Populært innlegg nebrewfoz Skrevet 25. november Populært innlegg Del Skrevet 25. november Hvis pub'en jeg går på blir tilholdssted for nazister, så forbeholder jeg meg retten til å finne meg en annen pub. Det krenker ingens ytringsfrihet dersom jeg foretrekker å ikke høre på dem. 9 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 25. november Del Skrevet 25. november 4 hours ago, nebrewfoz said: Hvis pub'en jeg går på blir tilholdssted for nazister, så forbeholder jeg meg retten til å finne meg en annen pub. Det krenker ingens ytringsfrihet dersom jeg foretrekker å ikke høre på dem. Riktig. Men ikke forvent at alle du forteller det til på gata på vei til din nye pub har noe interesse av hvorfor du dro, eller hvor du skal. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg frohmage Skrevet 25. november Populært innlegg Del Skrevet 25. november Tåkefyrste skrev (7 minutter siden): Men ikke forvent at alle du forteller det til på gata på vei til din nye pub har noe interesse av hvorfor du dro, eller hvor du skal. "Det er skikkelig dumt av deg å bytte til den andre puben hvor alle er teite. Ingen bryr seg forresten uansett, og i hvertfall ikke jeg!" 9 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 26. november Populært innlegg Del Skrevet 26. november (endret) De siste par ukene har X bemerkelsesverdig raskt blitt enda mye verre. Pro-russerne, AI-bots, konspirasjonsteoretikere og rasshøl er nå omtrent absolutt overalt på plattformen på norsk. Går man inn på en post om for eksempel Ukraina florerer det med pro-russere. Mange av de som var aktive og synlige før har også blitt mye mer ekstreme den siste tiden. For eksempel svarene under denne posten: – Eller svarene under denne, en tråd om hvordan man kan donere penger til Ukraina og folk i nød: Spoiler ... og det er bare toppen av isfjellet. Ikke rart vanlige folk stikker fra plattformen, spesielt ikke når eieren av den selv sprer denne møkka i stor skala. Endret 26. november av Snikpellik 9 5 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. november Del Skrevet 26. november Signal/støy-forholdet på X har blitt veldig dårlig. (I hvert fall for de "signalene" jeg er interessert i.) 3 2 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november Elon Musk mener det er X som eier brukerkontoene, og ikke brukerne selv https://inyheter.no/27/11/2024/musk-hevder-overlegen-eierskap-over-infowars-x-kontoer/ 1 2 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november (endret) Elon er chill som vanlig og x'er om offentlige ansatte han planlegger å sparke, med fullt navn. Offentlige ansatte som deretter fikk så mye trakassering at minst en av dem har slettet alle hennes sosiale medier kontoer. Gleden av å ha verdens rikeste oligark bli en del av styret til verdens største supermakt. Elon Musk publicized the names of government employees he wants to cut. Endret 27. november av shockorshot 5 3 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november (endret) 1 hour ago, shockorshot said: Elon er chill som vanlig og x'er om offentlige ansatte han planlegger å sparke, med fullt navn. Offentlige ansatte som deretter fikk så mye trakassering at minst en av dem har slettet alle hennes sosiale medier kontoer. Gleden av å ha verdens rikeste oligark bli en del av styret til verdens største supermakt. Elon Musk publicized the names of government employees he wants to cut. Elon musk virker genuint å være en neandertaler når det kommer til å forstå helt elementære ting. Alternativt så bryr han seg ikke, noe som er like ille mtp. ansvaret han har fått. Sorry at det blir krasse kommentarar. Kan tilgi at fyren er for dum til å forstå elementære ting som angår han selv, men når det får konsekvenser for andre er det ingen formildende omstendigheter. Endret 27. november av The Very End 7 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november The Very End skrev (34 minutter siden): For en forbanna idiot. Elon musk virker genuint å være en neandertaler når det kommer til å forstå helt elementære ting. Det stemmer jo godt med asperger-diagnosen han har, uten at det gjør han mindre håpløs. 2 2 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november 36 minutes ago, The Very End said: For en forbanna idiot. Elon musk virker genuint å være en neandertaler når det kommer til å forstå helt elementære ting. Alternativt så bryr han seg ikke, noe som er like ille mtp. ansvaret han har fått. Just now, frohmage said: Det stemmer jo godt med asperger-diagnosen han har, uten at det gjør han mindre håpløs. Og det sier sitt om alle som er fan av han, og som forsvarer han. De er like mentalt tilbakestående. 5 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november (endret) 6 minutes ago, frohmage said: Det stemmer jo godt med asperger-diagnosen han har, uten at det gjør han mindre håpløs. Jeg har møtt og arbeidet med flere med aspergers før, og selv om de hadde sine quirks var de alle gode og dyktige mennesker. Elon Musk er bare en kynisk dritt, og jo kjappere folk innser at han er det - jo bedre. Synes nok diagnosen brukes ofte for å unnskylde hans handlinger (sier ikke at du gjør det her altså). Pluss at han burde straffeforfølges for hans handlinger som medfører store konsekvenser for enkeltindivider. Endret 27. november av The Very End 3 Lenke til kommentar
Yosemite Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november (endret) Registrerer at enkelte norske Musk-tilhengere befinner seg rundt sentrum, ev. til venstre på høyre-venstre-dimensjonen i norsk politikk. Der kan du snakke om kognitiv dissonans av dimensjoner. Endret 27. november av Yosemite Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november (endret) 1 hour ago, frohmage said: Det stemmer jo godt med asperger-diagnosen han har, uten at det gjør han mindre håpløs. Som en person med ass-burgers, dette er en musk greie ikke en asperger greie. Det er egentlig nesten fornærmende at det det blir brukt av noen som unnskyldning for hans destruktive atferd. Endret 27. november av shockorshot 1 1 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november Yosemite skrev (1 time siden): Registrerer at det er enkelte norske Musk-tilhengere befinner seg i sentrum, ev. til venstre på høyre-venstre-dimensjonen i norsk politikk. Der kan du snakke om kognitiv dissonans av dimensjoner. Jeg regner de fleste Musk-tilhengere er mer opptatt av hva Musk har gjort for elbiler og romfart enn hva han har gjort for politikk. Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november frohmage skrev (På 25.11.2024 den 11:07 PM): "Det er skikkelig dumt av deg å bytte til den andre puben hvor alle er teite. Ingen bryr seg forresten uansett, og i hvertfall ikke jeg!" 🤣 2 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november (endret) 2 hours ago, shockorshot said: Som en person med ass-burgers, dette er en musk greie ikke en asperger greie. Det er egentlig nesten fornærmende at det det blir brukt av noen som unnskyldning for hans destruktive atferd. Akkurat her tok du bladet av munnen (er det det uttrykket heter?) på noe jeg har tenkt mye på. Blir ikke folk med denne (sier man tilstand eller blir det sykeliggjøring?) provosert at alt Musk gjør av mange konkluderes til at «ah ja men fyren har bare aspergers, det er en greie»? For det første legitimerer man all elendigheten hans, og på samme tid sykeliggjøres folk med aspergers som mennesker som er «heeeeeelt ute å kjøre». Sorry off topic, men akkurat denne delen synes jeg er viktig at diskuteres mer av respekt for mennesker. Endret 27. november av The Very End 2 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 27. november Del Skrevet 27. november PosteMonopolet skrev (1 time siden): Jeg regner de fleste Musk-tilhengere er mer opptatt av hva Musk har gjort for elbiler og romfart enn hva han har gjort for politikk. Man kan erkjenne at han har gjort gode ting der, men det endrer ikke at han rett og slett har blitt en ond og jævlig person nå. 3 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember The Economist viste med en slående grafikk hvor manisk Elon Musk har blitt der han twitrer enorme mengder til alle døgnets tider. Han er ikke mye på jobb for tiden, Tesla-sjefen som mener han fortjener 1000 milliarder kroner i bonus. 4 2 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember Snikpellik skrev (På 26.11.2024 den 9:47 AM): De siste par ukene har X bemerkelsesverdig raskt blitt enda mye verre. Pro-russerne, AI-bots, konspirasjonsteoretikere og rasshøl er nå omtrent absolutt overalt på plattformen på norsk. Går man inn på en post om for eksempel Ukraina florerer det med pro-russere. Mange av de som var aktive og synlige før har også blitt mye mer ekstreme den siste tiden. For eksempel svarene under denne posten: – Eller svarene under denne, en tråd om hvordan man kan donere penger til Ukraina og folk i nød: Vis skjult innhold ... og det er bare toppen av isfjellet. Ikke rart vanlige folk stikker fra plattformen, spesielt ikke når eieren av den selv sprer denne møkka i stor skala. Er dette botter, troll, eller falske profiler? Kanskje Russland betaler endel folk til å skrive slikt, eller de har opprettet falske profiler. Finnes sikkert folk i Norge som har slike "meninger", men kan ikke tenke meg det er mange. Kjøpte ikke Musk Twitter fordi han ville fjerne alle de falske bottene der? 1 1 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember DJViking skrev (5 minutter siden): ...men kan ikke tenke meg det er mange. Nok til å gjøre betydelig skade. Var nok noen i USA som tenkte at antiwoke kulturkrigere og mannosfæretilhengere ikke var særlig mange heller... 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå