Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (2 timer siden):

Når man misliker transpersoner så mye at man fornekter vitenskap, at medisinske diagnoser eksisterer og forkaster identitet som psykologisk konsept så bør man kanskje se seg selv i speilet først.

Feil! Speilbilder er en illusjon! Finnes ikke!

 

😖🤪 

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DjSlayer skrev (3 timer siden):

Du har tydligvis ikke hørt om fantomsmerter, å behandle fantomsmerter med sterke medisiner skaper bare narkomane, og kurerer ingenting.

Logisk brystelsen er at noe ikke eksisterer fordi noe medisin ikke helbreder det.  
 

Generelt så kan noe medisin redusere smerte selv om vedkommende ikke vet hvis de har fått legemiddelet.  Det er konkret bevis på at det ikke er en fantasi. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Markiii skrev (På 6.8.2023 den 20.33):

.....
Nei, folk på høyresiden er ekstremt ivrige etter å sensurere. Særlig minoriteter ønsker de å sensurere. De ønsker å fjerne muligheten til de svakeste gruppene i samfunnet å komme med sine synspunkter.

Den åpenbare forskjellen her er at høyresiden insisterer på å behandle andre mennesker som søppel. Igjen et eksempel på at minoriteter skal ødelegges, hetses, forfølges og trakasseres. Normal folkeskikk tilsier at man ikke kaller folk noe de ikke ønsker å bli kalt, men høyresiden insisterer på at enkelte grupper må føle seg dårlige og behandles som søppel.

.....


Når du er så generaliserende og bare sier "folk på høyresiden" kan man ikke ta noe av det du sier seriøst.

Så og si alle jeg kjenner som hører til på høyresiden er veldig opptatt av personlig frihet og at folk skal få gjøre som de selv vil, samt å ta vare på svake personer i samfunnet. Flere fremtredende høyrepolitikerne har personer med psykisk funksjonshemming i nær familie. Det er nok ikke tilfeldig at de nettopp føler Høyre har mest å tilby denne gruppen.

Noen av de hyggeligste og mest omsorgsfulle menneskene jeg kjenner hører til ute på høyresiden.

At noen ute på YTRE høyre ønsker dette, og er så individualister at de ikke bryr seg om noen andre, er nok riktig.
Men tilsvarende finner man definitivt mange på YTRE venstre som mener at staten skal ta så mye kontroll at individuelle hensyn har null å si.
 
Ser man på ideologien i grove trekk er jo skillet mellom høyre og venstre at høyresiden ønsker mest mulig personlig frihet, mens venstresiden ønsker mest mulig statlig kontroll.

Så dette utsagnet ditt blir altfor generisk og direkte useriøst.

Endret av KalleKanin
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
57 minutes ago, KalleKanin said:

Ser man på ideologien i grove trekk er jo skillet mellom høyre og venstre at høyresiden ønsker mest mulig personlig frihet, mens venstresiden ønsker mest mulig statlig kontroll.


Så dette utsagnet ditt blir altfor generisk og direkte useriøst.

Utsagnet ditt om skillet mellom høyresiden og venstresiden er i hvert fall direkte useriøst.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Logisk brystelsen er at noe ikke eksisterer fordi noe medisin ikke helbreder det.  
 

Generelt så kan noe medisin redusere smerte selv om vedkommende ikke vet hvis de har fått legemiddelet.  Det er konkret bevis på at det ikke er en fantasi. 

Nei, den logiske bristen er din argumentasjon, det er en årsak til at du er blokkert av meg slik at jeg slipper å se den argumentasjonsmetodikken din. Ufattelig irriterende og ikke konstruktiv for fem flate øre, og jeg har lært nå. Ikke klikke på linken som sier jjkoggan har svart på dette emnet. Fordi dette er ikke en konstruktiv diskusjon, det bare utvikler seg til diverse falske scenarioer konstruert av deg i din illusjon at du har rett. Dessuten settingen du har konstruert gir ingen mening.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (13 minutter siden):

Utsagnet ditt om skillet mellom høyresiden og venstresiden er i hvert fall direkte useriøst.

Fint om du  i så fall kommer med noen argumenter....

Selvsagt grovt forenklet, og det er store skiller på hvor stor stat de ulike partiene ønsker, men i norsk politikk er vel dette den klareste skillelinjen.
Det er bare å se på det som skjer med Avkommersialiseringsutvalet, og at man i Oslo ønsker mest mulig offentlig styring og drift av det meste av kommunale tjenester. Dette er stikk i strid med det høyresiden ønsker. De ønsker at brukerne i mye større grad skal kunne velge selv.
 

Endret av KalleKanin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (15 minutter siden):

Nei, den logiske bristen er din argumentasjon, det er en årsak til at du er blokkert av meg slik at jeg slipper å se den argumentasjonsmetodikken din. Ufattelig irriterende og ikke konstruktiv for fem flate øre, og jeg har lært nå. Ikke klikke på linken som sier jjkoggan har svart på dette emnet. Fordi dette er ikke en konstruktiv diskusjon, det bare utvikler seg til diverse falske scenarioer konstruert av deg i din illusjon at du har rett. Dessuten settingen du har konstruert gir ingen mening.

Vedkommende gis enten  en placebo eller legemiddelet i en klinisk prøve.  Legemiddelet reduserer smerten mens placebo ikke reduserer smerten selv om vedkommende  ikke vet hvis han har fått legemiddelet.  Det beviser at den smerten ikke er en fantasi, men heller er noe fysisk som vitenskap ikke kan måles nøye enda.  Faktumet at vitenskap ikke kan måle en tilstand ikke er bevis på at det er en fantasi.

Endret av jjkoggan
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, DjSlayer said:

Du aner ingenting om mengden medisiner transpersoner må ta resten av livet sitt for ett problem som sitter i hodet deres, ofte er terapi det beste og eneste alternativet. Samt det å flytte den angivelige transpersonen ut av miljøet den vanker i, dette fordi det også er en sosial faktor også. Det er også en homofobisk faktor med den moderne transbevegelsen hvor det er bedre å være en transkvinne enn en homofil mann (det samme gjelder lesbiske kvinner). Så når det gjelder medisineringen så får de heller ikke adekvat informasjon rundt f.eks testosterontilskuddet som kvinner får grusome bivirkninger av.

Så lenge de holder seg langt unna barn, som de ikke greier. Barn som opplever "kjønnsdysfori" kureres helt naturlig når de når pubertiteten (80%).

Ingenting med dette er vitenskaplig, det er dere som ikke forstår vitenskap! Dessuten, nei jeg misliker ikke transpersoner, ikke gi meg atributter jeg ikke har.

Ok, greit; vet DU hvor mange det er snakk om i avsnitt 1?

Mental helse (dets oppsider og nedsiden) er vel ikke utelukkende forbehold denne gruppen? Mye kan løses med terapi, men tror jaggu meg at majoriteten av befolkingen kunne løst mangt et problem med å snakke med profesjonelle. Å forsøke å få det til å høres ut som transseksuelle er en form for utelukkende mental lidelse virker urimelig.

Hva angår sosialt aksepterbart innenfor disse miljøene har jeg ingen forutsetninger for å mene noe om, og mistenker dette også gjelder deg.

Jeg er for øvrig mer redd for at konservative fjøsnisser skal ødelegge flere liv med sine «fasiter» (tenk konvertsjon  av homofile eksempelvis) enn at barn skal få vite at noen kvinner liker kvinner, noen menn liker menn, noen liker alle, mange liker det motsatte og noen identifiserer seg litt midt i mellom av mange årsaker - og det er faktisk helt ok.

 

Endret av The Very End
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
54 minutes ago, KalleKanin said:

Fint om du  i så fall kommer med noen argumenter....

Selvsagt grovt forenklet, og det er store skiller på hvor stor stat de ulike partiene ønsker, men i norsk politikk er vel dette den klareste skillelinjen.
Det er bare å se på det som skjer med Avkommersialiseringsutvalet, og at man i Oslo ønsker mest mulig offentlig styring og drift av det meste av kommunale tjenester. Dette er stikk i strid med det høyresiden ønsker. De ønsker at brukerne i mye større grad skal kunne velge selv.
 

Her flytter du målstengene fra "venstresiden ønsker mest mulig statlig kontroll" til "byrådet i Oslo ønsker ikke kommersielle aktører innen eldreomsorgen". Da er det ikke mye igjen av påstanden din.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (6 timer siden):

nei jeg misliker ikke transpersoner, ikke gi meg atributter jeg ikke har.

De atributtene klarer du helt fint å gi deg selv når du skriver:

DjSlayer skrev (6 timer siden):

Så lenge de holder seg langt unna barn

Bare å søke ordene "jugendverfuhrer" og "jugendverderber" og navnet Magnus Hirschfeld for å se hvorfor denne konnotasjonen vil lyse rødt hver gang man insisterer på å fortsette med dette groomer-narrativet.

KalleKanin skrev (3 timer siden):

Ser man på ideologien i grove trekk er jo skillet mellom høyre og venstre at høyresiden ønsker mest mulig personlig frihet, mens venstresiden ønsker mest mulig statlig kontroll.

med andre ord, opp er ned og ned er opp.

Høyrepolitikk er en spektrum av idealer som ser på visse sosiale hierarkier som naturlig, normalt, uungåelig og ofte foretrekkende. Og den beste måten å opprettholde disse hierarkiene på er jo nettopp statlig kontroll. Høyrepolitikk er minst like mye "når staten gjør ting" som venstrepolitikken. Dessuten; bedrifter og stat er ikke så separerte enheter innenfor politikk som man ønsker å tro.

Skjønt, man har jo sentrumshøyre-politikk som fokuserer på bedrifters tilrettelegging, uten at det går for mye utover andre folks personlige frihet. Men hvor mye "for mye" er, avhenger vel av omstendigheter per person...

Uansett, ønsker man mindre statlig kontroll over befolkning uansett hvem som sitter ved makta, er som sagt løsningen å kjempe for delegering og fordeling av forskjellige maktinstanser. Og ja; hvis noen som hevder å være venstrepolitisk argumenterer for å innrede ansiktsgjenkjennings-teknologi i samfunnet, vil jeg selvfølgelig fordømme det på det sterkeste.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
8 hours ago, DjSlayer said:

Du aner ingenting om mengden medisiner transpersoner må ta resten av livet sitt for ett problem som sitter i hodet deres, ofte er terapi det beste og eneste alternativet.

Svært mange får varige komplikasjoner, infeksjoner, smerter, sterilitet, nedsatt funksjon og dårligere selvfølelse i ettertid. Det sier seg selv at når man gir kjønnshormoner til en kropp som ikke trenger det og erstatter et friskt og funksjonelt kjønnsorgan med et nytt "kjønnsorgan" som er som tatt ut av Frankenstein. 

Likevel er det fullt av misinformerte aktivister som forsvarer (mal)praksisen, som jo er betalt av skattebetalerne. Helt utrolig. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (8 minutter siden):

Det sier seg selv at når man gir kjønnshormoner til en kropp som ikke trenger det og erstatter et friskt og funksjonelt kjønnsorgan med et nytt "kjønnsorgan" som er som tatt ut av Frankenstein.

Så du ville hatt glede av ditt kjønnsorgan uansett om du så ut som en kvinne eller mann der nede? Kudos

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DjSlayer skrev (På 7.8.2023 den 19.45):

Dette betyr at jeg eller noen andre trenger å delta i denne egendefineringen fordi vi definerer anderledes ikke sant? Samt vitenskap er ett objektivt verktøy mens "selvdefinert" er subjektivt.

Men kan dere ikke bare være medmennesker da? Kan dere ikke bare godta at andre er den de er, i stedet for å tilsynelatende bevisst gå inn for å. få dem til å føle seg dårlig?

Og når det gjelder vitenskap så er det nok ikke så enkelt. Ikke bare har ikke alle kvinner XX-kromosomer, men i dyreriket er det også mange eksempler på at kjønn ikke er så enkelt. Havhester, for eksempel.  

DjSlayer skrev (På 8.8.2023 den 11.10):

Du aner ingenting om mengden medisiner transpersoner må ta resten av livet sitt for ett problem som sitter i hodet deres, ofte er terapi det beste og eneste alternativet.

Det er problemet. Terapi hjelper ikke nødvendigvis. Akkurat som det ikke går an å "kurere" homofili. Er man homofil, så er man homofil. I dag vet vi at det er ondskapsfullt og mishandling å prøve å "kurere" homofili. Den samme konklusjonen har man etter hvert nådd med transpersoner også.

Sitat

Ingenting med dette er vitenskaplig, det er dere som ikke forstår vitenskap! Dessuten, nei jeg misliker ikke transpersoner, ikke gi meg atributter jeg ikke har.

Så du vet bedre enn leger og andre fagpersoner?

 

debattklovn skrev (På 7.8.2023 den 22.47):

Nei, det er ikke folkeskikk og har aldri vært folkeskikk å bestemme hva man skal bli kalt. Løgn og bedrag. 

Folk må begynne å leve i virkeligheten. Å dytte dem enda lengre inn i safe spacesene sine påfører dem og samfunnet forøvrig smerte. 

Det er vanlig folkeskikk å ikke kalle noen noe de ikke vil bli kalt.

Hvem sin virkelighet? Skal du definere hvem alle andre er?

Hvordan påføres samfunnet smerte av at noen behandles med respekt og ikke hetses og forfølges?

 

KalleKanin skrev (På 8.8.2023 den 13.48):

 Ser man på ideologien i grove trekk er jo skillet mellom høyre og venstre at høyresiden ønsker mest mulig personlig frihet, mens venstresiden ønsker mest mulig statlig kontroll.

Nei, skillet går på hva man mener er personlig frihet. Er en person som er født uten armer og bein like mye i stand til å ta vare på seg som alle andre? Eller kan det være at vedkommende trenger et støtteapparat for å leve livet sitt til det fulle - og ha den friheten vedkommende ønsker for å nettopp kunne leve et godt liv? Hva er høyresidens svar? Venstresidens svar er at det er samfunnets ansvar å legge til rette for at også denne personen har et godt liv og ikke hemmes unødig. At han ikke skal måtte lide bare fordi han har et dårligere utgangspunkt enn andre. Personen har ikke reell frihet hvis han ikke får hjelp.

Endret av Markiii
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...