Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Alle som har brukt Twitter i dag vil jeg anta. Får den jeg og. Ser ut til å være store problemer.

I bakteppet er at Twitter har nektet å betale og fornye leie av infrastruktur hos Google og har jobbet hardt med å flytte tjenester vekk fra Google før kontrakten gikk ut 30. juni. Kan være hastverk er lastverk i dette tilfellet.

image.thumb.png.6031e896421106b5bbd1b18e6f585658.png

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Feynman skrev (5 timer siden):

Noen som har opplevd denne:

image.png.614248ab8eeea244be8f3fa67f428f0f.png
?

 

Snikpellik skrev (3 timer siden):

Alle som har brukt Twitter i dag vil jeg anta. Får den jeg og. Ser ut til å være store problemer.

Fungerer fint for meg akkurat nå, om ikke annet. Men jeg er innom Twitter såpass sjeldent, at nedetid på 36 timer glatt hadde gått upåmerket hen ...

Forresten møtes jeg av følgene tweets:

IMG_2537.thumb.png.4abda70c829d4670ea21938f5b45126e.png

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rjuj skrev (55 minutter siden):

Jeg forstår jo intensjonen bak begrensninga, men hvem trodde at 600 tweets om dagen var en god idé? 


Trolig ingen, det er begrensninger de har satt fordi de må.

Musk hevder på sedvanlig vis at det er andre som er skyld i dette, og scraping gjør at de nå må begrense alle andres bruk av Twitter, sannheten er vel at servere og tjenester er nede, fordi de frenetisk forsøker å flytte ting andre steder, i stedet for å betale regningene sine.

Uten kompetente ansatte, så tar ting nødvendigvis litt lengre tid .... the end is near .. T̷h̷e̶ ̴e̶n̸d̴ ̷i̵s̶ ̸n̷e̸a̸r .. s̷͇̀e̶̘͗r̴͐ͅv̷̺̕ë̴̖́r̵̹̀s̴̻͂ ̶̡͗s̶̯̈́ẗ̸̰́a̴͙͌l̴͉̓l̵̜̈i̸̢̕n̶͔̈g̷̛̹ ... G̴̲̹̓ö̷͖̝́o̸͚̙̎̀g̴̞̃̚l̷̥̺̈e̸̢̖͛ ̸̪̱̑͂c̶̥͕͒̀l̸̟͆̋ö̵̼̖́́š̶̨͝i̴̬̕n̷̥͎͝g̵̥̖̀̋ ... M̶͇̺̊̈Ǘ̶̩S̴͑͜K̶̗̗̇ ̷͕̝͂̃C̴̪͎̏R̸̬̀̚Y̸͍͋́I̶̧̪͐̒N̷̜̈́Ĝ̶̣̓ ... T̵͈̐̏H̴͉͖̓E̶͙̔ ̵̦̥̾͠E̷̠̗̔͌N̶̜͕̐̈́D̷̹̓͊ ̵̦̽Ȉ̴͖͠S̷̗̺͌̕ ̷̙̚N̴͉͒̏Ĕ̵̥A̶͚̿R̶̩̈́͊ͅ

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Det gir mening ja.

Jeg har fremdeles meldingen og får ikke lastet tweets eller kommentarer.

En annen ting som ikke laster er reklame… kanskje ikke så lurt med tanke på å få inn helt avgjørende inntekt.

Har Musk nettopp drept Twitter?

EDIT: Det funker i blant for meg nå. Noe vil laste. Fant denne tråden som forklarer litt:

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q
0laf skrev (1 time siden):

Trolig ingen, det er begrensninger de har satt fordi de må

Jepp, jeg er helt enig men av andre årsaker.

Så av relaterte grunner ønsker jeg å omdøpe patchen/oppdateringen/begrensningen for Twitter til "gå ut og ta på gress" patchen. En ypperlig oppdatering som vil gjøre det enklere for brukere å slutte å bruke Twitter.

Lenke til kommentar
1 hour ago, 0laf said:

sannheten er vel at servere og tjenester er nede, fordi de frenetisk forsøker å flytte ting andre steder, i stedet for å betale regningene sine

Tja kan det stemme da?

Både Bloomberg og WSJ meldte i forrige uke at Twitter har betalt Alphabet og at de ikke bare er tilbake som normalt, men at de også diskuterer å ytterligere utvide samarbeidet.

The social media company largely uses Google Cloud for data analysis and machine learning.
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

600 innlegg om dagen, der sikkert over halvparten ryker med på den idiotiske "For deg" som appen alltid starter på, og som bare inneholder møl. 

Ser at andre mener det tar et kvarters tid å scrolle forbi 600 tweets. Trenger ikke nødvendigvis lese dem engang, bare du har sett dem så trekkes det fra kvota. 

Og dette på en plattform som lever av annonser. :wee:

Flotte greier. 

Endret av :utakt
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den siste tiden har jeg Twitter sendt meg flere notifications på "falske" kontoer. Jeg bruker ikke Twitter mye, men er inne og leser Fabrizio og Ornstein. Eksempelvis denne:

Jeg følger kun den originale kontoen, så brukeren over meg er totalt irrelevant, og kun misvisende. Hva er det som skjer? Har aldri opplevd dette tidligere. Noen av kontoene har også blue badge.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Yakamaru skrev (På 23.6.2023 den 9.27):

Hahahahahahaha. Bra.

De på det "tolerante" ytre venstre får smake litt av sin egen medisin. Cis er  et ubrukelig ord da du beskriver en vanlig, normal person. Er ikke på samme linje som le N word, men det blir brukt meget ofte av radikale på venstre til a denigrere vanlige folk. 

Det er jo ikke et ubrukelig ord når det nettopp beskriver noe. Akkurat som "heterofili" ikke er et ubrukelig ord bare fordi de fleste er heterofile.

Det er ingen som får smake sin egen medising her. "Cis" er ikke noe som kan sammenlignes med N-ordet eller annet i det hele tatt. Det er bare Musk som prøver å rettferdiggjøre de forkastelige holdningene sine.  

 

 

Snikpellik skrev (På 25.6.2023 den 20.56):

Ser ut til at han har begynt å pushe klassisk klimafornekter-greier på Twitter nå. Denne er sprø:

FzeoVvbXsAAZesu?format=png&name=small

Jeg vet ikke om Elon Musk faktisk er så ute og kjøre at han på ekte mener det han tweeter her. Klimaforskere ler. Men likefullt er det noe han aktivt velger å tweete. Kanskje er det bare for å lage debatt og oppstandelse.

Jeg ser ikke så veldig mye galt med det han skriver. Mulig han mener utslipp av fossilt brennstoff er mye viktigere enn forskerne mener det er, og det siste avsnittet kan muligens tolkes til at han mener endringene ikke har begynt enda (noe de har). Men han benekter jo ikke at menneskelige utslipp (av fossilt brennstoff) påvirker klimaet.  

 

 

Espen Hugaas Andersen skrev (På 28.6.2023 den 7.14):

Noe mindre overbevisende fake har jeg knapt sett. Om det var noe kontakt mellom Epstein og Musk så ville det finnes bevis.

Er Musk kjent for å bruke smileys som ":)"? Finnes det mange eksempler på at han har brukt det?

Hvis det er uvanlig at han bruker slike, så skaper det jo enda mer tvil om ektheten her.  

 

 

uname -i skrev (På 28.6.2023 den 11.20):

Ikke noe som tyder på at det skjermbildet er fake. Hvis man først skulle lage en forfalskning, hvorfor da med en mail om "kung fu-trening", av alle ting.

Godt poeng. Har han noen gang snakket om å ha trent kung fu?

Sitat

Så har vi denne klassikeren.

Har folk blitt permanent utestengt for å ha lagt ut dette bildet?

Endret av Markiii
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (5 minutter siden):

Jeg ser ikke så veldig mye galt med det han skriver. Mulig han mener utslipp av fossilt brennstoff er mye viktigere enn forskerne mener det er, og det siste avsnittet kan muligens tolkes til at han mener endringene ikke har begynt enda (noe de har). Men han benekter jo ikke at menneskelige utslipp (av fossilt brennstoff) påvirker klimaet.

Han sier i første avsnitt at det som skjer på jordens overflate, som landbruk, ikke har noe betydningsfull påvirkning på klima. Dette er en klassisk klimafornekter-greie som er hevdet i de miljøene i årevis, men som er feil. Uten at jeg tror Musk er noen klimafornekter i det hele tatt, snarere motsatt. Drøssevis av klimaforskere har twitra til Musk at hans påstand er totalt feil. 

Her er en faktasjekk:

Elon Musk erroneously downplays farming's climate impact
https://factcheck.afp.com/doc.afp.com.33LP6PR

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...