Gå til innhold

HD utenfor pcen?

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har "avsluttende prosjekt i 10 kl og har i den anledning tenkt til å lage et 3,5" hd kabinett i plexiglas med plas til en 2 - 3 s-ata disker, mini-strømforsyning + en 80 mm vifte eller 2 :love:

men saken er den at jeg da trenger jeg et s-ata kort som har mulighet til å ta kabelen ut av pcen. finnes det eventuelt en bracket til å sette i pci slotten?

anyway, høres dette ut som et bra prosjekt, eller er det bare dumt? :blush:

takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. jeg har "avsluttende prosjekt i 10 kl og har i den anledning tenkt til å lage et 3,5" hd kabinett i plexiglas med plas til en 2 - 3 s-ata disker, mini-strømforsyning + en 80 mm vifte eller 2 :love:

men saken er den at jeg da trenger jeg et s-ata kort som har mulighet til å ta kabelen ut av pcen. finnes det eventuelt en bracket til å sette i pci slotten?

anyway, høres dette ut som et bra prosjekt, eller er det bare dumt? :blush:

takk for alle svar

høres intressangt og morsomt ut ihvertfall, skal du lage kabinettet selv og ha harddisken utenfor data'n er det , det du mener?det går jo, men det er litt risikabebelt da harddisker ikke tåler stort, jeg pleier også og ha harddisken utenfor pc'en en gang iblant når jeg driver og tester ut ting eller bare skal teste harddiskens stand. da må det gjøres forsiktig og harddisken burde nok ikke stå på høykant. la den ligge på "magen".

Endret av AMD_XP3000+
Lenke til kommentar
harddisken burde nok ikke stå på høykant. la den ligge på "magen".

Tullball, en harddisk kan plasseres akkurat slik man vil.

Tilbake til innlegget :roll:

Det finnes både Braketter for å føre en sata port ut og det finnes pci kort med eksterne sata porter, slik som dette

Lenke til kommentar
harddisken burde nok ikke stå på høykant. la den ligge på "magen".

Tullball, en harddisk kan plasseres akkurat slik man vil.

Det kan man sikkert, men det er ikke særlig lurt og sette den på høykant da den f.eks kan falle ned på "magen". så derfor så er det mye sikkere og la den ligge nede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...