Gå til innhold

Hva er begynnerlønn Front-end utvikler

Gjest 14b3f...5e8

Anbefalte innlegg

Gjest 14b3f...5e8

Jeg er ferdig på front-end studiet mitt om 2 måned, jeg jobber allerede i en selskap som front end utvikler med lavere lønn da jeg var helt fersk og fikk jobben allerede første året i studiet. Nå som jeg er nesten ferdig studert vil jeg måtte ta opp diskusjon om nye lønnen, og vet ikke helt hvor jeg burde sikte til. Erfaring er 2 år nå inkludert skole. Noen her med front end bakgrunn som kan dele hva dere ca hadde i lønn på første året etter studie? Eller hva en nybegynner front end utvikler bør ligge på. Jeg vil ikke føle at jeg vil koste selskapet mye heller da jeg fortsatt føler meg fersk og jeg vet det vil ta litt tid før jeg mestrer mye innen front-end. 

Anonymous poster hash: 14b3f...5e8

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For første jobb ut av skolen er det det viktigere å få jobber med noe som interessant for deg i et riktig fagmiljø enn absolutt lønn.

Rundt 500' i startlønn, med ~10-20% årlige økninger de første par årene er helt normalt og innafor hvis den faglige pakken er god.

Lenke til kommentar

500K som startlønn er vel helst hvis du bor midt i Oslogryta eller sentralt andre steder i landet. Du har jo fordelen med at de vet hva du kan produsere, så du kan nok be om litt lønnsøkning. Hadde nok ventet til jeg hadde mer praktisk jobberfaring før jeg hadde forhandlet lønn, men markedet er mest på arbeidstakers side nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...