Gå til innhold

Den ultimate robotstøvsugeren?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
22 minutes ago, Salvesen. said:

Har i dag en halvsmart neato som jeg ønsker å bytte. Men jeg venter enda på en avgjørende feature, tømming til sentralstøvsuger. Da snakker vi!

Noe sånt er nok usannsynlig, da det ikke er noe enkelt måte å løse dette kommersielt som passer for mange nok brukere til at det er økonomisk lønnsomt. Det må vel minst lages en standardisert modul av sentralstøvsuger-produsentene, og de må jo først alliere seg med robotstøvsuger-produsentene og samarbeide med dem heller en å anse dem som konkurrenter, men tror nok de fremdeles fighter hverandre om kundenes gunst.

En kan jo prøve å lage det selv.

Lenke til kommentar
vidor skrev (15 minutter siden):

Noe sånt er nok usannsynlig, da det ikke er noe enkelt måte å løse dette kommersielt som passer for mange nok brukere til at det er økonomisk lønnsomt. Det må vel minst lages en standardisert modul av sentralstøvsuger-produsentene, og de må jo først alliere seg med robotstøvsuger-produsentene og samarbeide med dem heller en å anse dem som konkurrenter, men tror nok de fremdeles fighter hverandre om kundenes gunst.

En kan jo prøve å lage det selv.

Tja det kan jo løses ganske lett med egne adapter i forskjellige regioner. Jeg har sett en produsent som skulle lage dette i Norge. Men med en kjip Kina støvsuger så det ut til.

Ja jeg har vurdert å lage det selv, men da må jeg kjøpe en dyr maskin med tømme stasjon og bryte garantien med en gang, det frister lite:p

Lenke til kommentar

Det som er felles for alle sentralstøvsugere er jo et uttak for innsug, så sånn sett kan jo det løses med et adapter og en slange som eliminerer problemer med høydeforskjeller, men robotstøvsuger-produsentene må jo lage selve modulen robotstøvsugeren blir å bruke.

Lenke til kommentar
vidor skrev (3 minutter siden):

Det som er felles for alle sentralstøvsugere er jo et uttak for innsug, så sånn sett kan jo det løses med et adapter og en slange som eliminerer problemer med høydeforskjeller, men robotstøvsuger-produsentene må jo lage selve modulen robotstøvsugeren blir å bruke.

Ja det er en slik sak jeg ønsker meg. Altså med 'tømmeslange' til sentralstøvsugeren. Ser flexit leverer den jeg snakket om, men støvsugeren ser så ekstremt kjip ut at jeg ikke tar kjangsen. Prisen er jo også ganske høy..

Lenke til kommentar

Det er sånn jeg husker det to ulike design på det som selges av sentrastøvsugere. Ene løsningen blir dårligere når støvsugeren fylles, mens den andre ikke blir det, men det burde ikke tilsi at salget skulle gått så mye ned. Spør du meg er konseptet enda brukbart, og det er vel ikke så veldig store ankepunkter heller på slike løsninger annet enn at robotstøvsugere generelt har tatt over og mange er fornøyd med dette. Bruker selv robotstøvsuger, men det trengs en ordentlig støvsuger også for å ta det som roboten sliter med, men den gjør en grei nok grunnjobb i de aller fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...