frakoblet virkeligheten. Tror det ville vært smartere å kjøre en linje med beina litt mer plantet på jorda i stedet for komiske Ali.

Endret av Snikpellik
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Snikpellik said:

Intervju med CEO Linda Yaccarino:

https://www.cnbc.com/video/2023/08/10/x-corp-ceo-linda-yaccarino-says-she-has-autonomy-under-elon-musk.html

Jeg... vet ikke en gang hva jeg skal si. Noen av svarene hennes er jo helt frakoblet virkeligheten. 

Om du skal jobbe under en som er så idiot at han ødelegger kanskje et av verdens sterkeste merkenavn må du nesten være det. Alternativ er hun er opportunist som sier det Elon-fanbasen forventer. Hva som er rett strategi vil vise seg etterhvert. Det er ikke alltid virkeligheten er den som betaler best - dessverre.

Endret av The Very End
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (27 minutter siden):

Intervju med CEO Linda Yaccarino:

https://www.cnbc.com/video/2023/08/10/x-corp-ceo-linda-yaccarino-says-she-has-autonomy-under-elon-musk.html

Jeg... vet ikke en gang hva jeg skal si. Noen av svarene hennes er jo nesten frakoblet virkeligheten. Tror det ville vært smartere å kjøre en linje med beina litt mer plantet på jorda i stedet for komiske Ali.

Jeg så litt på det, men det var så pinlig at jeg ikke orket mer. Håper hun fikk bra betalt for å selge sjela si og så kan man i mellomtiden spekulere på hvor lenge hun varer. Tips: Ikke ha dine egne meninger om ting for da er det rett ut.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 8/10/2023 at 8:40 AM, KalleKanin said:

..Jeg opplever at det på høyresiden er mye mer rom for individuelle tilpasninger og at man i større grad fokuserer på enkeltpersonens behov. 

..
Jeg har i det siste personlig opplevd at det har blitt vanskeligere å få gehør for behov mitt barn har etter at Oslo ble rødgrønt. Jeg opplever en mye mindre politisk forståelse for at folk har ulike behov. En slags større arroganse, og at "dette er løsningen vi har valgt, så den løsningen er den dere får" uavhengig om den "treffer" på vårt og mitt barn sitt behov.

..det er mindre rom for individuell vurdering og mer press på at alle skal bruke det samme tilbudet. Dette mener jeg er skadelig for nettopp de svakeste som trenger at man ser enkeltmennesket.

Det er to sider av slike ting.

Dersom man har ressurssterke personer (enten mentalt eller bemidlet) rundt seg, får man som oftest en større del av potten enn de som ikke har det, dersom man har en stor grad av personlig tilpasning. De svake, uten noen som kan hjelpe de i "kampen" om tilpasning, faller da oftere utenfor.
Dersom man har en satt "pakke" med hjelp, og lite personlig tilpasning så får oftere de uten støtte en like god/dårlig del av potten som de med støtte. Det gjør at de "bemidlede" vil føle at det er for byråkratisk, tungvint og dårlig.

Jeg vil ikke forfekte at en er bedre enn en annen, bare påker at "personlig tilpasning" kun fungerer godt for de som har hjelper rundt seg som fremmer deres sak/behov.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (3 timer siden):

Medmennesker med mennesker som oppfører seg som bøller? Jeg tror ikke det.

Hvordan er man en bølle ved at man er den man er?

Sitat

De har rett til sitt privatliv, men det er alt de burde ha. Så å spankulerere rundt i en parade som ser ut til å prøve å appelere til barn og verve flere "trans"personer DET BURDE DE IKKE HA RETT TIL. Ligge unna barn er hva de bør gjøre.

Det går ikke an å "verve transpersoner". Trans er noe man er eller ikke er. En parade vil eventuelt kunne gjøre så transpersoner som lever i skjul får mot til å være seg selv. Altså at de kan ha det bedre med seg selv. Og det gjelder både voksne og barn. Hvorfor skal barn måtte lide?

Og hva har en parade med enkeltmenneskene oppi dette å gjøre uansett? Mener du at på grunn av en parade så er det greit å gå bevisst inn for å få noen til å ha det dårlig?

Og hvis du vil redde barn, så er det bedre å holde dem unna kirken eller idrett, for det er der de gjerne blir misbrukt.

Sitat

Nå har ikke transpersoner en og samme diagnose, det finnes faktiskt underliggende diagnoser hos noen som kan gi forklaring på oppførselen, som f.eks OCD og autisme. Så diagnosere dette og behandle deretter vil hjelpe pasienten i fra å gjøre idiotiske valg. Så ikke plaser dette i den samme gruppen som å "kurere" homofili.

Det overlater jeg til fagpersonene. Faktum er at man ikke kan "kurere" en transperson. Hvis det var så enkelt så hadde ingen vært transpersoner.

Sitat

Den personen som greier å transformere en mann til en kvinne ville være en veldig sterk kandidat for Nobels pris i medisin, om ikke den garanterte vinneren av nevnte pris. Det eneste man greier i dag er kosmetisk kirurgi og hormonbehandling, som er LANGT ifra nok til å skifte ett kjønn.

Ok, så du påstår altså at du vet bedre enn leger og fagpersoner. Da har vi egentlig lite å diskutere, for det blir litt som å diskutere med kreasjonister eller klimanektere.

Men alt dette blir en tullete sidediskusjon. Det hele koker ned til at enkelte ønsker å bevisst gå inn for at noen skal ha det dårlig og føle seg dårlig. Å trekke inn parader og annet blir bare sidespor som fjerner fokus fra det grunnleggende, nemlig hvordan man behandler andre mennesker.

Endret av Markiii
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Intervju med CEO Linda Yaccarino:

https://www.cnbc.com/video/2023/08/10/x-corp-ceo-linda-yaccarino-says-she-has-autonomy-under-elon-musk.html

Jeg... vet ikke en gang hva jeg skal si. Noen av svarene hennes er jo nesten frakoblet virkeligheten. Tror det ville vært smartere å kjøre en linje med beina litt mer plantet på jorda i stedet for komiske Ali.

Kan du komme med et par eksempler på slike svar?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (3 minutter siden):

Kan du komme med et par eksempler på slike svar?

Det aller teiteste, synes jeg, er hvordan hun beskriver navneendringen. Hun mener Twitters rebranding til X er blitt "executed beautifully", selv om de ikke en gang har endret navnet fra Twitter til X på hele plattformen enda. Ikke det halvferdige og forhastede navneskiftet som umiddelbart kastet milliarder av sterk merkevareverdi i dass det er. Og selv under intervjuet refererte hun til innlegg på plattformen som "tweets".

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Likte denne. En god oppsummering av det jeg selv mener.

CNN: Linda Yaccarino was pressed about the chaos on Elon Musk’s X. Her answers were detached from reality

 

Ellers ser det ut til at Musk har funnet en tredje unnskyldning for å trekke seg fra kampen han selv ba om med Zuck.  Sier litt om personligheten til Musk og også personligheten til de som av en eller annen uforståelig grunn ser opp til ham.

TERRIFIED ELON MUSK SUGGESTS "DEBATE" WITH ZUCKERBERG INSTEAD OF CAGE FIGHT

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Quote

SIXTEEN YEARS AGO, software developer Jeremy Vaught created the Twitter handle @music to curate news and share stories about, obviously, music. Tens of thousands of Tweets later, he’d built a following of more than 11 million. Then, last week, Twitter—now rebranded as X—took the handle off him.

https://www.wired.com/story/by-seizing-music-elon-musk-shows-he-doesnt-know-what-made-twitter-good/#:~:text=He has since been assigned %40musicfan.

  • Innsiktsfullt 8
Lenke til kommentar
On 8/10/2023 at 12:39 AM, Markiii said:

Er det flere her som husker da Musk ga flere sparken fra Twitter da de ytret seg kritisk mot ham offentlig?

Ja, det husker jeg, hva forventer de når de holder på med slikt. 

On 8/10/2023 at 12:32 AM, Markiii said:

Men kan dere ikke bare være medmennesker da? Kan dere ikke bare godta at andre er den de er, i stedet for å tilsynelatende bevisst gå inn for å. få dem til å føle seg dårlig?

Disse folkene vil ikke at samfunnet godtar dem som den de er, de vil at samfunnet skal godta dem som noen de ikke er. 

Quote

Og når det gjelder vitenskap så er det nok ikke så enkelt. Ikke bare har ikke alle kvinner XX-kromosomer, men i dyreriket er det også mange eksempler på at kjønn ikke er så enkelt. Havhester, for eksempel.  

Elendig eksempel, havhester og mennesker er ikke sammenlignbare med mennesker. 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
The Very End skrev (19 minutter siden):

Den er ikke så konsis den derre holdningen din / andre om at ytringsfriheten er viktig og uten noen former for hindringer 🤔 

Det er vanskelig å tenke seg et samfunn hvor man kan tale helt fritt offentlig om sin arbeidsgiver og det er ikke gitt at dette ville være et gode heller. Muligens har vi noe mer slingringsmonn i Norge enn i USA, men i den grad dette er et problem, er det et problem med USA generelt, ikke Twitter/X spesielt.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 8/9/2023 at 5:42 PM, debattklovn said:

X tilbyr nå finansiell støtte for folk som urettmessig har fått sparken for å gi sin mening på platformen. Ikke dumt å kjempe mot sensur på den måten. 

I Norge i år ble en dyktig ansatt usaklig oppsagt av en woke-arbeidsgiver. Arbeidsgiveren tapte selvsagt rettssaken. 

Men det høres jo litt hult ut når Elon Musk kommer med sånne utspill som @debattklovn likte over.

Akkurat som om han ikke står for verdiene han sier. Live what you preach.

Vanskelig å multiquote på mobil, men dette var et tilsvar til posten din over @Aiven

Endret av shockorshot
  • Liker 6
Lenke til kommentar
shockorshot skrev (17 minutter siden):

Men det høres jo litt hult ut når Elon Musk kommer med sånne utspill som @debattklovn likte over.

Akkurat som om han ikke står for verdiene han sier. Live what you preach.

Vanskelig å multiquote på mobil, men dette var et tilsvar til posten din over @Aiven

Hvis du mener at arbeidstakere generelt, eller hos Twitter spesielt burde ha full ytringsfrihet om arbeidsgiver utad får du forsøke å argumentere for det. Jeg finner ikke konseptet spesielt realistisk.

Spørsmålet er ikke "bør ytringsfrihet ha begrensninger – ja eller nei?" Spørsmålet er "hvilke begrensninger bør ytringsfrihet ha (og ikke ha)?"

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, The Very End said:

Den er ikke så konsis den derre holdningen din / andre om at ytringsfriheten er viktig og uten noen former for hindringer 🤔 

Stråmann, det er ingen i tråden som ønsker at ytringsfriheten ikke skal ha noen hindringer. 
Spørsmålet er om X kan tilby ytringsfrihet uten at du blir bannlyst fra platformen, spørsmålet er ikke om X kan tilby ytringsfrihet uten konsekvenser. 
Ytringsfrihet er ikke frihet fra konsekvenser. 

Slenger du ut drit om arbeidsgiveren din vil du få sparken fra ethvert selskap i USA da det er dårlig for deres omdømme, men du beholder nok kontoen din.
Skriver du masse greier om hvem du vil ha sex med kan du miste kjæresten, men du beholder nok kontoen din. 
Skriver du at du dyrker cannabis i leiligheten din kan du nok bli kastet ut av huseieren, men du beholder nok kontoen din. 
 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Tar man interne diskusjoner i offentligheten må man forvente seg at det får konsekvenser.
Kommer man med påstander eller klager på sjefen eller firmaet er dette uttalelser som potensielt kan skade firmaet, de fleste arbeidsgivere anser dette som illojalt.

Å trykke like på et bilde av en sexy bitch eller en post av Jordan Peterson etter endt arbeidstid er ikke helt det samme som å slenge dritt om sjefen på fritiden.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...