Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Tåkefyrste skrev (10 timer siden):

Butthurt for hva? X blir jo bedre for hver dag som går 😂

Mange på Twitter er så butthurt at de appellerer til Elon Musk om å kjøpe Bluesky.  Det er sånn de funker. Løpe etter folk med ropert og skrike ut deres infantile takes.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
18 minutes ago, uname -i said:

Mange på Twitter er så butthurt at de appellerer til Elon Musk om å kjøpe Bluesky.  Det er sånn de funker. Løpe etter folk med ropert og skrike ut deres infantile takes.

De som forsvinner fra twitter får jo også hundrevis av sinte meldinger når de annonserer at de slutter å poste på twitter, så de som er igjen bryr seg tydeligvis veldig mye. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (På 16.11.2024 den 10:22 PM):

Så komisk at alle må annonsere at de forlater en platform.

Slutt å syt og bare dra, ingen bryr seg.

Screenshot 2024-11-16 222218.png

De gjør det jo for at det ikke skal bli masse rykter. Hvis de plutselig bare kutter ut å legge ut noe og ikke sier noe om det så aner ikke folk hva som foregår.

Hvorfor så triggered bare fordi noen sier ifra om hva som foregår?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (21 timer siden):

Bluesky får nå 10.000 nye brukere hvert 15. minutt. De eneste som blir igjen på Twitter er Musk og hans fascist-tilhengere. Og det er så vanvittig deilig å ha en fred som er kjemisk rensket for MAGA og rasisme og edge lords. 

MAGA driver visst og følger etter folk til Bluesky. Tydeligvis er det eneste de har igjen i livet å plage andre. Når folk stikker og ikke gidder mer av trollingen og ekstremismen deres, så følger de jaggu etter.

LOL.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Re: bluesky, jeg opprettet en profil og klikket litt rundt. Samtalen er mer sivilisert enn den har vært på X de siste månedene, men jeg syns det blir for dumt når folk opererer med ting som "blokklister". Jeg så flere tilfeller der det ble spredt informasjon om at den og den hadde registrert seg, og da var det bare å blokkere med en gang, håhå. 

Eivind Trædal (politiker i Oslo og hyperaktiv på Twitter, MDG for de som ikke kjenner til han) var ute i media og sa noe om at han syns det var synd hvis man får to "bobler", høyresiden på X og venstresiden på Bluesky. Jeg må si meg enig, og tenker det er kjipt om nettdebatten blir så polarisert at vi ikke kan snakke sammen. 

Endret av :utakt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
:utakt skrev (1 time siden):

synd hvis man får to "bobler", høyresiden på X og venstresiden på Bluesky. Jeg må si meg enig, og tenker det er kjipt om nettdebatten blir så polarisert at vi ikke kan snakke sammen. 

Jeg "tilhører" høyresiden, men de på X der er for ekstreme for meg.
Samt jeg er ikke noen fan "lenger" av Elon Musk. Synes han har ødelagt mye av det gode med Twitter.

Endret av DJViking
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, :utakt said:

Eivind Trædal (politiker i Oslo, MDG for de som ikke kjenner til han) var ute i media og sa noe om at han syns det var synd hvis man får to "bobler", høyresiden på X og venstresiden på Bluesky. Jeg må si meg enig, og tenker det er kjipt om nettdebatten blir så polarisert at vi ikke kan snakke sammen. 

Nei, det er jo det som er så bra, ifølge Bluesky brukere. 🙃

An even more fundamental problem is that nobody on Bluesky seems to actually mind that they are in an echo chamber. When I told a friend, who happens to be an enthusiastic Bluesky user, what I was writing about this week, she replied “oh yes, but it is an echo chamber, that’s what people like about it, it’s lovely”.

De er hvertall godt i gang med rapportere andre brukere der.
image.png.5b809fb9c1100e38a617fc498e08dba6.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (16 minutter siden):

Nei, det er jo det som er så bra, ifølge Bluesky brukere. 🙃

Nå får du servert en politiker på venstresiden i norsk politikk som er uening med det du sier, og du svarer med en link til et leserinnlegg som det koster penger å lese.

jallajall skrev (15 minutter siden):

Bien er også på Bluesky.

Hva sto i det opprinnelige innlegget deres? Det bør jo være rom for satire.

• Liker 3
Lenke til kommentar
frohmage skrev (11 minutter siden):

Nå får du servert en politiker på venstresiden i norsk politikk som er uening med det du sier, og du svarer med en link til et leserinnlegg som det koster penger å lese.

Hva sto i det opprinnelige innlegget deres? Det bør jo være rom for satire.

Det innlegget fra bien var et bilde av den amerikanske helseministeren (? vet ikke om hen har akkurat den tittelen), kåret til "årets mann". 

Vedkommende identifiserer seg som kvinne, og Bluesky er tydeligvis veldig strikt på dette med trans og hele den diskusjonen der. 

Screenshot_20241120_211600_Samsung Internet.jpg

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
37 minutes ago, frohmage said:

My bad, prøv denne.

22 minutes ago, :utakt said:

Det innlegget fra bien var et bilde av den amerikanske helseministeren (? vet ikke om hen har akkurat den tittelen), kåret til "årets mann". 

Samme post som de ble utestengt fra Twitter for.

23 minutes ago, :utakt said:

Vedkommende identifiserer seg som kvinne, og Bluesky er tydeligvis veldig strikt på dette med trans og hele den diskusjonen der. 

Men de er litt inkonsekvente på om de skjuler innlegg om kjønn eller om de bare legger på en liten warning label.

image.png.0ec82fda3bf6b9497ffa12c115247594.png  image.png.c974d8d85cf49c0b0dacf77e29ea1091.png

image.png.b19d6d90d7b7f1f712d5df1d81469da1.png

Trump 2020! McCormick 2024!
image.png.36d79fae28c84f5da93a9ebd2399b0f6.png  image.png.52945ca5940cb36eba452d3e9bf907fc.png

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...