uname -i Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober I april så var det samme tallet 150 millioner så nesten en dobling på et halvt år. Helt ekstremt. Elon Musk er vanskelig å slå. Jeg tror ikke noen hadde klart å kjøre Twitter mer i grøfta om de hadde prøvd. 3 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 31. oktober Del Skrevet 31. oktober uname -i skrev (7 timer siden): I april så var det samme tallet 150 millioner så nesten en dobling på et halvt år. Helt ekstremt. Elon Musk er vanskelig å slå. Jeg tror ikke noen hadde klart å kjøre Twitter mer i grøfta om de hadde prøvd. Threads har dessverre ansatt en Trump-tulling (i det minste en som jobbet med Project 2025), og det virker som modereringen der går i feil retning. Mange kontoer som ikke er høyrevridde opplever å bli utestengt uten grunn. Ser at kontoer som støtter Ukraina er veldig utsatt. Zuckerberg har også hatt private samtaler med Trump, og har uttalt at han "blir mer og mer 'Libertarian'". Men jeg skjønner at mange ønsker et alternativ til Elon Musks Twitter, og da har man ikke så mange andre reelle muligheter. Threads er kanskje det mindre ondet nå, men det virker like fullt som det går i feil retning der. 1 1 Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Musk var ulovlig innvandrer, hadde ikke lov til å arbeide eller starte firma da han startet sitt første: 5 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Markiii skrev (15 timer siden): Men jeg skjønner at mange ønsker et alternativ til Elon Musks Twitter, og da har man ikke så mange andre reelle muligheter. Threads er kanskje det mindre ondet nå, men det virker like fullt som det går i feil retning der. Jeg ser ikke noen sånn utvikling med Threads og vil påstå at hvis man ikke ser forskjellen på den vælva utedassen X/Twitter og Threads så har man neppe prøvd begge. 5 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 1. november Del Skrevet 1. november Uavhengig av hvem som jobber hvor så får jeg i Threads feeden min pushet ting som er relatert til det jeg følger, på Twitter ble feeden min bombadert med ytre høyre oppgulp og amerikansk politikk konstant, selv om jeg ikke har fulgt noe relatert til disse emnene. Oppdager jeg lignende fenomen med Threads forlater jeg den platformen og. 7 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november (endret) uname -i skrev (På 1.11.2024 den 9:11 AM): Jeg ser ikke noen sånn utvikling med Threads og vil påstå at hvis man ikke ser forskjellen på den vælva utedassen X/Twitter og Threads så har man neppe prøvd begge. Hva med å lese det jeg skriver før du svarer? Klarer du ikke å skrive et eneste innlegg uten å ty til personangrep? Endret 2. november av Markiii 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Markiii skrev (1 time siden): Hva med å lese det jeg skriver før du svarer? Klarer du ikke å skrive et eneste innlegg uten å ty til personangrep? Hva slags personangrep? 8 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 2. november Del Skrevet 2. november Evil-Duck skrev (17 timer siden): Uavhengig av hvem som jobber hvor så får jeg i Threads feeden min pushet ting som er relatert til det jeg følger, på Twitter ble feeden min bombadert med ytre høyre oppgulp og amerikansk politikk konstant, selv om jeg ikke har fulgt noe relatert til disse emnene. Oppdager jeg lignende fenomen med Threads forlater jeg den platformen og. Jeg har faktisk merket litt det samme de siste par ukene. I sommer var feeden skikkelig god, men nå er det så mye politisk oppgulp at jeg tar en liten pause til valget er over. Er det ikke nå i november? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november (endret) Statistisk sentralbyrå har lagt ut sin siste melding på X, og det er fullstendig meltdown i kommentarfeltet. Woke, sensur, ytringsfrihet, venstresiden... Virkeligheten er jo mye kjedeligere. Sitat SSB skriver at X ikke har vært en prioritert kanal for dem de siste årene, og at de heller ikke har oppnådd nevneverdig effekt i spredningen av deres innhold gjennom X. I tillegg legger de vekt på bekymring for kanalens ivaretagelse av personvernet. De har derfor valgt å samle ressursene sine på andre kanaler. Om man ser gjennom innleggene fra SSB ser man raskt at det stemmer, det er tilnærmet null diskusjon og spredning av det de har skrevet på plattformen. Så hvorfor bruke tid på det? Det er åpenbart ingen X-brukere som bryr seg, ikke før det ble borte. https://www.aftenposten.no/norge/i/jQwwzL/kritikken-haglet-da-ssb-ga-seg-paa-x Ser at stadig flere av de jeg likte å høre fra har meldt seg ut. Snart er det vel bare bots og sinnamenn igjen der. Trasig. Endret 8. november av :utakt 6 1 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Enig, det er kjipt at plattformen er blitt ødelagt - og nå dominert av virkelighetsfjerne sinnamenn og det som verre er. Skremmende hvor raskt denne radikaliseringen har skjedd, også i Norge. Synes Threads er en ganske god plattform blitt, spesielt for Ukraina og fotball som jeg liker å følge. 8 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Har vært en exodus fra Twitter til Threads og som har aksellerert nå etter valget. Tror det ikke er veldig lenge før Threads er større. Og Threads har mye å gå på når det gjelder funksjonaliet. Synes de er litt treige, men det kommer vel etterhvert slike ting som DMs, Trending og ordentlig søk. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg :utakt Skrevet 8. november Populært innlegg Del Skrevet 8. november Jeg syns det er litt fascinerende at så mange på X bruker argumentet "dere tåler ikke å høre motstemmer". Det handler jo ikke om det. Det handler om at når "debatten" går over til å være utskjelling, trakassering og mildt sagt alternative virkelighetsoppfatninger, så gidder ikke vanlige folk å høre på. De forlater plattformen. På forumet her er det også brukere jeg er ca. 100% uenig med i stort sett alt, men de fleste legger frem synspunktene sine på en ryddig måte som det går an å diskutere ut fra. Uenighet er ikke noe problem. Usaklighet er. 12 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Har Threads postinger fra fronten i Ukraina og tilsvarende rapporter fra virkeligheten? I motsetning til Twit/X hvor man må lete lenge etter slik nå og grave seg gjennom tonnevis med spam, ekstrempolaristert politikk og annen fullstendig fruitcake shit (av mangel på et bedre norsk uttrykk)? 1 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november Elon Musks datter med karakterdrap på Threads https://www.threads.net/@vivllainous/post/DCFUOgETs7l 3 2 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november :utakt skrev (2 timer siden): Statistisk sentralbyrå har lagt ut sin siste melding på X, og det er fullstendig meltdown i kommentarfeltet. Woke, sensur, ytringsfrihet, venstresiden... Virkeligheten er jo mye kjedeligere. Om man ser gjennom innleggene fra SSB ser man raskt at det stemmer, det er tilnærmet null diskusjon og spredning av det de har skrevet på plattformen. Så hvorfor bruke tid på det? Det er åpenbart ingen X-brukere som bryr seg, ikke før det ble borte. https://www.aftenposten.no/norge/i/jQwwzL/kritikken-haglet-da-ssb-ga-seg-paa-x Ser at stadig flere av de jeg likte å høre fra har meldt seg ut. Snart er det vel bare bots og sinnamenn igjen der. Trasig. Problemet er at SSB valgte å annonsere at de sluttet med X. Hvorfor bruke tid og krefter på å kringkaste at de gir seg? Det er svært bra at myndigheter verden over bruker andre kanaler enn X. Plattformen X har blitt for ødelagt, for politisk rettet, og generelt fremstår som lite nøytral og troverdig. Dette har skjedd med Musks viten og vilje. Ja; det er en ønsket retning! Ergo bør myndighet rundt om på kloden holde seg for god til å være her. ❤️ Men er det nødvendig å kringkaste? Kan de ikke bare slutte å bruke X, uten å lage så mye fuzz ut av det? Slik jeg selv har gjort? Slik de fleste oppfører seg? På Facebook finnes det et hav av rare grupper man kan melde seg inn og ut av. Noe jeg virkelig ikke trenger beskjed om, er alle de som skriver en "avskjedshilsen", der de skal proklamere at de forlater en sær FB-gruppe, fordi de er misfornøyd med ett eller annet. JEG BRYR MEG IKKE! Bare forlat gruppen. Punktum. Ikke fortell meg om det. Just .. argh .. ee@fgwe"#"##$$$ddfgk"#$! 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november qualbeen skrev (11 minutter siden): Men er det nødvendig å kringkaste? Ja, for hvis ikke så vet jo ikke folk hva som skjer eller hvorfor. I tomrommet mellom lys av fakta vokser troll og misinformasjon frem som paddehatter i misinformasjonsalderen. 4 2 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 8. november Del Skrevet 8. november 29 minutes ago, qualbeen said: Problemet er at SSB valgte å annonsere at de sluttet med X. Hvorfor bruke tid og krefter på å kringkaste at de gir seg? Er ikke det bare vanlig høflighet å si ifra til de som følger dem der fremfor å bare bli borte? 5 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 9. november Del Skrevet 9. november uname -i skrev (På 2.11.2024 den 11:26 AM): Hva slags personangrep? Du velger å ignorere det jeg skriver, og påstår heller at jeg ikke ser forskjell på Threads og Twitter. For det første har det ingenting med saken å gjøre, og for det andre er det et personangrep som søker å angripe meg som person og undergrave det jeg skriver med usakligheter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå