Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 24. april 2022 Del Skrevet 24. april 2022 Flere er skadet og kjørt til sykehus på et motorshow i Oslo: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0GyP42/bil-krasjet-inn-i-tribune-paa-motorshow-arrangement-paa-bjerke-fire-til-sykehus Min første reaksjon når jeg ser video og bilder er: Hvordan er sikkerheten publikum ivaretatt ? Det eneste jeg ser mellom biler i stor fart og publikum er plastkjegler og sperrebånd. Er det ingen fysiske barriærer ? Gjorde bilen en ikke planlagt sving eller skjedde det en teknisk svikt ? Alt tyder på at arrangør og sjåfør sitter på en særdeles dårlig sak….. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 24. april 2022 Del Skrevet 24. april 2022 (endret) Den kjører raskt bakover og skal skrense rundt. Problemet er at den kjører for nært publikum så der er for liten plass. Også går han ikke så fort rundt som planlagt sikkert, men fortsetter 90 grader til siden bakover og havner i tribunen. Så det er for liten plass til å gjøre dette mener jeg på. Bilen som rygger kommer litt ut av kurs slik at han kommer nærmere tribunen enn han var i utgangspunktet, og dermed kommer han altfor nær tribunen før han svinger. Endret 25. april 2022 av Svein M Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 24. april 2022 Del Skrevet 24. april 2022 (endret) Idioti å ikke sette opp noen betonggriser foran tribunen Edit, ser at det noen større biler i bakgrunnen. Da tviler jeg på om det hadde vært tilstrekkelig også. Endret 24. april 2022 av bruker-540634 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp Skrevet 25. april 2022 Del Skrevet 25. april 2022 Ikke bare jeg som reagerer på sikkerheten: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MLrzvm/slakter-sikkerheten-etter-motorshow-bare-plastbaand-mellom-bilen-og-tilskuerne Inntrykket av at dette er useriøse macho-menn uten nødvendig kunnskap om risikoanalyser og sikkerhetsbarriærer fester seg….. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. april 2022 Del Skrevet 28. april 2022 bruker-540634 skrev (På 25.4.2022 den 0.30): Idioti å ikke sette opp noen betonggriser foran tribunen Edit, ser at det noen større biler i bakgrunnen. Da tviler jeg på om det hadde vært tilstrekkelig også. Bør bruke betongblokker, sånne som er mellom kjørefelt. Betonggriser blir for små. De bruker betongblokker i USA, de jeg har sett ihvertfall, og selv de blir flyttet når de kræsjer i de, men ikke nok til å skade folk da det i tillegg er gitter bak blokkene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. april 2022 Del Skrevet 28. april 2022 Å stå farlig til er vel nærmest en tradisjon på slike show? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå