Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

DJViking skrev (På 21.2.2025 den 10.00):

I mellomtiden bruker jeg lite tid på X, og er heller på Bluesky.

Ja wokesky er i farta for tiden! :) Se bare på den kraftige nedgangen siste tiden! 

Wops, jeg mener, "twitter holder på å dø". Stemmer, sånn var agendaen. :)

PUG8d2n.png

3QmbHhz.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gammel Gubbe skrev (21 timer siden):

Jeg leser i avisa at rettskaffne mennesker nå maler hakekors og vandaliserer Teslaer.

Historien gjentar seg selv.

Propaganda påvirker bare de andre.

Vandalisme er ikke greit. 

Jeg tolererer ikke at folk risser opp lakken på hverandres biler. 🤯 Sånn skal vi ikke ha det! 

Uansett hva Elon Musk måtte finne på, så rettferdiggjør ikke det at jeg kan vandalisere naboens bil!

Selv har jeg ikke Tesla, men har en japansk Leaf og - av alle ting - en bil fra Hitler-vennlige Volkswagen. Riktignok kjøpte jeg ikke sistnevnte bil i 40-åra. Nei. Den ble anskaffet for to år siden. Og jeg håper VW-konsernet har lagt fra seg eventuelle brune ideologier. Bilen ble hvertfall ikke vurdert opp mot ledelsens politiske standpunkt. 

Må jeg personlig stå til ansvar for hva Nissan og VW måtte mene? 

Skal naboen (som tross alt har en Tesla) måtte selge den bilen, grunnet Teslaskam? Hvem skal han i så fall selge den til? Hvis ingen skal kjøpe Tesla'er pga politikken til Musk, så er det klin umulig å få solgt noe brukt. 

Ergo: det plager meg virkelig ikke at folk vurderer andre merker enn Tesla når de skal gå til anskaffelse av en bil (brukt/ny), men la nå de som allerede eier en bil, få ha den i fred. Kjøpt er kjøpt. Og det å eie Tesla er ikke det samme som å støtte Musk. 

(Hadde Tesla vært et europeisk konsern, hadde de nok sparket Musk for lengst. Men de er et amerikansk selskap, og p.t. har sjefen kontroll på fuckings presidenten! Det er sykt unikt. Tesla Inc vil nok holde litt på Musk fremover, og se om dette kan utnyttes til selskapets fordel?)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er imo vanskelig å ikke se hva Musk hadde som mål ved å kjøpe Twitter; Å manipulere verden til sin fordel.

Mye (alt) vil ha mer satt i system. Kjøpte opp eneste virkelig nøytrale og nyttige felles møteplass med regler som modererte de mest ekstreme meningene fra å "Trolle" møteplassen slik at den blir umulig å bruke for de som vil føre løsningorienterte debatter.

I dag er X en kloakk av meninger. Rent vann har ingen kjangs.

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Johnny™ skrev (20 minutter siden):

og hvor mange Twitterbrukere er bots?

Rundt 64% av brukerne på X kan være bots ifølge to studier som X sitt eget AI-verktøy Grok refererer til:

https://x.com/i/grok/share/UGhh6b0Ixv78RLr1QawJdDuSh

I noen kontekster, spesielt politiske diskusjoner, kan 75-90% av trafikken og innholdet være fra bots.

Synes dette har vært veldig merkbart i det siste. Feeden koker nå over av pro-russiske/anti-ukrainske norske "brukere", hvor mange fremstår som bots eller falske. Etter Trumps svik av Ukraina har det tatt helt av.

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Snikpellik said:

Rundt 64% av brukerne på X kan være bots ifølge to studier som X sitt eget AI-verktøy Grok refererer til:

https://x.com/i/grok/share/UGhh6b0Ixv78RLr1QawJdDuSh

I noen kontekster, spesielt politiske diskusjoner, kan 75-90% av trafikken og innholdet være fra bots.

Synes dette har vært veldig merkbart i det siste. Feeden koker nå over av pro-russiske/anti-ukrainske norske "brukere", hvor mange fremstår som bots eller falske. Etter Trumps svik av Ukraina har det tatt helt av.

Som sagt; kloakk.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...