Gå til innhold

Klarna - elendig/manglende kundeservice


Anbefalte innlegg

Hei, litt oppgitt nå.

 

Håper på forslag til hjelp.

 

Kjøpte en vare i desember, valgte Klarna som bet. måte og fikk faktura når varen var sendt.

 

Før jeg fikk hentet varen, etter 3 dager, ble pakken sendt i retur og jeg fikk regning for returgebyr.

 

Klagde, ingen forståelse.

 

Fikk inkassovarsel, gjentok klagen og fikk ikke gehør.

 

Ny purring, klagde igjen og beløpet ble redusert med 2/3.

 

Gjentok at pakken var returnert etter 3 dager, mot normal hentetid på 2 uker.

 

Fikk i dag beskjed fra Klarna at jeg måtte bringe dette inn til Forbrukerrådet.

 

WTF…

 

Synes det blir helt feil bruk av tid, både min og andres.

 

Alt er dokumentert, Klarna vil ikke se på fakta og stoler blindt på butikken.

 

Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry, glemte litt detaljer.

 

Pakken er bekreftet mottatt, men de har et retur-gebyr.

 

Jeg har klaget til butikken flere ganger, de ser bort fra at Posten har rotet og krever returgebyr.

 

Butikken er helt grei, men null kundeservice.

 

Klarna ber om pengene siden butikken har bekreftet returmottak men de har gebyr.

 

 

Lenke til kommentar
Morgens skrev (24 minutter siden):

Sorry, glemte litt detaljer.

 

Pakken er bekreftet mottatt, men de har et retur-gebyr.

 

Jeg har klaget til butikken flere ganger, de ser bort fra at Posten har rotet og krever returgebyr.

 

Butikken er helt grei, men null kundeservice.

 

Klarna ber om pengene siden butikken har bekreftet returmottak men de har gebyr.

 

 

Nå skjønner jeg ingenting, du har kjøpt en pakke. Den er levert og hentet av deg men de krever nå ett returgebyr på en pakke som ikke har blitt returnert?

Lenke til kommentar

Tror kanskje trådstarter bør forklare LITT bedre..
Har du mottatt pakka OG returnert den etter tre dager uten å betale returporto?
Eller har selger / posten returnert denne uten at du hadde noe å si?
Med andre ord, er det returportoen du klager på?
 

Endret av Woff
Lenke til kommentar

Oi, pakken ble bare returnert etter 3 dager. Før jeg fikk hentet den.

 

Faktura på varen + frakt ble ikke kreditert.

 

Først ville de ha 500,- i returgebyr.

 

Jeg klagde, påpekte at den var sendt i retur etter 3 dager.

 

Da ble faktura ytterlig redusert.

 

Jeg trenger ikke varen lenger, flere mnd. har gått.

 

Får vel lage sak hos forbrukerrådet slik Klarna vil.

Lenke til kommentar

Har du sagt til butikken at du hever kjøpet? Eventuelt har du sagt at du vil benytte deg av angreretten? Litt avhengig av hva du har sagt til butikken kan du ha akseptert en løsning som innebærer at du må betale returgebyr, men utgangspunktet er som følger: 

Butikken er ansvarlig for at pakken leveres til deg iht. normale leveringsprosesser. Har Posten sendt pakken i retur uten at du har samtykket til det og uten at normal tidsperiode for retur er utløpt, er ikke pakken levert iht. vilkårene, og da er den forsinket. Har det gått flere måneder forsinkelse har du hevingsrett. 

Har du hevingsrett og hever kjøpet skal du ikke betale en krone til butikken. 

Om du ikke skylder butikken en krone, skylder du heller ikke Klarna en krone. 

Skylder du ikke Klarna en krone er det Klarna som må ta deg til forliksrådet, ikke motsatt.  

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...