Gå til innhold

Flere skadet på motor-show


Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Flere er skadet og kjørt til sykehus på et motorshow i Oslo:  https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0GyP42/bil-krasjet-inn-i-tribune-paa-motorshow-arrangement-paa-bjerke-fire-til-sykehus

Min første reaksjon når jeg ser video og bilder er: Hvordan er sikkerheten publikum ivaretatt ? Det eneste jeg ser mellom biler i stor fart og publikum er plastkjegler og sperrebånd. Er det ingen fysiske barriærer ? Gjorde bilen en ikke planlagt sving eller skjedde det en teknisk svikt ?

Alt tyder på at arrangør og sjåfør sitter på en særdeles dårlig sak…..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kjører raskt bakover og skal skrense rundt. Problemet er at den kjører for nært publikum så der er for liten plass. Også går han ikke så fort rundt som planlagt sikkert, men fortsetter 90 grader til siden bakover og havner i tribunen. Så det er for liten plass til å gjøre dette mener jeg på. Bilen som rygger kommer litt ut av kurs slik at han kommer nærmere tribunen enn han var i utgangspunktet, og dermed kommer han altfor nær tribunen før han svinger.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
bruker-540634 skrev (På 25.4.2022 den 0.30):

Idioti å ikke sette opp noen betonggriser foran tribunen

 

Edit, ser at det noen større biler i bakgrunnen. Da tviler jeg på om det hadde vært tilstrekkelig også.

Bør bruke betongblokker, sånne som er mellom kjørefelt. 
Betonggriser blir for små.

De bruker betongblokker i USA, de jeg har sett ihvertfall, og selv de blir flyttet når de kræsjer i de, men ikke nok til å skade folk da det i tillegg er gitter bak blokkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...