Gå til innhold

Elon Musk kjøper Twitter for 44 milliardar dollar


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Markiii skrev (1 time siden):

Med tanke på at bremsene på Teslaer ser ut til å fungere utmerket så tyder alt på at det stemmer at den aktuelle testen ikke var nødvendig.

"Brake&roll" tester bremser og om understell er justert. Tysk EU-kontroll viser at Model 3 har masse feil på understell og bremser. De ligger desidert sist dvs. det er et hav av forskjell mellom Model 3 på sisteplass og den rumenske billigbilen Dacia Logan på nest siste.

Denne har flest feil av alle modeller, ifølge tysk rapport 111 biler er inkludert på listen. På 111.-plass: Tesla Model 3.

Du har fremdeles ikke kommet med noe annet enn håndveiving om denne artikkelen fra Linette Lopez. Det å poste en halvtime med Youtube-video fra en av de innerste Tesla-kultistene gjelds ikke som debatt. Det går ikke an å høre på den fyren uten å få varige skader.

Det at Tesla kulten går så hardt ut mot henne(og det inkluderer en del som har med at hun er kvinne og farget) er fordi hun har rett, tar ting på kornet og har avslørt en rekke skandaløse ting som Tesla har prøvd å holde skjult for offentligheten. Det er hovedproblemet med Linette Lopez.

Endret av uname -i
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (1 time siden):

Og husk, man kan lage gode biler til tross for at man er et rasshøl. Se på Ferdinand Porsche!

Ja, jeg skjønner ikke iveren etter å være så ensidig. Enten er Elon Musk bare elendig til alt og helt ond, eller så er han best i verden og en engel.

Han er et menneske, og han er svært dyktig innenfor visse områder. Men viser han seg også å være et dårlig menneske som ikke innser sine egne begrensninger når det gjelder ting han ikke har kompetanse på. Det går fint an å "innrømme" at han har gjort det bra med selskaper som Tesla og SpaceX, samtidig som man påpeker at han er fullstendig på bærtur når det gjelder ting som politikk og helse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
uname -i skrev (1 minutt siden):

"Brake&roll" tester bremser og om understell er justert. Tysk EU-kontroll viser at Model 3 har masse feil på understell og bremser. De ligger desidert sist dvs. det er et hav av forskjell mellom Model 3 på sisteplass og den rumenske billigbilen Dacia Logan på nest siste.

Denne har flest feil av alle modeller, ifølge tysk rapport 111 biler er inkludert på listen. På 111.-plass: Tesla Model 3.

Du har fremdeles ikke kommet med noe annet enn håndveiving om denne artikkelen fra Linette Lopez. Det å poste en halvtime med Youtube-video fra en av de innerste Tesla-kultistene gjelds ikke som debatt. Det går ikke an å høre på den fyren uten å få varige skader.

Det at Tesla kulten går så hardt ut mot henne(og det inkluderer en del som har med at hun er kvinne og farget) er fordi hun har rett og tar ting på kornet. Det er hovedproblemet med Linette Lopez.

I denne artikkelen står det at elbiler generelt har problemer med bremser, men det er fordi de brukes lite. Hva har dette med den aktuelle testen å gjøre?

Ja, jeg veiver bort artikler av Linette Lopez, da hun er totalt blottet for kompetanse her, og har en lang historikk med å regelrett lyve om Tesla.

Hvorfor er det så vanskelig å innrømme at Tesla lager gode og populære biler? Du trenger da ikke elske Elon Musk av den grunn. Jeg synes han er en drittsekk. Akkurat som Steve Jobs, men jeg klarer også så hvilken utrolig telefon han fikk til med iPhone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (2 minutter siden):

I denne artikkelen står det at elbiler generelt har problemer med bremser, men det er fordi de brukes lite. Hva har dette med den aktuelle testen å gjøre?

Det står i det jeg skrev og i artikkelen jeg siterte og i tråden her på diskusjon.no som omhandler at Model 3 kom sist i tysk EU-kontroll.

Det å fortsette å late som om du ikke har fått med deg dette er ikke noe godt argument, men dårlig debattskikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Markiii skrev (17 minutter siden):

Ja, jeg skjønner ikke iveren etter å være så ensidig. Enten er Elon Musk bare elendig til alt og helt ond, eller så er han best i verden og en engel.

Han er et menneske, og han er svært dyktig innenfor visse områder. Men viser han seg også å være et dårlig menneske som ikke innser sine egne begrensninger når det gjelder ting han ikke har kompetanse på. Det går fint an å "innrømme" at han har gjort det bra med selskaper som Tesla og SpaceX, samtidig som man påpeker at han er fullstendig på bærtur når det gjelder ting som politikk og helse.

Forsøkte å være gøyal. Det er mange gode sider ved Elon, men jeg synes at hans syn er rimelig fordreid nå og det er tydelig at han har en agenda. Ferdinand Porsche var også en delt skikkelse, lagde bode biler, teknologier som var 50 år frem i tid - og en Nazist.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, uname -i said:

Det står i det jeg skrev og i artikkelen jeg siterte og i tråden her på diskusjon.no som omhandler at Model 3 kom sist i tysk EU-kontroll.

Det å fortsette å late som om du ikke har fått med deg dette er ikke noe godt argument, men dårlig debattskikk.

Utfordringene med bremser på Teslaer generelt er at de har ganske store bremser og de brukes lite fordi det meste av bremsingen gjøres med regenerativ bremsing. Dette fører til at bremsene aldri blir varme/tørre og man får utfordringer med rust og skitt. Det hjelpes ikke av at bremsene/understell ikke har spesielt god rustbehandling.

(Med små bremser som f.eks på Leaf så brukes de fortsatt lite, men de blir mye raskere varme, så selv med lite bruk er problemstillingen mye mindre aktuell. Men de små bremsene betyr også at Leaf passer dårligere til å kjøres hardt enn Tesla.)

Hva skulle dette ha av betydning opp mot endringene i testingen som Lopez kritiserte?

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden):

Hva skulle dette ha av betydning opp mot endringene i testingen som Lopez kritiserte?

Det var ingen endring av tester, det var bortfall av tester. Det som ikke blir kontrollert er justering av understell som er en gjenganger i tysk EU-kontroll. For å gjenta, Tesla kom absolutt sist og ble klart slått av det rumenske billigmerket Dacia. Dacia er med andre ord en kvalitetsbil sammenlignet med Tesla.

Tesla sparer penger på å droppe all kvalitetskontroll. Samme som med Twitter så er det "pisse i buksa"-snarveier rund baut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, uname -i said:

Det var ingen endring av tester, det var bortfall av tester.

Om det hadde vært snakk om tester som f.eks gikk på korrosjonsresistanse, så hadde det kanskje vært relevant.

2 minutes ago, uname -i said:

Det som ikke blir kontrollert er justering av understell som er en gjenganger i tysk EU-kontroll. For å gjenta, Tesla kom absolutt sist og ble klart slått av det rumenske billigmerket Dacia. Dacia er med andre ord en kvalitetsbil sammenlignet med Tesla.

Det er naturlig at Tesla med sitt betydelig over gjennomsnittet kompliserte multi-link oppheng vil ha flere feil enn gjennomsnittet på understell. Om alt annet er likt, så betyr flere feilkilder flere feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Markiii said:

Med tanke på at bremsene på Teslaer ser ut til å fungere utmerket så tyder alt på at det stemmer at den aktuelle testen ikke var nødvendig.

Det er ikke Musk/Tesla som er årsaken til at bremsene til Tesla fungerer. 

Det er takket være Consumer Reports sin bremsetest hvor den fikk slakt.  
https://www.tv2.no/broom/fikk-bremse-slakt-na-lover-tesla-sjefen-tradlos-losning/9874600/ 

Lenke til kommentar

Demokrater har åpentbart ingen problemer med å bruke millioner av kroner på å annonsere ved siden siden av antivaxere, rasister, nazister, antisemittismer, holocaustfornektere, putinelskere eller konspirasjonsteoretikere.

Democratic candidates, including Musk’s most vocal critics, have spent over a million dollars to run thousands of political ads on X


 

Endret av jallajall
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (13 timer siden):

Demokrater har åpentbart ingen problemer med å bruke millioner av kroner på å annonsere ved siden siden av antivaxere, rasister, nazister, antisemittismer, holocaustfornektere, putinelskere eller konspirasjonsteoretikere.

Democratic candidates, including Musk’s most vocal critics, have spent over a million dollars to run thousands of political ads on X

Hvordan ellers kan man nå frem til folk som er grovt disinformerte og fanget i ekkokammer?
Stemmesystemet sørger for at upopulære meninger ikke ses av dem som mest trenger å se det -- som også er et problem i ekkokammer på Reddit.

Reklame er jo bokstavelig talt en måte å nå frem til dem på der de er, som omgår propagandistene sine forsøk på å isolere folk til å i hovedsak bare se deres utvalgte meninger, for dem som er mer opptatt av å dele meninger med andre som de anser større enn seg selv innenfor sin egne gruppe, enn opptatt av fakta.

Se eksempelvis dem som tror Musk er et geni, og som ignorerer bevisene for at han er temmelig gjennomsnittlig, i beste fall.
Tror på "Twitter Files" fordi det er noen autoriteter som går god for dem, og ignorerer bevisene for det motsatte og faktisk journalistikk rundt temaet.

https://techcrunch.com/2023/01/13/deconstructing-the-twitter-files

 

...

Minner også om at Twitter NÅ fremhever misinformasjon og har sparket majoriteten av teamene som tidligere sørget for at det gikk an å bruke platformen til å holde seg oppdatert på nyheter, mens man nå blir servert mer disinformasjon.

https://www.forbes.com/sites/rogerdooley/2023/10/12/xtwitter-hides-legitimate-news-while-misinformation-flourishes/

Det hadde jo vært leit om man fikk varig endret bildet sitt av verden, og slet med å rette det opp igjen til et realistisk bilde av hva som faktisk foregår, basert på disinformasjon, eller hur?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
Lenke til kommentar
uname -i skrev (På 12.12.2023 den 10:17 AM):

Det står i det jeg skrev og i artikkelen jeg siterte og i tråden her på diskusjon.no som omhandler at Model 3 kom sist i tysk EU-kontroll.

Det å fortsette å late som om du ikke har fått med deg dette er ikke noe godt argument, men dårlig debattskikk.

Det står jo ikke det. Det står at det er "bekymring", og at "elbiler generelt" har problemer med bremser (fordi de sjelden brukes og derfor kan ruste raskere). Men dette har jo ingen verdens ting med den aktuelle testen å gjøre.  

uname -i skrev (På 12.12.2023 den 11:33 AM):

Det var ingen endring av tester, det var bortfall av tester. Det som ikke blir kontrollert er justering av understell som er en gjenganger i tysk EU-kontroll. For å gjenta, Tesla kom absolutt sist og ble klart slått av det rumenske billigmerket Dacia. Dacia er med andre ord en kvalitetsbil sammenlignet med Tesla.

Tesla sparer penger på å droppe all kvalitetskontroll. Samme som med Twitter så er det "pisse i buksa"-snarveier rund baut.

Jeg registrerer at du ikke svarer på Espens spørsmål om hva det som står i artikkelen har å gjøre med endringene Lopez kritiserte.

Sånn apropos dårlig debattskikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Marzo skrev (På 12.12.2023 den 2:25 PM):

Det er ikke Musk/Tesla som er årsaken til at bremsene til Tesla fungerer. 

Det er takket være Consumer Reports sin bremsetest hvor den fikk slakt.  
https://www.tv2.no/broom/fikk-bremse-slakt-na-lover-tesla-sjefen-tradlos-losning/9874600/ 

Hva har dette med den aktuelle testen å gjøre?

Artikkelen din er over fem år gammel, og kom før Lopez skrev om den overflødige testen som ble sløyfet. Det ble også fikset med en programvareoppdatering.

Så med den nye testmetoden uten overflødig testing så klarte Tesla testen med glans med bare en programvareoppdatering. Dette bekrefter bare at testen ikke var nødvendig, og at det derfor ikke hadde noen negative konsekvenser at det ble fjernet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er Threads tilgjengelig i Norge og Europa. 

Funksjonaliteten er grei, men mangler en del sammenlignet med X. Det er selvfølgelig også en del kontoer jeg savner, men håper det blir et greit push på det nå.

Det mest positive er at Threads ikke er en stinkende søppeldynge. Foreløpig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
germanwhip skrev (5 timer siden):

Har godgutten glemt at det ikke bare er sine egne penger han leker med? Veldig betryggende for disse at han går ut offentlig og sier at han vil si hva han vil og ikke bryr seg om han taper penger på det. Men taper han penger, så taper disse penger. Lurer på om de har noen mulighet til å holde ham til ansvar for handlingene sine? Har han lov til å nærmest brenne opp andres penger på denne måten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Markiii said:

Har godgutten glemt at det ikke bare er sine egne penger han leker med? Veldig betryggende for disse at han går ut offentlig og sier at han vil si hva han vil og ikke bryr seg om han taper penger på det. Men taper han penger, så taper disse penger. Lurer på om de har noen mulighet til å holde ham til ansvar for handlingene sine? Har han lov til å nærmest brenne opp andres penger på denne måten?


Brennes opp andres penger?
Er det virkelig en lånetakers ansvar at banken ikke får solgt lånet ditt til andre banker og finansinstitusjoner?
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...