Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Så disse gigantiske og mektige selskapene bestemmer seg tilfeldigvis først nå for å pause annonsering på grunn av press fra aktivistgrupper. Den kjøper jeg ikke.

Selskapene er helt avhengig av omdømme, og forutsigbarhet hos sine samarbeidspartnere. Når forretningspartneren deres bytter sjef, og denne nye sjefen setter seg selv i hovedrollen for hva selskapet skal være, oppfører seg merkelig og nedlatende mot andre, og attpåtil starter det hele med å spre forkastelige falske nyheter om en eldre mann utsatt for et brutalt drapsforsøk så ville jeg tatt en vurdering på dette samarbeidet jeg også. Vil man assosieres med dette? Njaaaaaaaa, vi ser litt an - det tipper jeg de tenker i diverse styrerom.

Det må alltid være en konspirasjon bak slike avgjørseler vettdu. 

Synes det er morsomt å se dette forøvrig.. Så lenge du ikke er enig med de som ytrer seg er det vist helt greit å drive med sensur. 

 

Screenshot_20221104-192248_Chrome.jpg

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når Twitter var et brennede kommunisthøl var det mange som ville reklamere der - store selskaper inkludert. Denne venstresiden (brukerne) ønsker mer skatt til de rikeste, statøige helsetjenester etc.

De som det er verdt å reklamere til = Folk fra venstresiden

Musk tar over. Effekten av den samme reklamen er ikke verdt noe lenger, dette er en mann som ønsker færre rettigheter for ansatte, senke skatt for de rikeste og er en motstander av abort.

At man klarer å legge skylden på noen andre her er komisk.

Endret av DrAlban3000
  • Liker 4
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (1 time siden):

Din erfaring med hva nye eiere normalt finner hensiktsmessig til side. Felles for dem alle, deriblant Musk, er at de begynner å foreta endringer når de vurderer tiden som riktig.

Jeg aner ikke hva du vil med din deltakelse. Har du noe å melde? Kan du klargjøre det eller foretrekker du å strø om deg med goddag mann økseskaft?

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vanvittig skuffet over oppførselen til Musk de siste dagene. Leste (via lenker gitt i Ukraina tråden) en del samtaler med Musk, og han oppfører seg som en forbanna idiot. Får saklig spørsmål og kommentarer, for så å svare tilbake på et nivå som selv 12-år gamle meg ville synes var kleint (og vi posta mye kleine ting i min barndom!). Makt korrupterer, noe vi får observert i sanntid i disse dager.

Håper han sier fra seg sin stilling i Tesla og SpaceX, og overlater det til noen voksne eller i det minste kobler av Twitter. Ønsker ikke å se selskaper som genuint drar verden fremover bli dradd ned i søla av en mann som har mistet forstanden.

Endret av The Very End
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, Omnia vincit amor said:

Det må alltid være en konspirasjon bak slike avgjørseler vettdu. 

Synes det er morsomt å se dette forøvrig.. Så lenge du ikke er enig med de som ytrer seg er det vist helt greit å drive med sensur. 

Prakteksempel på konspirasjon det der da. Det er ingen bevis på at hu gale dama der har blitt sensurert av Elon.

Hun sier jo mye rart, som å f.eks vri av seg at man nå må betale $8 i måneden for free speech.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
The Very End skrev (31 minutter siden):

Vanvittig skuffet over oppførselen til Musk de siste dagene. Leste (via lenker gitt i Ukraina tråden) en del samtaler med Musk, og han oppfører seg som en forbanna idiot. 

Om du har følgt med på hvordan han har oppført seg tidligere så ville ikke dette kommet som noen overraskelse. 

Musk har alltid oppført seg om en dust. At han oppfører seg som det etter å ha blitt eier av Twitter er dermed ikke så overraskende.

Han driver å poster så mye konspirasjonsteorier og annet vas. Han klagde forøvrig over at store selskap trekker reklame fra plattformen.. Synes det er ganske morsomt når han nok er en stor del av grunnen til dette. At det stormer rundt han nå hjelper ikke dette.

Lenke til kommentar
The Very End skrev (39 minutter siden):

Håper han sier fra seg sin stilling i Tesla og SpaceX, og overlater det til noen voksne eller i det minste kobler av Twitter. Ønsker ikke å se selskaper som genuint drar verden fremover bli dradd ned i søla av en mann som har mistet forstanden.

Ble han ikke de facto kastet ut av Tesla for en liten stund siden? 

Noe med avsløring av aksjesensitive opplysninger på Twitter, ++., som gjorde at myndighetene og/eller styret krevde han på armlengdes avstand bort fra Tesla?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
qualbeen skrev (3 minutter siden):

Ble han ikke de facto kastet ut av Tesla for en liten stund siden? 

Noe med avsløring av aksjesensitive opplysninger på Twitter, ++., som gjorde at myndighetene og/eller styret krevde han på armlengdes avstand bort fra Tesla?

Stemmer det. De mente vel at han brukte Twitter til å manipulere markedet slik at aksjen gikk opp eller noe i den duren. 

Er vel det mange mente han drev på med Twitter også, at han ønsket å at prisen skulle bli lavere ved å tilby å kjøpe det, men i realiteten prøver å gjøre aksjen mindre verd og på den måten kjøpe det billigere.. Men vi så jo hva som skjedde. 

Han er en slu jævel. 

Hadde ikke forundret meg om han kommer til å gjøre noe som får han satt i fengsel. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg er forøvrig bekymret for at Saudi-Arabia har en del av kaken til Twitter nå. Han tok altså opp lån hos folk som overhode ikke ønsker ytringsfrihet. Jeg er redd Twitter kan utnyttes. Kanskje araberne får tilgang til informasjon om brukerne. 

Twtitter bli saksøkt for oppsigelsene. I California har de lover som gjør det ulovlig å sparke noen før de har fått beskjed om dette 60 dager i forveien. 

https://www.bbc.com/news/business-63521713

Sitat

Twitter employees filed a class action lawsuit on Thursday which argued the company was making big job cuts without giving 60 days' notice, in violation of federal and Californian law.

The lawsuit also asked the San Francisco federal court to order Twitter not to ask sacked employees to sign documents waiving their rights without telling them about the court case.

Shannon Liss-Riordan, the lawyer co-ordinating the case, said: "We filed this federal complaint to ensure that Twitter be held accountable to our laws and to aid Twitter employees by helping them understand their rights."

Twitter was approached for comment

 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
1 hour ago, The Very End said:

Vanvittig skuffet over oppførselen til Musk de siste dagene. Leste (via lenker gitt i Ukraina tråden) en del samtaler med Musk, og han oppfører seg som en forbanna idiot. Får saklig spørsmål og kommentarer, for så å svare tilbake på et nivå som selv 12-år gamle meg ville synes var kleint (og vi posta mye kleine ting i min barndom!). Makt korrupterer, noe vi får observert i sanntid i disse dager.

Håper han sier fra seg sin stilling i Tesla og overlater det til noen voksne eller i det minste kobler av Twitter. Ønsker ikke å se selskaper som genuint drar verden fremover bli dradd ned i søla av en mann som har mistet forstanden.

Det er ikke bare det at han ikke tar hverken seg selv eller noen andre veldig seriøst, da? Slik jeg opplever han, så er han en mann som både er frittenkende og nysgjerrig, men som også har mye humor og en god dose selvironi. Jeg regner dessuten med at folk her inne også er klar over at han er autist, så å forvente at han ikke av og til skal skille seg ut, er vel kanskje litt mye å forvente?

Lenke: https://www.nrk.no/norge/elon-musk-fortalte-at-han-har-aspergers-1.15490788

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (1 time siden):

Jeg er forøvrig bekymret for at Saudi-Arabia har en del av kaken til Twitter nå. Han tok altså opp lån hos folk som overhode ikke ønsker ytringsfrihet. Jeg er redd Twitter kan utnyttes. Kanskje araberne får tilgang til informasjon om brukerne. 

 

 

Da har jeg nyheter for deg, Saudi Arabia var en av de største eierne i Twitter før Musk tok over. 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-04-14/billionaire-prince-alwaleed-rejects-musk-s-twitter-bid?utm_medium=social&cmpid=socialflow-twitter-business&utm_source=twitter&utm_content=business&utm_campaign=socialflow-organic

De har vært på eiersiden i Twitter siden 2015. 

https://www.bbc.com/news/newsbeat-34474798.amp

Så om du har vært bruker før Musk tok over så burde du hatt samme bekymring som du kommer med nå. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Hedonism skrev (4 minutter siden):

Da har jeg nyheter for deg, Saudi Arabia var en av de største eierne i Twitter før Musk tok over. 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-04-14/billionaire-prince-alwaleed-rejects-musk-s-twitter-bid?utm_medium=social&cmpid=socialflow-twitter-business&utm_source=twitter&utm_content=business&utm_campaign=socialflow-organic

De har vært på eiersiden i Twitter siden 2015. 

https://www.bbc.com/news/newsbeat-34474798.amp

Så om du har vært bruker før Musk tok over så burde du hatt samme bekymring som du kommer med nå. 

Følger ikke med på hvem som eier Twitter til enhver tid men bekymringen er der før og etter. 

Lenke til kommentar
Hedonism skrev (15 minutter siden):

Da har jeg nyheter for deg, Saudi Arabia var en av de største eierne i Twitter før Musk tok over. 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-04-14/billionaire-prince-alwaleed-rejects-musk-s-twitter-bid?utm_medium=social&cmpid=socialflow-twitter-business&utm_source=twitter&utm_content=business&utm_campaign=socialflow-organic

De har vært på eiersiden i Twitter siden 2015. 

https://www.bbc.com/news/newsbeat-34474798.amp

Så om du har vært bruker før Musk tok over så burde du hatt samme bekymring som du kommer med nå. 

Det er godt kjent. Grunnen til at dette ses på som vesentlig mer problematisk nå er 1) saken om saudieren som nylig ble fengslet 2) at Twitter tas av børs, og at denne dealen nå er så vanvittig dårlig for Kingdom Holdings at det er helt tydelig at motivasjonen til ikke å selge seg ut ses på som rent politisk, og 3) at Twitter nå er mer utsatt, med én direktør og massive oppsigelser som kan føre til dårligere sikkerhet.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (20 minutter siden):

Det er godt kjent. Grunnen til at dette ses på som vesentlig mer problematisk nå er 1) saken om saudieren som nylig ble fengslet 2) at Twitter tas av børs, og at denne dealen nå er så vanvittig dårlig for Kingdom Holdings at det er helt tydelig at motivasjonen til ikke å selge seg ut ses på som rent politisk, og 3) at Twitter nå er mer utsatt, med én direktør og massive oppsigelser som kan føre til dårligere sikkerhet.

Ja, og jeg bare påpekte det når det ble fremstilt som om det var en nyhet at Saudi Arabia er på eiersiden i Twitter. Det er gammelt nytt. 

Og for å ikke glemme det som har skjedd tidligere med Saudi Arabia og Twitter:

https://amp.theguardian.com/us-news/2022/aug/09/twitter-saudi-arabia-dissident-spying

Det burde vært kontroversielt i perioden 2015-2022 og ikke bare dras frem som noe mer kontroversielt nå som Musk kjøpte Twitter. Som om det er blitt verre. Det var problematisk før og nå, men jeg kan ikke huske å ha lest noe særlig her på forumet om at det var problematisk med Saudi Arabia sitt eierskap før Musk tok over. 

 

Endret av Hedonism
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Hedonism skrev (1 time siden):

Ja, og jeg bare påpekte det når det ble fremstilt som om det var en nyhet at Saudi Arabia er på eiersiden i Twitter. Det er gammelt nytt. 

Og for å ikke glemme det som har skjedd tidligere med Saudi Arabia og Twitter:

https://amp.theguardian.com/us-news/2022/aug/09/twitter-saudi-arabia-dissident-spying

Det burde vært kontroversielt i perioden 2015-2022 og ikke bare dras frem som noe mer kontroversielt nå som Musk kjøpte Twitter. Som om det er blitt verre. Det var problematisk før og nå, men jeg kan ikke huske å ha lest noe særlig her på forumet om at det var problematisk med Saudi Arabia sitt eierskap før Musk tok over. 

 

Jeg er helt enig i at det burde være kontroversielt før og etter. 

Jeg er svært skeptisk til ikke bare Saudi-Arabia men også alle andre land med tvilsomt rykte som Qatar, Kina og så videre. 

Disse landene bruker bevist rollen de har i slike selskaper på denne måten og så lan det være at det rett og slett er god gammeldags spionasje som ikke har den koblingen vi tenker. At Saudi-Arabia i det hele tatt er en del av Musks lån er dog et problem som Snikpellik skriver. Han er ansvarlig for lånet som privatperson. Det blir litt anderledes når de eier andeler men de får nok bedre tilgang på begge måtene. 

Skulle helst sett at slike land ikke fikk lov å drive trading med vestlige land på denne måten men da ville i utgangspunktet ikke de ville hatt noe med vesten heller og man er kanskje bindet opp til disse landene. 

Jeg synes det er paradoksalt og dobbeltmoralsk å snakke om ytringsfrihet og frihet generelt mens man samarbeider med slike land. Det er ikke nok å bare si man mener det ene og det andre om menneskerettigheter det endrer ingen verdens ting. Isolasjon kan ha en slik effekt men vi ser hvordan Iran klarer seg som på sett og vis er isolert.

Fint at du nevnte dette uansett. Godt å ha fakta på bordet. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...