Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elon Musk satser alt på at Trump vinner slik at han slipper unna fengsel. Alle føderale organer med trebokstavsforkortelse bygger opp straffesaker mot ham. Om Trump taper så skulle det ikke forundre meg om Musken rømmer til et land uten utleveringsavtale.

image.png.0afe091a26f1cf16e91f2b2a8efb5303.png

• Liker 5
Lenke til kommentar

GYLq8k0XIAA0RPj?format=jpg&name=large

Dette virker ikke akkurat som en god idé.

Tror heller ikke regelverket hos Google Play og App Store tillater dette. De krever begge at sosiale medier-apper har en fullverdig blokkeringsfunksjon for å kunne være tilgjengelig i butikkene deres.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Satan for en idiot.

Når man leser dette så kommer et spørsmål til overflaten; Hvordan kan offentlige myndigheter/organisasjoner fortsatt forsvare å bruke denne plattformen? Gitt at mange har trekt seg ut av Meta av ting som blir barnemat i forhold til hva X slipper unna med, så synes det helt jubelidioti at troverdige aktører eksistere på denne plattformen. 

Endret av The Very End
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det virker vel ganske rimelig. Hvis man f.eks blokkerer noen på dette forumet, så er det ikke slik at de ikke lengre kan lese innleggene dine. Du kan derimot ikke se deres innlegg, og de kan ikke sende PM eller slikt. Altså fra ditt perspektiv slutter de å eksistere, mens fra deres perspektiv er ting mer eller mindre uendret.

Jeg tenker det er slik blokkeringer bør fungere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (9 timer siden):

Det virker vel ganske rimelig. Hvis man f.eks blokkerer noen på dette forumet, så er det ikke slik at de ikke lengre kan lese innleggene dine. Du kan derimot ikke se deres innlegg, og de kan ikke sende PM eller slikt. Altså fra ditt perspektiv slutter de å eksistere, mens fra deres perspektiv er ting mer eller mindre uendret.

Jeg tenker det er slik blokkeringer bør fungere.

Musk skriver det motsatte av hva du sier. 

«Poster blir synlige, også overfor de som har valgt å blokkere». 😑 Du får riktignok ikke svart/kommentert i tråden, men selve hovedinnlegget som "trigget" blokkeringen, blir — slik jeg forstår det — stående synlig.

Rent personlig har dette lite å si for meg. Jeg benytter ikke X lenger. Men dersom formuleringen gjenspeiler virkeligheten, så fremstår det merkelig. Hvorfor skal innlegg fortsatt være synlig ovenfor folk som har prøvd å blokkere ut innholdet? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, qualbeen said:

Musk skriver det motsatte av hva du sier. 

«Poster blir synlige, også overfor de som har valgt å blokkere». 😑 Du får riktignok ikke svart/kommentert i tråden, men selve hovedinnlegget som "trigget" blokkeringen, blir — slik jeg forstår det — stående synlig.

Rent personlig har dette lite å si for meg. Jeg benytter ikke X lenger. Men dersom formuleringen gjenspeiler virkeligheten, så fremstår det merkelig. Hvorfor skal innlegg fortsatt være synlig ovenfor folk som har prøvd å blokkere ut innholdet? 

Den tidligere tweeten sier "The block function will block that account from engaging with, but not block seeing, public post."

Altså, blokkeringsfunksjonen vil forhindre den blokkerte kontoen fra å interagere med en offentlig tweet, men vil ikke forhindre de fra å se tweeten.

Det sies ikke konkret at tweets fra denne personen vil forsvinne fra sin feed, men det kan man forvente vil være inkludert. Det blir som å mute, med ekstra blokkeringsfunksjonalitet.

Lenke til kommentar
Thor. skrev (4 timer siden):

Denne banningen plager meg, og morer meg.

Twitter lot materiale som regnes som hacket per definisjon slippe gjennom etter grundig evaluering, da Hunter Biden sine filer ble stjålet.
Rettssaken for hvorvidt filene ble illegalt spredt er pågående den dag i dag.
Nyhetsartikkeler som spredte private data ble først fjernet, men så tillatt, av Twitter.

Twitter ble dog kraftig kritisert for å ha slettet lenker til propaganda-aktører som spredte det stjålne materialet -- selv om spørsmålet hvorvidt det var hacking / datatyveri og ulovlig spredning av personlige data fremdeles ikke er besvart.

---

Offentlig tilgjengelig informasjon som ikke på noen måte kan sies å være datatyveri blir slettet av Elon Musk og co.

Nå forventer jeg å se alle som kritiserte Twitter for 4+ år siden for å ha fjernet lenker til Hunter Biden sine private data spredt i hensikt å hjelpe Donald Trump å vinne valget om å kritisere Platformen Tidligere Kjent som Twitter og dens ledere tifoldig, all den tid det ikke finne argumenter for at dette materialet er hacket.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...